DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Élő cikkek

Így zajlott a bahreini F1-es teszt első napja

Véget ért a téli szünet, ébred az F1: indul a háromnapos előszezoni teszt Bahreinben! Kövessétek velünk a szerdai nyitónap történéseit!

- Komolyabb problémák nélkül indult az első tesztnap Bahreinben, ahol végre megcsodálhattuk a Red Bull új RB20-asát és annak eddig rejtegetett részleteit.
Az első órában eleinte Alonso, majd Leclerc vezetett, majd bő másfél óra elteltével Verstappen az élre állt.
- A délelőtti etap hajrájában Albon és a Williams produkálta az első leállást, de a piros zászló nem került elő. Rajtuk kívül a Mercedesnek és a Haasnak adódtak kisebb gondjai, amiért a bokszban kellett rostokolniuk.
- Délelőtt Verstappen héttizedes előnnyel volt a leggyorsabb Leclerc és Alonso előtt.
- Délután szűk két óra elteltével fordult a kocka az élen, Norris vette át a vezetést Verstappentől, de Sainz is szinte utolérte a hollandot.

 

Itt a vége!

Lezárult az első idei tesztnap, Verstappen és a Red Bull domináns teljesítményét láthattuk, de nem nézett ki rosszul a Ferrari, a McLaren, az Aston és a Visa sem. A Mercedesnél és a Williamsnél nem lehetnek túl elégedettek.

Köszönjük a figyelmet, jövünk az összefoglalóval és a helyszíni nyilatkozatokkal, hírekkel, információkkal, és ne feledjétek: holnap reggel 8-kor jön a folytatás!

Elmaradnak az időmérős próbák, már az utolsó köröket látjuk. Majd holnap! :) 

Most már úgy néz ki, hogy eltelik a nap piros zászló nélkül, ami mindenképpen biztató a mezőny megbízhatóságát tekintve, bár technikai hibákat azért így is láttunk. Főleg a Williams szenvedett ezzel délelőtt és délután is, de a McLaren és a Mercedes sem volt 100%-os a nap folyamán.

Stroll Astronjáról leesett egy elem, amin átment Ricciardo és Hülkenberg is, de nem történt baj. 

Még 20 perc van hátra az év első tesztnapjából, elég sokan köröznek még, de lágygumis köröket most sem látunk.

Verstappen tovább javít, bő három tizeddel megy jobb kört, mint az előző legjobbja.

Így már több mint 1,1 másodperccel jár a mezőny előtt!

Hopp, egy gyorskör: Gasly a hatodik helyre jön fel az eddig kissé csalódást keltő Alpine-nal, megelőzi Leclerc-t.

A Williams 61 megtett köre elég harmatos eddig, mindkét pilótának voltak már technikai gondjai, Sargeant nagyjából egy etapnyit, 21 kört tudott futni. Verstappen 124-nél tart.

Jelenleg alig öt autó köröz a pályán, eléggé elcsendesedett a nap.

Ricciardo RB-jén futóműgeometriát módosítanak: jelentős változtatás!

A Mercedes nagyobb beállításváltoztatásokat is eszközölt a nap folyamán, de Russell továbbra sem elégedett a W15-össel.

Ricciardo fut egy jobb kört, belehibázik a végén, eldob pár tizedet, de így is javít az idején, és három tizeden belül van a második helyezett Norrishoz képest.

Most 3-6 másodperccel lassabb köröket látunk, mindenki a hosszabb etapokat próbálgatja. Az állás így nem változik, Verstappen, Norris, Sainz, Ricciardo és Stroll a top ötben.

A Mercedes elég alacsonynak és keménynek tűnik szemre, az úthibáknál feltűnően rosszabbul viselkedik, mint a többiek autója.

Idő közben egyébként besötétedett, az utolsó órában már a versenyhétvégéhez illő körülmények között tesztelhet a mezőny.

Az Astonról is elmondhatjuk, hogy meglehetősen reaktív: a kis kormánymozdulatokra elég direkt módon reagál, nem tolja az elejét, viszont valamivel idegesebb, mint tavaly.

Verstappen lila középső szektort fut, de két sárgával elrontja és kikap magától, bár a többieket ezzel a körrel is nagyon simán lelépi. A Red Bullt sem annyira könnyű vezetni, itt-ott egy kis orrtolás, itt-ott egy kis túlkormányzottság, de az idő magáért beszél.

Így állunk bő egy órával a napzárás előtt:

Sargeant autóját szerelik, a hátuljánál tömörülnek a szerelők, de nem tudjuk még pontosan, hogy mi tört el a Williamsben.

Már a Ferrari és a Haas is átlépte a 100 körös határt.

Verstappen egyébként már 109 megtett körnél tart, úgy tűnik, hogy az első napot szinte tökéletesen hozza le a Red Bull.

Russell elfékezi magát, nem mozog túl barátságosan még a Mercedes.

Sargeantnak valami technikai gondja adódott a Williamsszel, mintha a hajtással történt volna valami. Begurult a bokszba.

Sargeant a top tízbe javul, megelőzi Russellt és a Mercedest.

Ricciardo javít, ismét ő a negyedik, megelőzi Strollt. Jól megy eddig az RB!

Stroll a negyedik az Astonnal, 1,4 másodperc a hátránya, de befér a két Ferrari közé.

Továbbra is Verstappen, Norris, Sainz a top három, mögöttük pedig így már Stroll, Leclerc és Ricciardo.

Sargeant alól a fékre lépve rúgta el magát a Williams hátulja, nagy tempóval megforgott, de van hely piruettezni Bahreinben, nem talált el semmit.

Sargeant hibázik, a kavicságyon szánkázik keresztül, de nincs baj, nem töri meg a Williamst, és mehet is tovább némi manőverezés után. Visszatér a bokszba. 

Továbbra sem volt még piros zászló!

Nem egészen két órával a nap vége előtt azt azért ki kell mondanunk, hogy a Mercedes nem kezdte túl meggyőzően ezt a tesztet: Russell sem a megtett körök számában nincs ott a mezőny első felében, sem a körideje nem jó egyelőre, jelenleg a kilencedik helyet foglalja el. 

Közben megjött már Verstappen válasza Norrisnak, 1:31,662-t fut és közel nyolc tizedet ad a McLarennek. Visszaveszi a vezetést!

Daniel Ricciardo autózik egy ötödik időt az RB-vel, bejön Alonso elé és Leclerc mögé. Nyolc tizedet kap Norristól.

Egyébként csak hogy tisztázzuk: szinte mindenki a közepes C3-as gumin teljesítette a legjobb köreit, bár a C1-est és a C4-est is láttuk már néhány autón.

Lando Norris az élen! 1:32,484 a brit McLarenjétől, 64 ezreddel megelőzi Verstappent és átveszi a vezetést. Kereken egy tizeddel gyorsabb a harmadik helyezett Sainznál.

Pat Symonds az imént megerősítette: a parc fermé-szabály is változik a sprinthétvégéken, így már "van értelme" az egésznek.

Meglehetősen szeles egyébként az idő Bahreinben, ez nehezíti a pilóták dolgát, könnyíti viszont a csapatokét, akik azt is láthatják, hogy hogyan reagál az autó ilyen helyzetben: tavaly például a Ferrarinak voltak ezzel óriási problémái.

Norris közben feljön a harmadik helyre Verstappen és Leclerc mögé, megelőzi a már a garázsban lévő Alonsót. 

Sőt, közben megelőzi Leclerc-t is, de mielőtt beírhatnánk a második helyre, jön Sainz és ő is javít: egyetlen tizeden belülre kerül Verstappenhez képest!

Sainz itt gondolta meg magát, és tartott végül balra:

Albert Fabrega, a technikai részletekre szakosodott újságíró ezt a képet posztolta a közösségi oldalán azzal, hogy szerinte ebből nem lehet zero sidepod, hacsak nem helyezi át teljesen a hűtőket a Red Bull.

Strollnak és Logan Sargeantnak egyébként még nincs mért ideje délután.

A köridők komolyságát jól jelzi, hogy az Pierre Gasly például nem használta a nyolcadik sebességi fokozatot a célegyenesben...

Közben már Stroll is tesztel, aki a tavalyi előszezoni gyakorlást kénytelen volt kihagyni. Most eddig elég eseménytelen számára és az egész mezőny számára az első nap!

Alex Albon arról beszélt az imént, hogy benzinpumpa-problémái voltak a Williamsnek, és hogy az autó egyértelműen másnak érződik, mint tavaly. Bizonyos gyengeségeket kijavítottak, de cserébe az erősségeik is csökkentek.

Eltelt egy óra a délutáni etapból is, Sainz pedig felugrott a negyedik pozícióba a Ferrarival. Íme, a kombinált állás:

Albon közben az F1 TV közvetítésében elárulta: az üzemanyagpumpával adódtak gondok a Williamsnél, ezért állt le alatta a délelőtti szakasz utolsó órájában az autó.

Norris azzal a lendülettel be is jött a 11. pozícióba, ami a legjobb a csak délután szereplő versenyzők között.

Russell javít a délelőtti eredményén (Verstappen és ő teljesít ugyebár egész napot), feljött ötödiknek a Mercedesszel. És közben pályán végre Norris is, a jelek szerint megoldották a problémát a McLarenjén.

Mire ezt leírtuk, Ricciardo már fel is iratkozott az eredményjelzőre: a délutániak egyelőre mind lassabbak a délelőtti köröknél, közöttük Sainz, Ricciardo, Gasly, Hülkenberg a sorrend.

Hülkenberg is a pályán a Haasszal idő közben. Norris mellett, akinek a McLarenjén a padlólemezzel babrálnak, még Ricciardo, Sargeant, Stroll és Zhou sem hajtott még pályára délután.

Érdekes jelenet Sainzcal: az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy mégsem hajt be a bokszutcába, a bejárati vonalat átlépve tért vissza a pályára.

Gyors időkre ne nagyon számítsunk egyelőre: Verstappen a C1-es, Sainz a C2-es gumikat nyüstöli, azaz a két legkeményebb keverékű abroncsot.

Gasly is kihajtott pályára az Alpine-nal idő közben. Norris viszont egy darabig még nem fog: szemlátomást valamit szerelni kell a McLaren alján...

Ismét autó a pályán, de nem új szereplő: Russell hajtott ki a garázsból a Mercedesszel. Délelőtt volt egy kisebb gondjuk, vélhetően a hibridrendszerrel, így a pályán leálló Albon-Williams duó mellett a brit teljesítette a legkevesebb kört.

Amíg várakozunk, hogy beinduljon az élet a délutáni szakaszban, ide kattintva mutatunk egy videót, ahol a pályán, mozgás közben csodálhatunk meg mind a tíz idei F1-es versenygépet.

Hát, igen. Aerorácsból is lehet igazán extrémet fejleszteni!

1:38,8-ig gyorsult Sainz, mostanra viszont visszatért a bokszba a ferraris, így újra elcsendesült a szahíri pálya.

Volt egy kisebb megingása az imént Sainznak, de megvan az első mért köre is a spanyolnak, ami egyelőre csak 1:40-es idő, így a napi összesített listán az utolsó helyre elegendő.

Nyolc percet kellett várni, hogy megtörje valaki a csendet: Carlos Sainz gurul ki elsőként, megteszi az első rendes köreit az SF-24-essel, amelyet szépen teleaggattak ismét aerorácsokkal.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, de ahogy megszokhattuk, senki nem sietett ki a pályára az ebédszünetet követően. Emészteni kell az ételt, na!

Még egy gyors visszatekintés a délelőtti etap hajrájára, amikor Verstappen előzte Leclerc-t:

Itt is vagyunk újra, öt perc múlva jön a délutáni négyórás etap az első bahreini tesztnapon. A Red Bullban és a Mercedesben marad Verstappen és Russell, mindenhol máshol váltás történik, így a délutáni felállás:

Red Bull: Verstappen

Mercedes: Russell

Ferrari: Sainz

McLaren: Norris

Aston Martin: Stroll

Alpine: Gasly

Williams. Sargeant

VCARB: Ricciardo

Stake: Zhou

Haas: Hülkenberg

Ezzel most rövid pihenőre-ebédszünetre vonulunk, de 13 órától jön a folytatás - tartsatok akkor is velünk ugyanitt!

Zajlanak a próbarajtok, mi pedig mutatjuk az eredményt/állást:

1. Verstappen Red Bull 1m32.548s 66 kör
2. Leclerc Ferrari 1m33.247s 64 kör
3. Alonso Aston Martin 1m33.385s 77 kör
4. Piastri McLaren 1m33.658s 57 kör
5. Tsunoda RB 1m34.136s 64 kör
6. Russell Mercedes 1m34.230s 48 kör
7. Bottas Sauber 1m34.431s 68 kör
8. Albon Williams 1m34.587s 40 kör
9. Ocon Alpine 1m34.677s 60 kör
10. Magnussen Haas 1m35.692s 66 kör

Közben pedig letelt a délelőtti etap: Verstappen végzett az élen Leclerc és a végül 77 körrel legszorgalmasabbnak bizonyuló Alonso előtt.

Fotón is az első 2024-es előzés:

Verseny a teszten! Verstappen a célegyenes végén, az 1-es kanyar féktávján vetődött be Leclerc mellé! Vajon láthatunk majd ilyen csatákat élesben is?

Maradva a Mercedesnél: Russell most jött egy jobb, egész konkrétan hatodik helyet érő időt. Közben pedig már az utolsó tíz percben járunk.

A Mercedes korábbi bokszban veszteglését egyébként a német Auto Motor und Sport értesülései szerint a hibridrendszerrel kapcsolatos hiba okozta.

És már le is tolták a Williamst a pálya széléről, újra zöld a jelzés, még szűk 18 perce maradt a csapatoknak délelőtt.

A visszajátszás alapján a célegyenesben ment el a hajtás a Williamsben, az azt követő kombináció után húzódott le a pályáról Albon.

És megvan az első leállás: Albon kormányozta a pálya szélére a Williamst! Egyelőre csak sárga zászlót lengetnek.

A Mercedesnél viszont megint dolgoznak valamin a garázsban: a kormánykeréknél matatnak a szerelők. Így már biztosan nem lesz meg Russellnek az 50 kör délelőtt.

Alonso tovább nyüstöli az AMR24-est, amellyel szemlátomást hosszabb etapot teljesít: már a 70 körös határt is átlépte a kétszeres F1-es világbajnok!

Fél órával a vége előtt a sorrend: Verstappen, Leclerc, Alonso, Piastri, Tsunoda, Bottas, Albon, Ocon, Russell, Magnussen.

Ki kell emelni mindenképp, hogy roppant megbízhatóan köröz eddig mind a tíz autó: bár voltak hosszabb garázslátogatások egy-két helyen, de komolyabb problémáról nem érkezett jelentés, a pályán pedig pláne nem merültek fel műszaki hibák. Még a legkevesebb kört megtevő Mercedes is 37-nél jár, akár arra is van esély, hogy minden csapat 50 kör fölé jusson az első délelőtt.

Alonso nagyon szorgalmas ma: már 61 körnél jár. Ne feledjük: a Red Bullon és a Mercedesen kívül minden csapat pilótát cserél majd délutánra.

Nemcsak aerorácsokat, hanem áramlásjelző folyadékkal meghintett autókat is láthatunk a teszt korai szakaszában:

Magnussen és Russell között játszódott le egy kis híján kontakttal végződő jelenet - ők ketten amúgy az utolsók az eredménylistán...

A délelőtti etap utolsó órájára fordulva továbbra is hét tizedmásodperces Verstappen-vezetés Leclerc és Alonso előtt, miközben a holland és a spanyol már átlépte az 50 megtett körös határt - itt az állás:

1. Verstappen, Red Bull, 1:32.548 - 51 kör

2. Leclerc, Ferrari, 1:33.247 - 39 kör

3. Alonso, Aston Martin, 1:33.385 - 54 kör

4. Piastri, McLaren, 1:33.812 - 32 kör

5. Tsunoda, RB, 1:34.136 - 45 kör

6. Bottas, Stake, 1:34.431 - 41 kör

7. Albon, Williams, 1:34.587 - 38 kör

8. Ocon, Alpine, 1:34.677 - 42 kör

9. Magnussen, Haas, 1:35.692 - 32 kör

10. Russell, Mercedes, 1:36.542 - 24 kör

Egy kis ütésváltás a negyedik helyért: Tsunoda ugrott fel ebbe a pozícióba az RB-vel, majd rögtön vissza is előzte őt Piastri a McLarennel.

Hoztunk egy teljes galériányi képcsokrot az első tesztnapról - IDE vagy a képre kattintva lapozhatjátok végig:

stake-2

Közben amennyire lassan indult be a McLaren számára a nap, annyira felvették a ritmust, viszont most a Mercedes és Russell rostokol már jó ideje a garázsban: mindössze 19 megtett körnél jár a brit...

Verstappen pakolt oda rendesen: immár 1:32,548 az új éllovas idő - ezzel hét tizeddel vezet Leclerc előtt a címvédő.

Alonso az élre állt a megtett körök számát tekintve: míg Tsunoda épp a pitwallnál (egy kis reklám a műsorunknak!) beszélget Ricciardóval, addig az Aston spanyolja elérte a 39 kört - ahogy ebben a pillanatban Verstappen is.

Leclerc újabb nagyobb elfékezése: ezúttal a célegyenes végén, az 1-es kanyarban füstöltek az első kerekei. Albonnak pedig a visszafordítóval gyűlt meg a baja.

Piastri ugrott előre közben: már a negyedik a McLaren másodéves ausztrálja.

Verstappen amúgy kis híján a körszámlistát is vezeti, de a Red Bull pilótája eggyel elmarad az RB-től (jaj nekünk), ahol Tsunoda 38 megtett körrel áll. Piastri ennek a felét tette meg eddig, de nem érkezett hír arról, hogy konkrét probléma hátráltatta volna a McLarent.

Nagyjából a felénél járunk a délelőtti négyórás etapnak, itt az állás:

1. Verstappen, Red Bull, 1:33.065

2. Leclerc, Ferrari, 1:33.247

3. Alonso, Aston Martin, 1:33.385

4. Bottas, Stake, 1:34.431

5. Tsunoda, RB, 1:34.487

6. Albon, Williams, 1:34.587

7. Magnussen, Haas, 1:35.692

8. Piastri, McLaren, 1:35.759

9. Russell, Mercedes, 1:36.542

10. Ocon, Alpine, 1:36.563

Leclerc az imént lila első szektorral nyitott, de aztán elfékezte magát a 8-as kanyarban, így be sem fejezte a gyorskörét, maradt második Verstappen mögött.

Egy képen az F1 két új nevű és ezáltal új festésű csapata:

Éééés végre Piastrinak is van mért ideje, a nyolcadik helyre jön be a McLarennel, így már mind a tíz csapat feliratkozott az eredményjelzőre.

De nem sokáig élt Alonso első helye: Verstappen 1:33,065-ös idővel megelőzte a spanyolt - először vezet a teszten a Red Bull! Amelynek eddig rejtegetett, de Bahreinben felfedett újításairól itt írtunk bővebben.

Új éllovas: Alonso az élen az Aston Martinnal egy 1:33,385-ös körrel. A pálya széli tudósítók szerint egyébként jól mozog, jól reagál a kanyarokban az AMR24-es.

Közben egy érdekesség a Williams háza tájáról: úgy tűnik, nem követték a Mercedest és maradtak a 2023-as vonórudas hátsó felfüggesztésnél - részletek itt olvashatók.

Másfél óra telt el, ejtsünk pár szót a megtett körök számáról is: ebben egyelőre Alonso és Tsunoda jeleskedik, egyaránt 25-25 körrel. Piastri viszont csak 9-nél jár, és még mindig nincs mért ideje - ismét egy lassabb kezdés a McLarennél?

Esteban Oconé a nap első meleg pillanata: a 4-es kanyar kijáratánál csípte el a sóderágyat az Alpine-nal. Amiből amúgy hiába mutattak be kék és pink verziójú festést is, ez bizony a pályán még inkább feketének fest, mint a stúdióképeken.

Alonso gyorsult, 1:33,762 az új ideje, de ezzel továbbra is második a spanyol, csak közelebb lopódzott Leclerc-hez.

Albon zárkózott fel harmadiknak a Williamsszel. Már csak Piastrinak nincs mért ideje a délelőtt szereplő tíz versenyző közül.

Eltelt az első tesztnap első órája, íme az állás:

1. Leclerc, Ferrari, 1:33.658

2. Alonso, Aston Martin, 1:33.822

3. Tsunoda, RB, 1:34.834s

4. Bottas, Sauber, 1:35.334

5. Magnussen, Haas, 1:35.692

6. Verstappen, Red Bull, 1:35.993

7. Ocon, Alpine, 1:36.823

8. Russell, Mercedes, 1:37.397

Sőt, Leclerc azzal a lendülettel át is vette a vezetést: 1:33,658 az új etalon az első óra végéhez közeledve.

Alonso továbbra is vezet, Leclerc viszont felzárkózott mögé másodiknak a Ferrarival.

Egyelőre nem tűnik a legstabilabbnak az RB20-as mozgása Verstappen alatt, több kanyarban is alulkormányzottan viselkedik az autó. De hangsúlyozzuk: még egyetlen óra sem telt el a tesztből, ezek még abszolút az ismerkedés pillanatai.

Albon Williamsén füstött eregetett a jobb első fék, így a thai-brit pilóta inkább visszatért a bokszba.

Elég izgágának tűnt az RB20-as hátulja az első kombinációban az imént, a 8-as kanyarban pedig túl mélyre ment be Verstappen. Persze ez még bőven a korai tapogatózások időszaka...

Alonso közben már 1:33,8-ra javított. Bottas, Magnussen, Verstappen, Leclerc, Russell, Tsunoda a sorrend mögötte, Albon, Ocon és Piastri egyelőre mért kör nélkül.

Magnussennek adódott némi problémája az aeroráccsal, ami szemlátomást kissé meglazult a Haason, így a dán ki is állt a bokszba.

Alonso vette át a vezetést 1:34,3-as idővel az Aston Martin AMR24-essel. Ejtsünk egy szót a gumikról is: mind az öt slick keverék elérhető lenne a csapatok számára, de többen nem is rendeltek a leglágyabb variációkból, amelyek a jövő hétvégi nagydíjon nem lesznek használatban. Alonso például a spektrum közepén található C3-as abronccsal futotta ezt az időt, de ez a szezonnyitón a legpuhább keverék lesz.

Az első megfigyelések alapján úgy fest, a Red Bullon a gyanított függőleges hűtőnyílás mellett található egy a stúdiófotókon elrejtett kisebb, vízszintes légbeömlő is, sőt a motorburkolaton megjelent csőszerű kitüremkedésen is található egy nyílás - íme, mindez Albert Fabrega szakíró fotóin:

És épp a szóban forgó Stake az, amelyik átvette Leclerc-től a vezetést: Bottas 1:35,351-re javítja a teszt legjobb idejét.

A Stake rikító zöld festése a pályán:

Minden autót aerorácsokkal szereltek fel az első körökre, ahogy az az F1 fotóin is látszik. Ezeknek a célja, hogy szenzorokkal mérjék a légáramlatok mozgását az autó körül.

A Visa Cash App RB festése élőben is lenyűgöző:

Immár mind a tíz autó megjárta a pályát, miután Piastri is kigurult a McLarennel. Tíz perc után Charles Leclerc-é a legjobb idő a Ferrarival (1:37,432), de ez annyira nem jelent még semmit, hogy azt elmondani nem tudjuk.

Szinte mindenki egyből a pályán, először láthatjuk mozgásban a Stake-et és új festését, valamint az átalakított Red Bullt is Max Verstappennel a volánnál:

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, George Russell az első pályára hajtó az aeroráccsal felszerelt Mercedes W15-össel, de követi őt rögtön Fernando Alonso is.

Ez a fotó még kedden készült a bahreini paddockban: vajon miről beszélgethetett Frederic Vasseur Ferrari-csapatfőnök, a Scuderiától a szezon végén távozó Carlos Sainz és édesapja, az immár négyszeres Dakar-győztes idősebb Sainz?

Maga a bemutatószezon is talán a vártnál izgalmasabb volt, a legtöbb csapat jelentős átalakításokat hajtott végre az autóján - és igaz ez a tavalyi szezont 22/21-es győzelmi aránnyal domináló Red Bullra is, ahol a Mercedes korábbi bukott filozófiájának irányába mozdultak el. Helmut Marko el is ismerte, hogy nem biztosak a sikerben...

A teszt egy szokatlanul sűrű holtszezonnak vet véget, amit pont emiatt nehéz is lenne holtszezonnak hívni. Csak címszavakban az F1 téli történései: a Haas elküldte Günther Steinert a csapatfőnöki székből, a helyét Ayao Komatsu vette át; az F1 elutasította az Andretti-Cadillac csatlakozási kérelmét; Lewis Hamilton aktiválta a kilépési záradékát, így 2025-re átigazol a Mercedestől a Ferrarihoz; mindeközben pedig jelenleg is zajlik a Christian Horner elleni vizsgálat a Red Bullnál. Emlékszik még bárki a decemberi Wolff-ügyre?!

Amíg nem kezdődik a teszt, még éppen van idő belehallgatni a Formula Podcast kedvcsináló adásába:

Mint látható, Norris csak délután pattan majd volán mögé, de már most megosztotta a közösségi oldalán, hogy a december végén elhunyt Gil de Ferran előtt tiszteleg a mai sisakfestésével:

Ami a ma autóba ülőket illeti: a Red Bullon és a Mercedesen kívül minden csapat megfelezi a napi teendőket, így Sergio Perezen és Lewis Hamiltonon kívül mindenkit láthatunk vezetni rögtön az első tesztnapon. Mutatjuk a teljes szerdai leosztást, a felezések esetén értelemszerűen délelőtt/délutáni bontásban (az egész tesztnek a felállását itt lehet böngészni):

Red Bull: Verstappen

Mercedes: Russell

Ferrari: Leclerc / Sainz

McLaren: Piastri / Norris

Aston Martin: Alonso / Stroll

Alpine: Ocon / Gasly

Williams: Albon / Sargeant

VCARB: Tsunoda / Ricciardo

Stake: Bottas / Zhou

Haas: Magnussen / Hülkenberg

Kezdjük a legfontosabbakkal: mindhárom tesztnap magyar idő szerint reggel 8-tól délig, valamint délután 13 órától 17 óráig tart majd, azaz kétszer négy óra áll a csapatok rendelkezésére. Minden istálló egy autóval körözhet a pályán, azaz a pilótáknak mindössze másfél nap áll rendelkezésére a felkészülésre a jövő hétvégén induló évadra.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, indul idei első élő szöveges tudósításunk, hiszen szűk három hónap pihenő után ismét Formula-1-es akciót láthatunk: kezdődik a bahreini előszezoni teszt! Tartsatok velünk a háromnapos gyakorlás első felvonása során!