DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Élő cikkek

Ez történt a Kanadai Nagydíjon

Az év leginkább szokatlan rajtrácsával indul a montreali futam: Verstappen mellett Alonso kezd az első sorból, Leclerc-nek a mezőny végéről kell felzárkóznia. Szövegesen közvetítünk az eseményekről.

Száraz futam van kilátásban a Kanadai Nagydíjon, miután tegnap az időmérő esős körülmények között zajlott, és a körülmény egy nagyon szokatlan rajtsorrendet alakított ki. Verstappen, Alonso, Sainz, Hamilton, Magnussen és Schumacher az első három sorban, Perez a 13. helyen, motorcseréje után Leclerc-nek a 19. pozícióból kell felzárkóznia.

A hőmérséklet jelenleg 20 Celsius-fok Montrealban, a szombati elázott nap után pedig az eső valószínűsége 0 %.

Sebastian Vettel a 16. rajtkockában: ő végzett első helyen az utolsó, 2019-es Kanadai Nagydíjon, de büntetése miatt Lewis Hamilton szerezte a győzelmet abban az évben.

A felzárkózásra és ennek érdekében hosszú etapra számító két versenyző, Perez és Leclerc mellett Bottas, Norris és Stroll kezdenek kemény keveréken, mindenki más a közepesen.

Rajt! Verstappen kényelmesen megőrizte a vezetést, Alonso Sainz támadását visszaverve marad második. Magnussen Hamiltont szorongatta, de köztük sem változott a sorrend, Ocon viszont feljött Schumacher elé, hatodiknak.

Perez és Leclerc eddig két-két helyet javított, a mexikói 11., a monacói 17. pozícióban.

A harmadik kör végén Sainz DRS segítségével átvette a második helyet, most Hamilton vette ostrom alá az Alpine-t.

Russell átvette az ötödik helyet Magnussentől – a dán, akinek szárny az első körben, Hamiltonnal összeérve megsérült, a hatodik.

Nagyon korai bokszkiállás az Astonnál és AlphaTaurinál, Vettel és Gasly már a 6. körben bejött kemény keverékért.

Repkednek a színes zászlók: Magnussen fekete-narancsot kapott, azaz a bokszban le kell cserélnie a sérült szárnyat, Bottas pedig fekete-fehér utolsó figyelmeztetést, mivel szabálytalanul vágta le az utolsó sikánt.

A verseny első kiesője Sergio Perez! A 10. helyen haladó Red Bull hajtása megállt, a mexikói lehúzódott a pályáról. Virtuális biztonsági autó.

A VSC-fázis alatt Verstappent kihozták az élről. Hamilton ugyancsak bokszba jött, Sainz és Alonso pályán maradt.

A mentés után újraindult a futam, a sorrend Sainz, Alonso, Verstappen, Russell, Ocon és Hamilton az első hat helyen.

Kiváló futama van Guanyu Zhounak, aki a nyolcadik az Alfa Romeóval, és már Mick Schumacher van a célkeresztjében.

Hamilton az 1-es kanyarba menet szépen, kívülről megelőzte Ocont, Leclerc pedig Norris megelőzésével a 12. helyen. Előtte Bottas halad.

Az utolsó sikán előtti egyenesben Verstappen megelőzte Alonsót, aki sokat nem tudott tenni ellene. A holland lemaradása 5,6 másodperc Sainzhoz képest.

Leclerc egy vonat harmadik kocsija: a 10. helyen haladó Albon remekül védekezik Bottas ellen, aki viszont nyithatja hátsó szárnyát, ezért a monacói sem tud előzési pozícióba kerülni.

Bottas, majd Leclerc is megelőzte Albont, a derekasan védekező thai ezután kiállt.

Újabb kiesés: Mick Schumacher lehúzódott a pályáról. A hetedik helyről esett ki, így első pontjai újra váratnak magára, a Haas pedig a harmadik sort nem tudja értékelhető eredményre fordítani.

Az újabb VSC-fázist kihasználta Russell, majd Sainz is – a spanyol éppen visszaért Hamilton elé. Verstappen mögött Alonso a második, aki most sem állt ki az olcsó kerékcserére, mögöttük Sainz, Hamilton és Russell.

A használt gumikon lassú Alonsót Sainz és Hamilton is bedarálta. Leclerc az utolsó sikánban vetődött be Bottas mellé, nagy kanyartempója miatt meg is csúszott egy kicsit. A monacói így már a hetedik helyen, de ő még nem állt ki.

Bokszutcai balfácánkodás a McLarennél még a VSC alatt, 30 másodperc alatt végeztek Ricciardóval, miközben Norris mögötte vesztegelt, mivel kettős cserét terveztek.

A 29. körben az Alpine kihozta Alonsót kerékcserére. A negyedik helyről a hetedikre esett vissza, az előtte levők közül csak Leclerc nem állt még ki. Félresiklott taktika a csapattól a remek rajthely után…

A korán kiálló Verstappen már most is tapadásvesztésre panaszkodik a 25 körös kemény keverék esetében, márpedig még 35-öt kell megtennie érte. Egy újabb kerékcsere a pakliban van – ez Sainznak kedvezne, aki most 8 másodperccel követi.

A 70 körös nagydíj felénél a pontszerzők sorrendje Verstappen, Sainz, Hamilton, Russell, Ocon, Leclerc (nem állt még ki), Alonso, Bottas (nem állt még ki), Stroll (nem állt még ki) és Zhou.

Sainz hátránya 5,9 másodpercre csökkent, az előző körben fél másodpercet dolgozott le.

A 42. körben teljesíti kiállását Leclerc, közepes abroncs kerül a Ferrarira. Lassabb, 5,3 másodperces csere, a monacói rossz helyre, nagy forgalomba került vissza, a hatodikról a 12. pozícióba. Stroll vezetésével egy négyautós csoport van előtte.

Egy körrel később Verstappen másodszor jön a bokszba az élről. Friss kemény abroncsaival a harmadik helyre jött vissza, Hamilton éppen maga mögött tudta még tartani.

Hamilton nem sokáig marad a második helyen. Ő is Verstappennel egyidejűleg teljesítette első kiállását, így másodszor is jön, és a negyedik helyre esik vissza.

Verstappen és Hamilton is rettentő gyors, a friss keményen jönnek a leggyorsabb körök – a brit 1:16,769-et repesztett. Sainz előnye 10-ről 8,5 másodpercre csökkent nagyon gyorsan.

Leclerc most át ért a korábban említett vonaton, a monacói a 8. pozícióban, előtte Bottas, aki egyedül nem állt még ki.

Tsunoda a falban a 2-es kanyarban, a bokszból kifele fékezte el! Biztonsági autó, ezzel Sainz kapott nagy esélyt egy ingyen kerékcserével, a spanyol így könnyen visszajön a második helyre, közvetlenül Verstappen mögé frissebb gumin.

Az SC-fázist kihasználva Ocon és Alonso is jött második, Bottas első kiállására, ők pozíciót sem veszítettek.

A lekörözöttek zárkóznak fel a mezőny végére a biztonsági autó mögött. Elöl Verstappen, Sainz, Hamilton, Russell, Ocon, Alonso, Leclerc, Bottas, Vettel és Zhou az első tíz helyen.

Az utolsó 16 körre újraindul a mezőny – a frontvonalak nem változtak, mindenki tartja pozícióját.

A pocsék kerékcsere után 16. helyen haladó Norrist még 5 másodperces büntetéssel is jutalmazták, túl gyorsan hajtott a bokszutcában.

Az 57. körben Sainz megfutotta a verseny leggyorsabb körét (1:15,897), a spanyol nagyon közel került ellenfeléhez. A spanyol akarja a mai győzelmet.

Leclerc bevetődött a hajtűben, és átvette a hatodik pozíciót – a nagydíjat második helyről kezdő Alonsótól.

A két egyenesben Sainz nagyon közel Verstappenhez – de nem elég közel ahhoz, hogy megpróbáljon előzni.

Hátrébb Leclerc egy sikertelen próbálkozás után – átvágta az utolsó sikánt – megelőzte Ocont is, szintén a hajtűben. A 19. helyről az ötödikig zárkózott fel. Nem rossz pontmentésnek, igazán pedig az segíthet neki, ha kicsivel előrébb csapattársa sikerrel jár.

1:15,749 – a leggyorsabb körrel Sainz ismét DRS-távolságon belülre férkőzött Verstappenhez képest.

Helycsere az utolsó pontszerző pozícióban: Stroll ment el Ricciardo mellett a tizedik helyért.

Már csak öt kör van hátra, 0,9 másodperc a különbség a két éllovas között. Hátrébb is van egy érdekes csata: egy kupacon a két Alpine és két Alfa Romeo, legelöl Ocon a hatodik helyen.

Alonso zúgolódik kicsit: a csapat üzent neki, hogy egyenesbeli problémája miatt Ocon mögött maradnak. „Még az egyenesbeli problémával is százszor gyorsabb vagyok” – riposztolt a spanyol.

Jön az utolsó kör, a hajtűben Sainz egy apró hibát követett el, de az utolsó kört öt tized lemaradásban kezdi meg!

Az utolsó kör végén Sainz kicsit lemaradt, így a legvége nem volt olyan szoros, mint számos kör előtte. Verstappen győzött Kanadában, Sainz a második, Hamilton idén másodszor végzett a dobogón.

A Kanadai Nagydíj végeredménye: