DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
Élő cikkek

Ez volt az Ausztrál Nagydíj első edzése

Két évvel a koronavírus-járvány kitörése miatti zavaros futamtörlés után újra az Albert Parkban az F1, ahol a mezőnynek átalakított nyomvonallal kell ismerkednie – kövessétek velünk az FP1-et!

Sok szeretettel köszöntünk minden koránkelőt: perceken belül kezdődik az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése - kövessétek velünk a történéseket!

Rettenetesen rég kellett hajnaloznia a Formula-1-es rajongóknak: legutóbb konkrétan a 2020-as melbourne-i hétvégén volt rá példa, de abban sem volt köszönet, hiszen alig két órával az FP1 előtt akkor végül törölték a nagydíjat a koronavírus-járvány miatt. Így az utolsó kora reggeli F1-es futamért egészen a 2019-es Japán GP-ig kell visszamennünk.

Friss hír, hogy Kevin Magnussen nem érezte túl jól magát az előző órákban: a beszámolók szerint hányingere volt, emiatt a péntek délelőtti médiaeseményeket és sajtótájékoztatókat ki is hagyta a Haas dán pilótája.

Viszont itt a megerősítés a Haastól, hogy Magnussen autóba tud ülni az első tréningen:

Az időjárás kiváló amúgy Melbourne-ben: 21 fok a levegő hőmérséklete az Albert Parkban - amelynek a nyomvonala több ponton is átalakult a korábbiakhoz képest, ami miatt gyorsabbá vált a pálya.

Kinyílt a bokszutca, elkezdődött az első szabadedzés, többen egyből pályára is hajtottak: így tett például Sergio Perez, Lando Norris és az első két nagydíjat kihagyó Sebastian Vettel is.

Perez nem is akármilyen aerorácsokkal gurult pályára:

Érkeznek az első köridők is: Norris 1:23,0-s eredménnyel vezet Verstappen előtt. De persze ezek még tapogatozó körök. Stroll pedig panaszkodott egy sort a rádión, hogy Hamilton feltartotta - jegyezték is a felügyelők az "incidenst".

Tíz perc elteltével a regnáló világbajnok veszi át a vezetést: Verstappen 1:21,625-tel áll az élre.

Nincs szükség vizsgálatra a Stroll-Hamilton ügyben, jelezték a stewardok. Meglepő is lett volna, a kanadai fújta kicsit fel a dolgot.

Történt még egy feltartás is: Zhou nem tudott elmenni az egyik Ferrari mellett az utolsó kanyarkombinációban.

Közben erre a hétvégére visszakékült az Alpine az első két nagydíj pink festése után:

Piros zászló: Perez Red Bulljáról repült le egy apró darabka a célegyenes elején.

Gyorsan eltakarították az alkatrészt, máris újraindult a körözés.

Ő volt egyébként a ludas:

Carlos Sainz egy lila utolsó szektor után feljött a második helyre Verstappen mögé. A spanyolt viszont majd vizsgálni fogják a korábbi Zhou-feltartás miatt.

Többen is javítanak: Vettel a harmadik, Perez a negyedik, Hamilton az ötödik. Itt az állás bő fél óra elteltével:

Verstappen is javít: 1:20,857 az új éllovas idő.

Na de eddig tartott Verstappen hegemóniája: Leclerc 32 ezredmásodperccel átveszi tőle a vezetést a Ferrarival.

Magnussen fékezi el magát és látogatja meg a sóderágyat a 3-as kanyarban. Günther Steiner Haas-főnök közben a Skynak nyilatkozva elmondta: nincs tökéletes állapotban a dán, de szerinte rendben lesz.

Adok-kapok az élen a Red Bullok és a Ferrarik között: Verstappen néhány másodpercig újra első volt, erre reagált Leclerc, majd Sainz mindkettejüknél gyorsabb időt futott.

Mindeközben pedig Alonso mutatott be egy megforgást a bekékült Alpine-nal.

Leclerc a bokszból kihajtva rontott egyet:

Sainz javít egy komolyabbat: 1:19,806-os idővel megvan a hétvége első 1:20 alatti köre.

Újabb piros zászló: Vettel alatt áll meg a füstölgő Aston Martin.

Ahogy azt Vetteltől megszokhattuk, természetesen egyből be is segített az oltásba is.

Már újra is indult az edzés, néhány kép Vettelről:

Az utolsó percek következnek, kettős Ferrari-vezetés az élen: Sainz, Leclerc, Verstappen, Norris, Ocon, Hamilton, Perez, Ricciardo, Bottas, Tsunoda az első tíz pillanatnyilag.

Uh, Sainznak volt egy necces pillanata az első kombinációból való kigyorsításon. Perez közben egy lila középső szektorral bejön harmadiknak Leclerc és Verstappen közé.

Más változás már nem történt, lepörögtek az utolsó másodpercek is. Ferrari 1-2 tehát, Sainz bő fél másodpercet adott Leclerc-nek és Pereznek.

Leclerc még azért a végén ismét megkósolta a kavicságyat - íme, a végeredmény:

Említést érdemlő még a McLaren és az Alpine viszonylag jó szereplése is, mindkét istálló mindkét autója a top 10-ben.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, szűk két óra múlva folytatjuk a második szabadedzéssel!