DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Élő cikkek

Így dőlt meg az orosz pályacsúcs

Jó eséllyel az Orosz Nagydíj is a Mercedes és a Ferrari csatáját fogja hozni, a felkészülés a délutáni második szabadedzéssel folytatódik - kövesd velünk élőben folyamatosan frissülő tudósításunkkal!

Mérhetetlen nagy szeretettel köszöntök mindenkit, az Orosz Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésével folytatjuk mai programunkat!

A Red Bullnál nagyon unatkoztak már - ideje, hogy kezdődjön az edzés!

Az FP1 leggyorsabbja Kimi Raikkönen volt, az összefoglalót ide kattintva találjátok.

A McLaren közölte, hogy Vandoorne a zöld zászló meglengetésekor biztosan nem kezdi még meg az edzést.

Néha még mindig megdöbbentő a látvány - a rózsaszín párduc ugrásra kész.

Indul a szabadedzés, Magnussen máris a pályán, ahogy Hülkenberg is, akinek az autója megállt Szirotkin alatt délelőtt.

A levegő hőmérséklete 22 fok Szocsiban, az aszfalté jelenleg 40. Ha valakit esetleg foglalkoztatott volna ez a kérdés.

Hülkenbergé lesz az első mért idő, de jön Raikkönen is, aki gyorsabb nála.

1:36,842-vel Raikkönen az élen - egyelőre övé az egyetlen értelmezhető idő, Hulk lassú kört futott.

Vettel jön, és három tizeddel lejjebb faragja csapattársa idejét.

És közben egy gyorshír a WRC-ből, Ogier kissé megtörte a Fordot  az Argentin Rali második szakaszán.

A mezőny fele a pályán, érkeznek a köridők - várhatóan intenzívebb lesz ez az edzés, mint az első volt.

Megint Raikkönen a gyorsabb, fél másodpercet ad csapattársának. Itt a délután első 1:36 alatti ideje.

És persze ez egyúttal a hétvége legjobb ideje is volt.

Időközben megvolt az első baki is: a helyi kedvenc, Kvjat pördült meg a 13-as kanyarban.

Hamilton átveszi a vezetést, az idő 1:35,752.

Tavaly egyébként Rosberg 1:35,417-tel szerezte meg a pole-t, lehet, hogy ez az idő már ma megdől?

És közben ismét egy hír Argentínából: miközben a tavalyi győztes Paddon több percet veszített a második gyorsaságin, miután megforgott, Evans egy remek idővel átvette a vezetést a DMACK Fiestával!

Biztató hír a McLaren-rajongóknak: Vandoorne megtette első installációs körét az új motorral.

Hamilton megint javít, ezúttal csak egy keveset: 1:35,710, három tizedre a pályacsúcs.

Ricciardo bejön harmadiknak, átmenetileg megtörve a két Ferrari és a két Mercedes egyeduralmát - hátránya fél másodperc Hamilton, és bő három tized Raikkönen mögött.

Mint a grafikán látható, a Mercedes előnye a harmadik szektorból származik: 

Csendesedik a pálya, most csak öt autó köröz. Vandoorne az egyetlen, aki nem futott még értelmezhető kört - jelenlegi legjobbja hét és fél másodperccel lassabb Hamiltonnál.

Na kérem, Raikkönen feltette az ultralágyat, itt a lehetőség az új pályacsúcsra.

HOHOHÓ, de még mekkora pályacsúcs! A finn 1:34,721-et fut az ultralágyakon, ez igen!

Mikor is néznénk meg a köridőket, ha nem most?

Raikkönen tovább javít, 1:34,383, Vettel egy tizeddel mögötte!

Vettel is jön még egy kört, lila első szektorral kezd.

A második is lila...

A harmadik nem lila, de így is az élre áll: 1:34,120 az új etalon!

Jön a Mercedes válasza - ám Bottas első ultralágyas köre 1,2 másodperccel marad el Vetteltől!

Nézzük, mire megy Hamilton!

Nem elég gyors a brit!

Mármint... Annyira nem, hogy ez nem is egy gyorskör... Ezt benéztük, elnézést - bár maga a tény, hogy nem elég gyors, azért így is igaz.

Bottas javít, de még mindig közel kilenc tized a lemaradása - Hamilton valószínűleg rövidesen újrapróbálkozik a rontott első kör után.

Ricciardo is megkezdi első ultralágyas körét - vajon a Mercedest meg tudják közelíteni? (A Ferrarit aligha...)

Ez nagyon kevés: 1:36-os kört fut az ausztrál, marad az ötödik, de még Bottastól is kap egy másodpercet.

Na de most figyeljünk, Bottas egy lila első szektorral nyitotta újabb gyorskörét!

És Hamilton ideje sem tűnik rossznak...

Mindkét Mercedes javít, de hét tized körüli a lemaradásuk - hol van az Ezüst Nyilak rettegett egykörös tempója?

Nagyon messze vagyunk még az időmérő edzéstől, de azért említsük csak meg - a turbókorszak 62 időmérő edzéséből 59-en a Mercedes szerezte meg a pole-t. Utoljára a tavalyi Monacói Nagydíjon Daniel Ricciardo tudott "kibabrálni" az Ezüst Nyilakkal.

Verstappen mérte el az ötös kanyart, de szerencséjére valahogy elkerülte a falat...

A középső szektor és az utolsó két kanyar - ezt felelték Hamilton azon kérdésére, hogy hol veszített időt.

Alonso 1:36,8-at megy ultralágyon - a Red Bullhoz képest egy másodpercen belül a McLaren-Honda, ez semmiképpen sem hangzik rosszul!

De csak eddig volt ez igaz - Verstappen megy egy 1:35,5-öt, a két élcsapat pilótái mögött ezzel ő az ötödik, de még ő sem lépte túl a régi pályacsúcsot.

Íme az állás 50 perc után:

Két pilóta nem teljesített eddig időmérős szimulációt: Stroll és Vandoorne.

A belga viszont most feldobta az ultralágyakat - Alonso ideje 1:36,765, nézzük, mire megy hozzá képest!

Vandoorne a 18. helyre jött be, legalább Strollt és Ericssont megelőzte. Az időmérős szimulációk a korábbi tapasztalatok alapján véget értek, lehet, hogy már nem lesz nagy változás a köridőket tekintve.

Az élcsapatok versenyzői mnd a pályán, megkezdték a hosszabb etapokat.

Szóval így jön ki Vandoorne 15 helyes büntetése: egyszer tíz meg egyszer öt.

Két finn meg egy német - íme, a legjobb szektoridők:

Felpörögtek az események: Verstappen autója megállt, Grosjean pedig megpördült az utolsó kanyarban - míg Hamilton hosszú etapján a tapadás hiánya miatt panaszkodik.

Miközben a Haas a Twitteren jelez a rendezők felé, hogy nem kellene versenyzőjük pördülését ennyiszer megismételni, a Renault 10/10-esre értékeli volt pilótája produkcióját.

Húha, Grosjean olyan csúnyát mondott a fékekről a csapatrádióban, hogy le sem írjuk. Maradjunk annyiban, hogy szerfölött elégedetlen, és ennek hangot is adott.

Itt van: megpördül, és közben mérges.

A McLaren fellélegezhet, amíg a Haas fékjein röhög a nép, addig sem rajtuk...

Amikor az egyik leglassabb a leggyorsabb: Stroll körideje csak Ericssonénál jobb, végsebessége viszont mindenkinél.

Evans megnyerte a harmadik szakaszt is Argentínában, így növelte az előnyét Meeke előtt! A szakasz előtt harmadik helyen  álló Sordo sziklának ment és bő tíz percet veszített, így most Latvala a harmadik - több mint 20 másodperc lemaradással!

Mindeközben Szocsiban a hosszú etaposok köridejei egyre romlanak, az utolsó perceket pedig igyekszik mindenki kihasználni: csak Verstappen és Palmer nincs a pályán.

"Hihetetlen" - ennyivel kommentálta Stoffel Vandoorne, hogy egy Force India feltűnt mögötte a semmiből, majd megelőzte. Tanul Alonsótól a srác!

Vandoorne hitetlenkedésével zárul a szabadedzés, hamarosan jön az összefoglaló is róla.

Itt a végeredmény: Vettel és a Ferrari a leggyorsabb, Ocon és a Force India pedig a legszorgosabb.

Köszönjük, hogy velünk tartottatok, az Orosz Nagydíj hétvégéje holnap a harmadik szabadedzéssel, majd az időmérővel folytatódik, addig is maradjatok velünk, és olvassátok a Formulát! Sziasztok!