DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 2. vasárnap
Hírösszefoglaló

Ki hogyan áll a teszt után? – szombat F1-es hírei

Mini-DRS, Ferrari-visszajelzések, Red Bull-fejlődés, Oakes büszkesége, Wolff és az érzelmek. Egy helyen a szombati nap legfontosabb, legérdekesebb F1-es hírei és nyilatkozatai.

A szombati nap hírei természetessen még szombaton is a szerdától péntekig megrendezett bahreini teszt körül forogtak.

„A Ferrari és a McLaren még mindig csinálja” – folytatódhat a mini-DRS-ügy

Tovább folytatódhat a tavaly a McLaren bakui „mutatványa” nyomán kirobbant mini-DRS-ügy: a Red Bull technikai igazgatója szerint a wokingiak és a Ferrari autójának hátsó szárnyán is megfigyelhető még a trükk.

norris-test



„Megnézve a videókat, amiket láttunk, néhány hátsó szárny eléggé hajlékonynak tűnik. Alaposan rajta tartjuk a szemünket ezen” – fogalmazott a The Race-nek egy meg nem nevezett csapatfőnök.

A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Wache konkrétabban fogalmazott a teszt utolsó napján az idézett szaklapnak: „Ez továbbra is tart. Úgy gondolom, a Ferrari és a McLaren még mindig csinálja a mini-DRS-es dolgot.”

Gond az egyensúllyal: még nem az igazi a Ferrari Leclerc és Hamilton szerint

Még nem tökéletes az új Ferrari egyensúlya – ezt árulta el Charles Leclerc a bahreini F1-es tesztet követően. A monacói szerint az első napon még jónak tűnt az autó, de aztán a folytatásban trükkösebbé váltak a körülmények, és ez nem segített a Ferrarinak.

f1-hamilton-ferrari-teszt

„Jelenleg az a lényeg, hogy az autó egyensúlya a megfelelő tartományba kerüljön, ezzel van még egy kis dolgunk. Egyelőre nem megfelelő, ezt érzem” – idézi Leclerc szavait a The Race.

Lewis Hamilton szerint is van némi lemaradásuk a McLarenhez képest. „De tavaly megnyerték a konstruktőrök versenyét, szóval arra számítunk, hogy az egyik leggyorsabbak, ha nem a leggyorsabbak lesznek, akárcsak a Red Bull, akik sok-sok éven át domináltak. Mindenképpen van még mit javítanunk.”

Nem fejlődött akkorát a Red Bull, mint várták

Pierre Wache, a Red Bull Formula-1-es technikai igazgatója elismerte: hiába mentek el jó irányba az RB21-essel, az autó egyelőre nem mindig azt csinálja, amit várnak tőle, és a fejlődésük mértéke is elmaradt a várakozásoktól. Max Verstappen is úgy érzi, hogy még vár rájuk munka az ausztrál szezonnyitó előtt.

verstappen-2025-test

„Nem vagyok olyan elégedett, amennyire lehetnék, mivel az autó olykor nem úgy reagált, ahogy azt akartuk. De a megfelelő irányba halad, csak talán ennek az iránynak a mértéke nem akkora, mint amire számítottunk, és ezen dolgoznunk kell az első versenyre és a jövőbeli fejlesztéseket illetően. Nem volt olyan sima a teszt, mint azt vártuk a csapattal, de jobb itt megtalálni néhány problémát, mint később, és ezért is vagyunk itt, hogy megértsük az autót” – utalt többek között Liam Lawson vízszivárgására a szakember.

„Hosszú ideje a legpozitívabb érzet” – Hamilton

Hiába teljesen más elmondása szerint a Ferrari vezethetősége és karakterisztikája, mint a Mercedes, amelyhez szokott az elmúlt évtizedben, Lewis Hamilton úgy érzi, a mostani bahreini Formula-1-es teszt szolgált hosszú ideje a legbiztatóbb benyomásokkal számára.

hamilton-test-2025-3

„Először is, nagyon jól vannak megépítve és jelentősen eltérnek karakterisztikában. Ahelyett, hogy csak beültem volna és ugyanazzal találkoztam volna, frissítő érzés volt, hogy valami újat kellett tanulnom” – fogalmazott a brit.

„Másképp kell vezetni az autót, másképp kell megközelíteni a kanyarokat, más tónusa van a motornak, más az érzet, más a vezethetőség, és olyan sokáig vezettem Mercedest, ami egy nagyszerű motor. Remek látni, hogy a Ferrarinak is nagyszerű a hajtáslánca. Emiatt is töltök időt a motorrészleg mérnökeivel, és tanulom a folyamatokat a megbízhatóság és a motorerő kapcsán. Ez önmagában egy folyamat, de egyelőre minden nagyszerű.”

Vélemény: A McLaren az első, de...

Mindenidők egyik legnehezebben „olvasható” tesztjét teljesítette a héten az F1, borzasztóan nehéz valós képet felrajzolni arról, hogy hogyan is állhatnak egymáshoz képest a csapatok. Egy-két dolgot viszont azért le lehet szűrni a belsőkamerás felvételek, a videók, illetve a köridők, kiemelten a hosszabb etapok alakulásából.

Gobodics Tamás véleménycikke ezen a linken olvasható Formula+ rovatunkban!

Formula Podcast: Erősorrend a teszt után (?)

Három kaotikus tesztnappal hangolt az F1 a 2025-ös idény rajtjára: a Formula Podcast stábja arról beszélgetett, hogy mit tudhattunk meg a látottakból.



Oakes büszke az „ütős” Doohanre

Büszke arra, ahogy Jack Doohan a sajtó találgatására és kérdéseire reagált – árulta el a bahreini teszten a Formula.hu jelenlétében Oliver Oakes, az Alpine F1-es csapatfőnöke, aki hozzátette: szerinte versenyzőjük jó munkát végez a Franco Colapintóval kapcsolatos pletykák kizárásával.

doohan-2025-2

„Jól van. Azt hiszem, nagyon büszke is voltam rá, hogy eléggé ütősen bánt veletek. Valójában együttérzek vele, mert megértem, hogy mindenki clickbaitet akar és ez egy vitatéma. De úgy gondolom, hagyni kellene neki időt és helyet, hogy boldogulhasson néhány fordulóig.”

Sainz még mindig „kicsit elveszettnek” érzi magát a Williamsben

Hiába a teszt legjobb ideje és az előrelépést sugalló produkció, a spanyol elismerte: még nem tökéletes érti, honnan jön a köridő a grove-iak F1-es autójával.

sainz-2025-4

„A vezetési stílust illetően még mindig próbálom megérteni, mit kell tennem ezzel az autóval ahhoz, hogy gyors legyek, mert hogy őszinte legyek, még mindig kicsit elveszett vagyok azzal, hogyan találjak köridőt. Nem tudom, hogy a kanyarbejáratokon lehet-e időt nyerni, a kijáratokon vagy a végsebességben – ezért volt fontos a tegnapi menet számomra, hogy megértsem, honnan jön a köridő.”

„Úgy érzem, amikor nyomom, el tudok jutni egy megfelelő szintre, de továbbra sem tudom, hol van az utolsó két tized. Ezt kell felderítenem az első öt-hat versenyen, hogy amint felrakjuk a lágy gumikat az autókra, próbáljam megfejteni, honnan jön a köridő.”

Wolff: Az F1 úriemberek sportja, de ne nyomjuk el az érzelmeket

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a versenyzői viselkedést szabályozó szankciók kapcsán elmondta, hogy fontosnak tartja a tiszteletet a versenytársak és tisztviselők iránt, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem szabad elnyomni a pilóták érzelmeit. Wolff azt is kiemelte, hogy az F1 más, mint a többi mainstream sport, mivel ez úriemberek sportja, amit a versenyzőknek is meg kell jeleníteniük. Wolff nyilatkozata ide kattintva olvasható el.

Azóta sem kapott indoklást a kirúgott F1-es versenyigazgató

Az F1 tavaly elbocsátott versenyigazgatója, Niels Wittich a német Sky Sportsnak nyilatkozva elárulta, hogy a Las Vegas-i Nagydíjat megelőző menesztése épp olyan meglepő volt a számára, mint bárki másnak lehetett, ugyanis semmilyen előjele nem volt a dolognak: „Nem láttam semmilyen jelét annak, hogy bármi nem működne, vagy hogy lenne valamilyen indok a személyi változásra, tehát ebben az értelemben teljesen váratlanul ért.”

fia

Wittich, akinek ez volt az első nyilvános megszólalása a tavaly őszi események óta, azt is elmondta, hogy megpróbált indoklást kérni a történtekre: „Próbáltam, de senki sem tudott válaszolni. A mai napig nem kaptam indokot. Az FIA elnökével utoljára tavaly Kínában beszéltem.”

Egyelőre használhatatlan az F1-es hűtőmellény

A bahreini teszt egyik sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is képviseltette magát, Esteban Ocon azokról a versenyzőket hűtő eszközökről beszélt, melyek idén még csak opcionálisak lesznek, 2026-tól viszont már kötelezően alkalmazni kell őket, ha a hőmérséklet túllép egy határértéket. A francia versenyző elmondása szerint nagy szerencse, hogy egyelőre még csak opcionális a használatuk, ugyanis egyszerűen nem tudják úgy felvenni, hogy utána el is férjenek az autóban. Részletek ide kattintva.
 

Cowell: Még korai lenne ítéletet mondani

Habár az Aston Martin csapatfőnöke látott pozitív jeleket az AMR25-től a bahreini teszt alatt, egyelőre mindenkit óva int attól, hogy jóslatokba bocsátkozzon a zöldek esélyeit illetően.

cowell-2025

„Lance és Fernando első visszajelzései azt sugallják, hogy fejlődtünk az autó vezethetősége terén, ám vannak olyan területek is, amin még dolgoznunk kell, és ezek több figyelmet igényelnek."
 

Videó: Megérkezett a Drive to Survive új évadának előzetese

Nem sokkal a bahreini F1-es teszt vége után tette közzé a Netflix egyszerre népszerű és megosztó Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának új trailerét. A 2024-es idény eseményeit feldolgozó hetedik évad március 7-én, pénteken fog debütálni a streamingplatformon, s a rövid kedvcsináló alapján érinteni fogja az olyan főbb történetszálakat, mint Lewis Hamilton ferraris átigazolása, Christian Horner ügye, Jack Doohan év végi beugrása és helyzete, valamint természetesen a McLaren részvételével zajló vb-harc. Íme, az előzetes:



Tsunoda menedzsert váltott hoppon maradása után

Ugyan Yuki Tsunodával Max Verstappen idei csapattársjelöltjei között számoltak, a japán hoppon maradt, és legutóbbi csapattársa, Liam Lawson kapta meg helyette a Red Bull ülését. A japán versenyző most megerősítette, hogy megvált a karrierjét egyengető menedzserektől, Mario Miyakawától és Luis Alvareztől. A Racing Bullsnál ötödik F1-es szezonját kezdő Tsunoda pályafutása ügyeinek kezelését a mexikói Diego Menchacára bízta.

tsunoda-2025-test

Diego Menchaca korábban maga is autóversenyző volt, még a GP3-ban is futott egy szezont, s végül tavaly akasztotta szögre a bukósisakot – utolsó két évét az International GT Openben töltötte.

MotoGP: Marquezék simán behúzták a burirami sprintet

A nyolszoros vb-győztes vezetésével kettős győzelmet arattak szombaton a Marquez testvérek. Bagnaia dobogón, Ogura újoncként a negyedik helyen.

Összefoglaló és végeredmény ezen a linken!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: