Az elmúlt napokhoz hasonlóan mára is jutott fontos bejelentés a Formula-1 világában: Andy Cowell lett az Aston Martin új csapatfőnöke, míg a pozícióból távozó Mike Krack ezentúl pályavezérigazgatóként fog azon dolgozni, hogy a lehető legjobb teljesítményt sajtolják ki az autóból a versenyhétvégéken. A csapat felsővezetésében történt strukturális átalakításról itt írtunk bővebben. A bejelentés apropóján azt is összeszedtük, hogy mióta töltik be vezető pozícióikat a jelenlegi F1-es csapatfőnökök.
A napra pontosan egy éve csapatfőnökké kinevezett Ayao Komatsu arról beszélt, mi volt a legemlékezetesebb mélypont a Haasnál töltött karrierje során, illetve miképp vezette a csapatot Günther Steiner változása óta.
Kihívásokból nem volt hiány a Williamsnél 2024-ben, James Vowles csapatfőnök szerint viszont bőven akadnak pozitívumok is a színfalak mögött a grove-iaknál. Pilótája, Alexander Albon pedig elárulta, mit vár a leginkább új csapattársa, az ex ferraris Carlos Sainz érkezésében a brit csapathoz.
Sainzról nem csak jövendőbeli csapattársa beszélt: volt kollégája, a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc elmesélte, milyen sok mindent köszönhet a spanyolnak. „Sok területen segített fejlődnöm: a munkamoráljával, a tehetségével és mindennel, amit hoz magával. A fegyelmezettsége, amivel rendelkezik – egyszerűen hihetetlen csapattárs volt” – mondta a monacói, aki egyébként azt is elárulta, hogy szerinte 24 versenyhétvégénél többet már nem bírna el az F1-es versenynaptár.
A Red Bull-lal kapcsolatban is akadtak ma nyilatkozatok: Jos Verstappen, a négyszeres világbajnok Max édesapja szerint a Red Bull legfrissebb igazolásának, Liam Lawsonnak nem kéne megpróbálnia tartani a lépést fiával. „A saját dolgával kell foglalkoznia. Remélhetőleg hasonló a vezetési stílusa, mint Maxnak, és akkor közösen tudják javítani az autót” – mondta az ex F1-es pilóta. A bikások technikai igazgatója pedig elmondta, hogy hogyan próbálják a gyengébben sikerült szezon után a pozitívumokat látni a rossz eredményekben.
És amíg a száguldó cirkusz téli álmát alussza, az F1-en kívül zajlik az élet: a Dakar Rali pihenőnapján összeszedtük, mi történt eddig az ikonikus verseny eddigi hat versenynapján.