Marko: Tsunoda gyorsabb Lawsonnál
Miután a Red Bull bejelentette, hogy Liam Lawson lesz Max Verstappen csapattársa 2025-ben, sokan nem értették, hogy miért az új-zélandira esett a választás Yuki Tsunoda helyett, aki az általános vélekedés szerint már eleget bizonyított az energiaitalosok kisebbik csapatánál.
Többek között azon alapszanak ezek a vélemények, hogy Tsunoda a 2024-es közös hétvégéken gyorsabbnak tűnt Lawsonnál, s ezt maga a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko sem vitatta, amikor az RTL és a sport.de által készített interjúban megkérdezték, hogy mi szólt a japán versenyző ellen. Marko nyilatkozata ide kattintva olvasható.
Ralf Schumacher: Hamilton nem tud autót fejleszteni
Ralf Schumacher megnevezte, szerinte mi Lewis Hamilton fő gyengesége hétszeres világbajnok bátyjához, Michaelhez képest. Mint a többszörös nagydíjgyőztes elmondta, testvéréhez hasonlóan Hamilton is tudja, hogyan kell sorozatban bajnoki címeket nyerni; Ralf azonban a mérnökökkel való együttműködést jelölte meg a brit pilóta egyik fő gyengeségeként bátyjához képest.
Időközben Hamilton frissítést osztott meg a LinkedIn üzleti és munkaügyi közösségi médiaplatformon, miután hivatalosan is a Ferrarihoz igazolt. „Nem is lehetnék izgatottabb az előttem álló év miatt. A @Scuderia Ferrarihoz költözve sok mindenre kell gondolnom. Mindenkinek, aki 2025-ben a következő lépését fontolgatja: fogadjátok el a változást” – írta többek között a hétszeres világbajnok.
Hamilton utódáról is írtunk ma, aki a Mercedes történetének legelső futama óta az első újonc lesz, aki a csillagosokkal debütál az F1-ben. Erről részletek ide kattintva olvashatók.
Norris, a McLaren és a Ferrari az F1-es szezon fő esélyese a fogadóirodáknál
Az egyik legnagyobb online sportfogadási oldal Lando Norrist tartja a 2025-ös F1-es világbajnokság legnagyobb esélyesének, a McLaren versenyzőjének végső győzelme 3-as szorzóval rendelkezik. Őt követi Max Verstappen 3,25-tel, majd Charles Leclerc 5-tel. A konstruktőri bajnokság fő esélyese holtversenyben a Ferrari és a McLaren 2,25-ös szorzóval, a Red Bull végső győzelme ötszörös, a Mercedesé tizenháromszoros nyereményt fizet a bátraknak.
Marcus Ericsson tesztel F1-es szimulátorokat a Cadillacnek
A korábbi F1-es versenyző és Indy 500-győztes Marcus Ericsson elárulta, hogyan vesz részt az F1-es Cadillac-projekt kezdeti szakaszában. A svéd pilóta, aki az IndyCarban az Andretti Global színeiben versenyez, a Viaplay F1-es podcastjének mesélt a szokatlan megbízatásról.
„A munkaadóm, az Andretti megkért, hogy repüljek Angliába, hogy különböző szimulátorokat teszteljek” – mondta, és azt is elárulta, hogy a látogatások valószínűleg a gyártóknál és a csapatoknál történnek majd a különböző szimulátor-változatok kiértékelése érdekében, és korábbi F1-es tapasztalatai nagy szerepet játszanak a kritikus értékelésben, amely az infrastruktúrával szemben támasztott követelmények teljesítéséhez szükséges.
Andretti: Piastriban megvan a gyilkos ösztön
Megdicsérte Oscar Piastri gyilkos ösztönét Mario Andretti: az 1978-as világbajnok szerint a fiatal ausztrál tavaly bizonyította, hogy nagy nyomás alatt is jól tud teljesíteni. „Véleményem szerint megvan benne a gyilkos ösztön. Nagyon tetszett, amit Oscar bemutatott 2024-ben, és az is, hogy csapatjátékos, ezt láthattuk Brazíliában is, amikor a sprintversenyen elengedte Norrist” – mondta a veterán világbajnok a McLaren ausztrál versenyzőjéről.
Mansell: Hamilton nem túl öreg a Ferrarihoz!
Nigel Mansell a BBC-nek nyilatkozva reagált azokra a felvetésekre, melyek szerint a néhány napja már hivatalosan is a Ferrarihoz tartozó Lewis Hamilton (aki a jövő héten betölti a 40-et) túl idősen került a Scuderiához: „Hallom, hogy néhányan panaszkodnak, hogy Lewis már túl öreg. Én ezt nem hiszem. Én is ebben a korban nyertem meg a világbajnoki címemet, és még sokáig versenyeztem volna, ha a politika nem áll az utamba” – mondta 1992 világbajnoka.
Lategan és a Toyota nyerte a Dakar-prológot
Egy 29 kilométeres prológ szakasszal vette kezdetét pénteken a Dakar Rali 2025-ös kiadása, mely az autósoknál még nem számít bele a verseny értékelésébe, de stratégiailag fontos a rajtpozíciók megválasztása miatt. A leggyorsabb végül Henk Lategan lett a Toyotával, aki egyetlen másodperccel előzte meg az utóbbi években igazi prológspecialistává váló Mattias Ekströmöt – a svéd az új Forddal áll rajthoz ezen a futamon. Részletes beszámoló ide kattintva található.
Megérkezett a szezonnyitó Formula Podcast: az F1 a színfalak mögött
Ha mindig kíváncsi voltál az F1-es újságírók helyszíni munkájának rejtelmeire, a Formula Podcast 6. évadának nyitóműsorában rengeteg kérdésre választ kaphatsz!