Wolffot tavaly télen elkezdték hívogatni a pilóták
Már jóval a bejelentés előtt tudott Hamilton távozásáról a Mercedes főnöke, ugyanis a pilóták elkezdték hívogatni a szabad ülés után érdeklődve – szerinte Leclerc-től szivárgott ki az információ. „Egyáltalán nem voltam megdöbbenve” – idézi Toto Wolffot a Guardian.
„Néhány héttel korábban tudtam, hogy ez megtörténik, amikor Carlos Sainz és az édesapja felhívtak telefonon. Azt mondták, hogy valami készülődik, mire én azt kérdeztem, hogy miért történne ilyesmi a szezon kezdete előtt? De még aznap délután néhány más versenyző is felhívott, akik közel álltak Charles Leclerc-hez. Köztük Fernando Alonso is. Szerintem úgy kezdődött, hogy Leclerc a tél folyamán megtudta a dolgot, majd a legközelebbi szövetségesei hallották tőle, hogy lesz egy szabad hely.”
Marko elismerte: Milliókért rúgták ki Perezt
A sport.de portálnak nyilatkozva a Red Bull agytrösztje, Helmut Marko többek között Sergio Perez elbocsátásáról is beszélt, s feltették neki a kézenfekvő kérdést, mely azt firtatta, hogy mennyire volt drága lépés az energiaitalosok számára a mexikói pilóta kiakolbólítása.
„A szerződést figyelembe véve ez egy olyan megállapodás, amely mindkét fél számára elfogadható...” – kezdte Marko, majd az újságíró közbekérdezett, hogy tényleg több milliós tételről beszélünk-e, amire a veterán osztrák tömören válaszolt: „A Formula–1-ről beszélünk, szóval igen...”
Hakkinen: Perez képtelen volt bármilyen támogatást nyújtani
Az 1998-ban és a rá következő szezonban világbajnoki címet szerző Mika Hakkinen a Viaplay műsorában akkori csapattársával, David Coultharddal beszélgetett, s szóba került többek között az is, milyen szerepe van a csapattársaknak az egyéni vb-cím megszerzésében. A finn szerint Max Verstappen idei győzelme már csak ezért is nagyon nagy teljesítmény:
„A versenyző nem nyerhet futamokat, nem nyerhet bajnokságot, ha nincs egy erős csapata, nincs egy erős csapattársa. Hogy Max hogyan képes ilyen eredményt elérni, amikor a csapattársa, Sergio Perez, nos, nem volt képes semmilyen... nem akarom azt mondani, hogy képtelen volt bármilyen támogatást nyújtani, de mindannyian tudjuk, és szerintem mindenki erről beszélt egész évben a teljesítményét illetően.”
Villeneuve: Stroll tehetne azért, hogy kedveljék az emberek
1997 F1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve egy interjúban adott tanácsot Lance Strollnak – a korábbi világbajnok szerint van legalább egy terület, amiben az Aston Martin 26 éves versenyzőjének mindenképp fejlődni kell: „Hogy van-e mit fejleszteni Lance személyiségén? Ebben az iparban fontos, hogy kedveljenek az emberek. Talán csak akkor kevésbé fontos ez, ha Verstappenhez hasonlóan minden versenyt megnyer valaki.”
Szafnauer: A Cadillac nehogy alábecsülje a feladat nagyságát!
A pályafutása során több csapatnál is dolgozó Otmar Szafnauer egy podcastben az érkező 11. csapatról, a Cadillacről beszélve óva intette az amerikaiakat attól, hogy alábecsüljék az F1 jelentette kihívást: „Ha én lennék a General Motors vezetője, egyedül amiatt aggódnék, hogy alábecsülöm a feladat nagyságát. Úgy látom, hogy azok az emberek vagy szervezetek, akik még nem vettek részt a sportágban, nem veszik észre, milyen nehéz is ez. Én sem fogtam fel, hogy mennyire nehéz” – utalt vissza F1-es debütálására Szafnauer.
Idén utoljára jelentkezett a Formula Podcast
A Formula Podcast ötödik szezonját szokás szerint egy szilveszteri különkiadással zártuk, benne az év legviccesebb pillanataival, érdekességekkel, jóslataink értékelésével és a hallgatói pilótrangsorral!