Többször is bekerült mai híreink közé a Haas. Günther Steiner, a korábbi csapatfőnök egy interjúban elárulta, hogy véleménye szerint Simone Restának, a csapattól januárban távozó technikai igazgatónak köszönhető az amerikai gárda idei fejlődése. Erről beszélt Steiner.
A mostani csapatfőnök, Ayao Komatsu pedig arról: nem az új F1-es partnerség ígéretével szerezte meg 2025-re Esteban Ocon szolgálatait: nem akart olyan ígéretet tenni, amelyet nem tudott garantálni.
„Annyit mondtam neki, hogy van egy fejlesztési tervünk, amellyel előre vihetjük ezt a csapatot, egy jelentős lépést jelentő változás, ha úgy tetszik. De azon a ponton, amikor véglegesíteni akartam Esteban szerződését, nagyjából Ausztria környékén, még túl korai volt bármit is garantálnom Esteban számára” – mondta Komatsu a Toyota-bejelentés sajtótájékoztatóján. Részletek.
Világos szabályokra lesz szükség jövőre a Ferrarinál
Stefano Domenicali szerint nagy lehetőség a Ferrari számára Lewis Hamilton megszerzése, de pontosan meg kell majd határozni a pilóták közötti szabályokat. A cikk itt olvasható.
„Ferrari-rajongóként ez egy rendkívüli lehetőség, mert Lewis centralizáló erő” – mondta Domenicali a La Gazzetta dello Sportnak. „A nyolcadik bajnoki címet akarja megnyerni, és mindenidők legjobbja akar lenni. Meg kell lennie a tiszteletnek Charles-lal, de egyértelmű, hogy amikor lecsukódik a sisakrostély... mindenesetre a csapat szabályainak és a menedzsmentnek egyértelműnek kell lennie.”
Mindenki bizonytalan 2026 kapcsán – Verstappen
2026-ban új szabályok érkeznek az F1-be, mely lehetőséget szolgáltat arra, hogy az erősorrendben is nagyobb változás álljon be. Max Verstappen, a Red Bull háromszoros világbajnok versenyzője úgy véli, mindenki bizonytalan a két év múlva érkező regulák miatt. Ezt mondta a háromszoros világbajnok.
Dr. Helmut Marko szerint Adrian Newey kivételes képességű szakértő, és az ő elvesztése akkor is fáj a Red Bullnak, ha természetesen megpróbálják több remek szakemberrel házon belül pótolni. Marko szavai itt találhatók.
Daniel Ricciardo szezon vége előtti menesztése és Liam Lawson VCARB-ba ültetése kapcsán tört pálcát Jenson Button: a 2009-es világbajnok rávilágított, pályafutása során egyetlen csapattól sem látta, hogy úgy cserélné versenyzőit, mint a Red Bull és fiókcsapata. Button véleménye itt.
Újra egy csapatban Vettel és Schumacher
Egy hete jelentették be, hogy a kimaradt 2024-es verseny után 2025-ben újra megrendezik a Race of Championst: a Bajnokok Tornájának Ausztrália, Sydney ad otthont, a 2000-es olimpia helyszínével, az Accor Stadiummal március 7-8-án, egy héttel az Ausztrál Nagydíj előtt.
Most pedig az első pilótapárosról adtak ki közleményt: Németországot az utoljára épp 2023-as RoC-on versenyző Sebastian Vettel és Mick Schumacher képviseli, a negyedszer összeálló „szupercsapat” (ahogy a szervezők fogalmaznak), amely 2019-es ezüstérmes lett a Nemzetek Kupájában. A Vettel–Schumacher összeállítás múltja jóval messzebbre nyúlik, az édesapa, Michael Schumacher és az akkor még ifjú Vettel hatszor győztek párosban, utóbbi 2015-ben egyénileg lett a bajnokok bajnoka.
Az őszi szünetnek vége, rögtön egy triple-headerrel tér vissza az F1, amelynek első állomása a hétvégi USA Nagydíj lesz. Mit kell tudnunk az austini forduló előtt? Ezt foglaltuk össze szokásos videós beharangozónkban: