Szövetségre lép a Haas és a Toyota
Hajnalban érkezett a nap legfontosabb Formula-1-es híre, bejelentették ugyanis, amit a Formula.hu a világon elsőként már nyáron megszellőztetett: technikai szövetségre lép a Haas és a Toyota. A több évre szóló megállapodás szerint a két fél megosztja egymással a szakértelmet és a tudást, valamint az erőforrásokat is.
A Toyota vezetősége ugyanakkor a sajtótájékoztatók alkalmával végig hangsúlyozta: ne tekintsük ezt F1-es visszatérésnek a részükről, nem áll szándékukban saját csapattal vagy motorgyártóként megjelenni a száguldó cirkuszban. A céljuk inkább a japán gyermekek inspirálása – és ilyen tekintetben a Toyota-elnök még bánja is a 2009-es kiszállást.
A Haasnak eközben biztosítania kellett régi technikai partnerét, a Ferrarit arról, hogy a Toyota Gazoo Racing bevonása nem befolyásolja a két fél között az évek során kialakult kapcsolatot: Ayao Komatsu csapatvezető kiemelte, hogy ez az együttműködés nem a maranellóiak helyettesítésére szolgál.
Hogy pontosan mit is jelent ez a bejelentés és milyen hosszabb távú lépések képzelhetők el az ügyben, arról Mészáros Sándor írt FormulaPlusz rovatunkban megjelent cikkében, de emellett a Formula Podcast friss adásában is alaposan körüljártuk a témát:
Hogyan áll Andrettiék F1-es projektje?
Miközben a Toyota nem szándékozik teljes mellszélességgel beszállni az F1-be, az Andretti Global nagyon is. Michael Andretti helyett viszont már Daniel Towriss irányítja a gárdát – de ennek a munkálatokra nincs hatása: továbbra is gőzerővel dolgozik a csapat, és már 2025 előtt elkészülhetnek a karosszériával.
És még egy hír, amit össze lehet kapcsolni szőr mentén a Haas–Toyota-bejelentéssel, hiszen a TGR logói megjelennek az amerikai istálló autóin már Austinban – ahova a Williams is speciális hátsó szárnyas dizájnnal fog megérkezni, amelyet egy rajongójuk tervezett és amelyről a szurkolóik szavaztak:
Lawson vs. Tsunoda szétlövés jön a Red Bull-ülésért?
Egyre jobban inog Sergio Perez alatt az ülés a szerződéshosszabbítása ellenére is. Azok után, hogy Helmut Marko nemrég azt mondta, „ideális esetben” egy juniorjuk kap helyet jövőre Max Verstappen oldalán, most azt is megjegyezte, hogy Liam Lawson mellett Yuki Tsunoda is esélyes Perez helyére:
„Az idei szezon hátralévő versenyei döntik el, hogyan fognak kinézni jövőre a versenyzői párosításaink. Úgy döntöttünk, összemérjük Lawsont és Tsunodát. Ugyanazok az eszközök és feltételek állnak a rendelkezésükre, és mindkettőjüknek lesz most hat futama, hogy bizonyítsák, hogy ők a jobbak” – fogalmazott Marko.
Eközben viszont Juan Pablo Montoya arról nyilatkozott, hogy szerinte az Aston Martinnak meg kellene próbálnia Verstappent is megszerezni a Honda és Adrian Newey után – a kolumbiai ex-F1-es véleménye itt olvasható.
Visszatérve még Markóra: a Red Bull-tanácsadó arról is beszélt, hogy meglepik az összegek, amelyekkel az alkalmazottaikat csábítják a rivális F1-es alakulatok, mivel gyakran a dupláját kínálják annak, amit ők kifizetnek.
Norris nem figyel a nagyobb képre
Természetesen az egyre élesebb világbajnoki versenyfutás is téma volt ma. Lando Norris csak a soron következő feladatra koncentrál a nagy kép helyett, és emellett úgy érzi, jobban vezet, mint valaha.
Miközben Norris próbál nem gondolni a 2024-es vb-címre, Felipe Massa nagyon is foglalkozik a 2008-assal: egy újabb interjúban a brazil kijelentette, hogy szeretné, ha bajnokként ismernék el, mert megérdemli, és egyébként még Bernie Ecclestone is támogatja, hogy a bírósághoz fordult.
A Ferrari viszont már nem Massával, hanem Lewis Hamiltonnal akar vb-t nyerni, Frederic Vasseur szerint pedig az, hogy a hétszeres világbajnok hozzájuk igazolt, azt mutatja, hogy jó irányba haladnak – a csapatvezető és Charles Leclerc nyilatkozata a brit érkezéséről itt olvasható.
Al-Attiyah harmadszor is világbajnok
Ami az F1-en kívüli történéseket illeti: véget ért a Marokkó Rali és ezzel együtt a Tereprali-vb idénye is. A versenyt és a világbajnokságot is Nasser Al-Attiyah nyerte, előbbit a most debütáló és rögtön kettős győzelmet arató Daciával – bővebb beszámoló ide kattintva.
Végezetül pedig egy kis kétkerekű motorsport: közzétették a Superbike-vb 2025-ös előzetes versenynaptárát, amelyben a korábbi bejelentés értelmében július 25-27-i dátummal kapott helyet a Balaton Park Circuit, amely az évad nyolcadik fordulójának ad otthont, s ahova a WSBK mezőnyét a Supersport-vb és a női vb is elkíséri majd – a teljes versenynaptárért és további motorsportos hírekért csatlakozzatok a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!