DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
Hírösszefoglaló

Leggyorsabb kör és káromkodás – hétfői F1-es hírek

Főnöke szerint is „lehet”, hogy távozik Ricciardo, elbeszélgethetnek a pilóták az FIA-elnökkel, a visszaesés okát keresi a Mercedes: egy helyen a nap hírei.

Mielőtt még rátérnénk a konkrét hírekre, ajánljuk figyelmetekbe szokásos futam utáni statisztikai összegzésünket Gellérfi Gergő tollából: a 10. legtöbb F1-es futammal búcsúzó Ricciardo akadályozta meg a McLaren első Grand Slamjét Hakkinen óta, Verstappen nyolcadszor sem nyert – se sorozatban, se Szingapúrban.

 

Ricciardo búcsúja és leggyorsabb köre

Természetesen a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj utózöngéi határozták meg a hétfői híreket. A legérdekesebb témákat Daniel Ricciardo szolgáltatta, egyfelől a valószínűsíthető búcsújával: Laurent Mekies, a Visa RB főnöke a csapat közleményében határozott utalást tett rá, hogy „ez lehetett az utolsó futama” az ausztrálnak, ezért biztosítottak neki lehetőséget a leggyorsabb kör megfutására.

Mekies amúgy arról is beszélt, hogy talán túl nagy nyomást helyeztek a pilótára azzal, hogy kiteregették a médiának azt, hogy folyamatosan felülvizsgálják a versenyzőik teljesítményét, és így van esély az évközi elküldésére.

f1-ricciardo-visarb-szingapur-2



De még visszatérve a leggyorsabb körre: a McLaren-vezetőség vádjaira reflektálva a Red Bull-főnök Christian Horner szerint nincs semmi látnivaló – megjegyezve azt is, hogy bónuszt kap a leggyorsabb körért az ausztrál.

A „megkárosított” Lando Norris amúgy a főnökeivel ellentétben nem akadt ki Ricciardóra: „Így megy ez az F1-ben, nem is tudom, talán már születésem előtt is így volt. Nincs miért panaszkodnom” – mondta, majd hozzátette: „Szóval igen, ez volt a logikus dolog, az okos húzás a részükről. Örülök Danielnek, ennyi.”

 

Káromkodásügy után trágárkodott Wolff

A szingapúri hétvége fő pályán kívül zajló történése a káromkodásügy volt, amely kapcsán most a GPDA elnöke, az ex-F1-es Alexander Wurz elmondta: a versenyzők zárt körben el fognak beszélgetni erről, és ha konszenzusra jutnak, akkor akár az FIA-val és Mohammed ben Sulayemmel is elbeszélgethetnek – bővebben itt.

És mindezen légkör közepette trágárkodott egyet Toto Wolff Mercedes-főnök épp a Formula.hu kérdésére válaszolva: „Christian mindig szereti kavarni a szart” – reflektált a Red Bull-vezér azon kijelentésére, hogy George Russell is az opcióik között szerepelhet.

A káromkodási tilalom és Verstappen büntetése a Pitwall friss adásában is kiemelt szerepet kapott Ricciardo búcsúja, a McLaren szárnyügye és a múlt hét további fontos hírei mellett:

Red Bull vs. McLaren

Norris domináns győzelme után téma a McLaren fölénye is, de Andrea Stella csapatfőnök szerint nem léptek el jobban az üldözőktől, csak szimplán fekszenek nekik az olyan F1-es helyszínek, mint a szingapúri.

A Red Bull-os Max Verstappen viszont a szingapúri második helye ellenére is úgy érzi, hogy jelenleg minden helyszínen előttük járnak a wokingiak, normál pályákon sincs esélyük.

 

Mercedes, Ferrari, Colapinto

A Mercedes mindkét pilótája rámutatott az F1-es Szingapúri Nagydíj után, hogy a nyári szünet óta kevésbé versenyképesek. Az austini fejlesztésektől várják a fordítást – Lewis Hamilton és George Russell nyilatkozata ide kattintva olvasható.

f1-hamilton-szingapur-mercedes-1

Bár küzdelmes nagydíjat zárt, bizakodó a Ferrari spanyolja, Carlos Sainz: a kvalifikációs szereplések javításával könnyen esélyük lehet elsőségekre, a szezon utolsó versenyeire ez a kitűzött cél.

Egy rosszul időzített kerékcsere miatt bukta el pontszerző pozícióját Franco Colapinto, aki a bátor bevetődését is kifejtette: megnyílt előtte a mezőny, így kihasználta a lehetőséget.

 

Marquez büntette volna Bastianinit a MotoGP-ben

A végére egy kis MotoGP: a vasárnapi misanói futam utolsó körében történt Enea Bastianini–Jorge Martin kontakt kapcsán Marc Marquez beszélt arról, hogy az agresszív manőverrel és előzéssel semmi gond, de mivel az olasz is elhagyta a pályát a végén, át kellett volna adatni vele egy pozíciót.

Mindeközben pedig a versenyen eleső Francesco Bagnaia a kiszámíthatatlanul viselkedő Michelin-gumikat tette felelőssé a tempóbeli ingadozásáért, a címvédő szerint emiatt nem is kiegyenlített a bajnokság – ennek részleteiért és további MotoGP-s és motorsportos hírekért csatlakozzatok a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: