DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 1. kedd
Hírösszefoglaló

Hamilton marad, Massa sürget: a csütörtöki F1-es hírek

A Formula.hu napi hírösszefoglalójában benne van minden, ami fontos az F1-es Olasz Nagydíj sajtónapjáról.

A nap híre az, hogy Lewis Hamilton végre aláírta új szerződését a Mercedesnél: két évre szól az új kontraktus, vagyis 2024-re és 2025-re kötötte le magát, az új szabályrendszerről egyelőre nem született döntés. 

Maga Hamilton azt mondta az Olasz Nagydíj sajtótájékoztatóján, hogy sosem akart visszavonulni, hisz a Mercedesben és abban, hogy nyerhetnek még világbajnoki címet, megvan benne a kellő tűz ahhoz, hogy visszaküzdjék magukat az élre. Azt a kérdést ugyanakkor megkerülte, hogy ez lesz-e az utolsó F1-es szerződése, azt mondta, hogy ha nem jövőre, akkor 2025-ben szeretnének mindenképpen a vb-címért csatázni.

Hamiltonnal együtt George Russell is hosszabbított a Mercedesnél, ő egyébként is le volt kötve 2024-re, most viszont az ő új kontraktusa is 2025 végéig szól, vagyis egyszerre jár majd le a megállapodásuk Hamiltonnal. Russell annyit mondott a tárgyalásokról, hogy nagyjából két óra alatt egyeztek meg a Mercedesszel.

Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is beszélt a helyzetről, ő úgy fogalmazott, hogy Hamiltonnal és Russell-lel nekik van a legjobb pilótapárosuk az F1-ben, így nem is volt kérdés, hogy mindkettejükkel szeretnének hosszabbítani. Wolff szavai itt olvashatók!

A hosszabbítások kapcsán FormulaPlusz rovatunkban összeszedtük, hogy a jelenlegi mezőnyben kinek meddig szól a szerződése, ez a cikk itt olvasható!

f1-hamilton-zandvoort



Volt még egy másik "bejelentés" is, hiszen Mike Krack a mai interjújában kimondta, hogy jövőre is Lance Stroll lesz Fernando Alonso csapattársa az Aston Martinnál. Eddig sem volt ez igaazán kérdés, de mivel Stroll szerződéséről nagyjából semmit sem tudni, így formálisan mégis most került megerősítésre az, hogy marad az istállónál.

Max Verstappent Toto Wolff zandvoorti kommentjéről kérdezték, ambien azt fejtegette, hogy a holland nagyon magára szabja az autóit, olyat építenek neki, amivel csak ő tud gyorsan menni, ezért ennyivel gyorsabb mindig a csapattársánál. Verstappen nemes egyszerűséggel baromságnak titulálta a Mercedes-vezér véleményét, szavai itt olvashatók!

Szintén Verstappen: Lando Norrist kérdezték meg arról, hogy szívesen lenne-e a holland csapattársa, amire a brit igennel felelt. Mint mondta, szerinte Verstappen az F1 történetének egyik legjobbja és nemcsak az autója miatt teljesít ilyen jól, úgyhogy jó lenne összemérni magát vele. Verstappen egyébként ugyanerre a felvetésre azt mondta, hogy jó lenne, de ez mostanában nem lehetséges, mert Norris hosszabb távra elkötelezte magát a McLarenhez, ami "valószínűleg hülye ötlet volt" szerinte.

A már emíltett Sergio Perezt a Red Bull-szerződésről kérdezték, a mexikói szerint még van másfél éve, úgyhogy nincs min stresszelni, majd 2024 elején fognak beszélni a későbbi folytatásról, a tervekről, addig mással lesznek elfoglalva. A mexikói 100%-ig biztos abban, hogy ő marad a Red Bull versenyzője a következő szezonban.

Szintén a szerződéséveé kapcsolatos tárgyalásokról kapott kérdést Charles Leclerc, aki elmondta ugyanazt, mint múlt héten, vagyis hogy ő maradni akar és a Ferrarival akar világbajnokságot nyerni, de most más dolgokkal kell foglalkozniuk, biztos benne, hogy az év végén elkezdik majd a tárgyalásokat a hosszabbításról, de nem kell sietni, hiszen még 2024-re is szól a kontraktusa.

Leclerc-t az Olasz Nagydíj esélyeiről is kérdezték, azt válaszolta, hogy szerinte itt jobb lehet a Ferrari, jobban fekszik nekik az ide szükséges aerodinamikai csomag, mint ami Zandvoortban, vagy a Hungaroringen volt az autón, úgyhogy jobb teljesítményre számít maguktól, de azt nem tudja, hogy ez elég lesz-e a dobogóra.

f1-leclerc-monza

Fernando Alonsót még a legutóbbi második helyéről faggatták, a spanyol pedig azt mondta, hogy most megint nagyon közel volt a kiemelkedő munkát végző Max Verstappenhez és a Red Bullhoz, és úgy érzi, hogy egy kis szerencsére lenne szükségük a bravúrhoz ezeken a hétvégéken. Reméli, hogy a hátralévő futamokon egyszer kijön úgy a lépés, hogy legalább kerék a kerék elleni csatát vívhasson a hollanddal, mert mint mondta, akkor vállalna egy kis kockázatot.

Pierre Gasly egyébként azt várja, hogy a Red Bullnak most nehezebb futama lesz Monzában, de amikor a szavait felvetették Verstappennek, a világbajnok úgy reagált, hogy mindenki elmondhatja a maga vágyait, de szerinte elég jó lesz nekik az olasz pálya.

Jutott egy hír mára a Massa-ügyről is, a brazil és ügyvédi csapata ugyanis állítólag sürgeti az FIA-t és a FOM-ot is a nekik küldött hivatalos levél miatt (erről itt írtunk bővebben), ha jövő péntekig nem kapnak hivatalos választ, akkor az Egyesült Királyság Legfelsőbb Bíróságához fordulhatnak.

Fontos hír még, hogy Monzában bemutatták a jövő F2-es autóját. Az első számú formulaautós utánpótlás-sorozat 2018 óta használja a Dallara jelenlegi karosszériáját, a most bemutatott változatot 2026-ig tervezik bevetni, bár ezt meghosszabbíthatják 2028-ig. Az autót az illetékesek elmondása szerint a lehető legközelebb tervezték egy Formula-1-es géphez biztonsági, kinézeti, teljesítmény és fenntarthatósági szempontokból egyaránt, de hangsúlyozták a megfizethetőséget is.

f2-2024-auto-1

A monzai paddockban egyébként feltűnt Mattia Binotto is. Kollégánk, Mészáros Sándor képei alapján a szakemberrel szívesen fotózkodtak Scuderia-rajongó gyerekek, de a pletykák szerint ennél komolyabb célja lehet Binotto felbukkanásának, hiszen hosszú ideje tartja magát a híresztelés, hogy ő lehet az Alpine F1-es istállójának új vezetője Otmar Szafnauer távozása után.

Végezetül pedig egy F1-en kívüli érdekesség: rövidesen életre hívják az első hidrogénhajtású tereprali-bajnokságot, az Extreme H-t. A tervekkel kapcsolatos híresztelések már tavaly felröppentek, a múlt hónapban pedig az első prototípus első tesztje is megtörtént. A tervek szerint 2025-ben indul el a széria, s egyből FIA-minősítést fog kapni, ha pedig a feltételek adottak és a sorozat megfelel a követelményeknek, 2026-tól már világbajnoki rangot kaphat. Az Extreme-H versenygépét az Extreme-E-hez hasonlóan a Spark Racing Technology fejleszti majd, emellett várhatóan a formátum és a lebonyolítás is az elektromos tereprali-bajnokság mintáját fogja követni – beleértve az egy férfi, egy női versenyző felállást is csapatonként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: