Daniel Ricciardóról beszélt mindenki
Ahogy várni lehetett, az F1 nagy visszatérőjének jutott a rivaldafény az FIA-sajtótájékoztatón. Elsőként szólalt meg, alig bírt egy helyben megülni, és egy legénybúcsúról is beszámolt – részletek itt. Egy külön sajtótájékoztató is kijárt az ausztrálnak: ezen elmagyarázta, miért tér vissza egy kevésbé versenyképes autóval a mezőnybe, s mire lehet szüksége ahhoz, hogy Perezt váltsa később.
„Luxus volt ez a plusz idő, otthon vagy a barátokkal tudtam tölteni. Egyik cimborám legénybúcsújára is elmentem, ami egy első alkalom volt. Egy Vegas nevű kis helyen tartották” – ecsetelte az ausztrál, megígérve, hogy később képeket is fog mutatni. „Jól esett ez a kis plusz szabadidő, de most örömmel tértem vissza.”
Örül, hogy újra az F1-es mezőnyben láthatja egykori csapattársát Max Verstappen, aki azt is hozzátette: sajnálja De Vriest, de biztos benne, hogy fel fog állni a pofonból. Íme a világbajnok csütörtöki megszólalása.
A másik Red Bull-os, Sergio Perez eközben állítja: semmit sem változott a helyzete azáltal, hogy ausztrál kollégája visszatér a mezőnybe az AlphaTauri színeiben. „Ugyanakkor örülök Danielnek, rendkívül motivált, hogy visszatérhet, örülök neki, gratulálok neki és ez egy nagy lehetőség számára. Ami engem illet, ez nem változtat semmin. A Red Bullnál versenyzem, és nemcsak Daniel van ott, hanem Yuki is… A mezőny több mint fele szeretne a Red Bullnál versenyezni, úgyhogy nem változtat ez semmin” – mondja a mexikói.
Nem volt már ott a versenyhelyszínen Nyck de Vries, akinek újonc szezonja tíz futam után véget ért. Pedig dicsérő szavakat kapott volt csapattársától, Yuki Tsunodától, aki egyenesen Niki Laudához hasonlította. Elképesztően precíz és alapos visszajelzéseket adott az autóról – mondta a japán.
Sajtóhírek szerint azonban máris van érdeklődés De Vries szolgálataira, még ha nem is F1-es berkekből: a The Race úgy tudja, a pilóta korábbi sikereinek helyszínéről, a Formula-E-ből érkezhet megkeresés, méghozzá a Nissan oldaláról – részletek itt.
Lewis Hamilton is kommentálta az eseményeket, mégpedig ezzel: „Bizony. Így csinálja a Red Bull. Így működik a Red Bull.”
Új vezérigazgató az Alpine-nál
Ricciardón túl a nap nagy híre az Alpine este érkező bejelentése volt. Távozik pozíciójából Laurent Rossi: bár marad a márka alkalmazásában, az F1-be nem lesz többé beleszólása. Az új CEO Philippe Krief – bővebben.
Különböző sajtóhírek arról szóltak a napokban, hogy újfent elképzelhető kihágás a költséglimit terén, és két-három csapat is átlépte a határvonalat. Az FIA reagált: „tényszerűen valótlanok” az állítások.
Mi a helyzet a Red Bull mögött?
„Nem tudtak úgy elnyúlni, szóval zárkózunk, és úgy tűnik, hogy az egész mezőny kicsit szorosabb, ami izgalmassá teszi a versenyt, és az apró részletek is sokat jelenthetnek” – közölt biztató híreket George Russell.
Carlos Sainz arról beszélt, a rendkívül szoros mezőny miatt szinte teljesen kiszámíthatatlan, mikor melyik csapat kerül közelebb Verstappenékhez: „Silverstone előtt én voltam az, aki mondta, hogy ezt a futamot várjuk, hiszen úgy gondoltam, hogy egy gyors, szeles pálya most jó lehet nekünk, mert úgy éreztem, sikerült fejlődnünk. De a Red Bull és Max nagyon erős az ilyen típusú pályákon. A mezőny többi része pedig rendkívül szoros: ott van a Mercedes, mi, az Aston Martin, és már a McLaren is, az Alpine-t pedig meglátjuk, sikerült-e felzárkózniuk. Hihetetlenül közel vagyunk egymáshoz: az egyik hétvégén egy tizeddel előttük vagyunk, máskor meg ugyanennyivel mögöttük” – mondta a spanyol, aki szerint a Ferrari számára most nem a pilótapáros szerződése az elsődleges.
Kedvenc pályái közé sorolja a mogyoródit a 2021-es F1-es Magyar Nagydíj győztese: Esteban Ocon azt is elárulta, mi teszi igazán különlegessé a helyszínt.
„Megtartom a titkaimat magamnak! A legnagyobb kihívást egyértelműen a 6-7-es és 8-9-es kanyarok és sikánok jelentik: az egyiket kicsit kompromittálnod kell, hogy aztán a másikat jól vedd be. Ezt szeretem nagyon ebben a pályában, hogy hogyan kell kompromisszumokat kötni a kanyarok között, hogy a legjobbat hozd ki belőle. Nem arról van szó, hogy teli gázzal nyomod: ha az egyik kanyart elrontod, oda az egész szektorodnak és a körödnek, és ez tetszik igazán benne – és ez tetszik Suzukában is.”
Történelmi csúcsdöntést látunk a Red Bulltól? Feltámad az Aston Martin? Áthozza a McLaren jó formáját? Ricciardóról fog szólni az egész hétvége? A Formula.hu szerzői ismét összefoglalták, mit várnak a soron következő nagydíjtól.
HülKENberg új frizurája
Felkapta a fejét a Magyar Nagydíj paddockja Nico Hülkenbergre, mikor a német versenyző belépett a pálya területére, a csütörtöki napon a megszokottnál sűrűbben kattogtak a fényképezőgépek a Haas versenyzőjére irányítva. Felmerült a gyanú, hogy a rövidesen már HülKENbergként emlegetett pilóta az éppen ma bemutatott Barbie filmből merített inspirációt, ő azonban állította, az egybeesés véletlen.
A Brit Nagydíjon kezdték meg a pályán zajló forgatásokat a Brad Pitt nevével fémjelzett F1-es tematikájú film kapcsán, ám úgy tűnt, hogy a hollywoodi színészek részben a forgatókönyvírókkal szolidarító sztrájkja okán máris leállnak a munkálatok és az eredeti tervekkel szemben mégsem utazik a stáb a Hungaroringre. Ám csütörtökön a Magyar Nagydíj paddockjában egyértelművé vált, hogy a sztrájk ellenére is folytatódik az Apex GP projektcímre hallgató alkotás forgatása – részletek itt.