DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
Hírösszefoglaló

Mercedes-szárny és nem aggódó Alonso: a csütörtöki F1-es hírek

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap legfontosabb híreit, eseményeit: íme a Formula.hu szokásos esti F1-es hírösszefoglalója.

Csendes napunk volt ma az F1-es hírek szempontjából: a Brit Nagydíj már lecsengett, a következő futam messze van, a keddi De Vries - Ricciardo csere kapcsán pedig már nem nagyon merült fel új információ.

Dr. Helmut Marko pár mondatát azért még kiemelnénk a témában: „Checo második helyen áll az egyéni világbajnokságban, szóval nem lenne értelme megszabadulni tőle most. Ami Ricciardót illeti: meg kell néznünk, hogy mire megy Yuki Tsunodával szemben. Szerintem Yukit sokan alábecsülik, mert ez az AlphaTauri nem a legkönnyebben vezethető autó, de Yuki bizonyította, hogy tud vele jó eredményeket elérni” – mondta a Red Bull tanácsadója.

A Mercedesnél James Allison műszaki igazgató szólalt meg, ő a Silverstone-ban bemutatott új első szárnyról beszélt. A szakember szerint ott ugyan nem hozott igazán sokat a fejlesztés, de mivel ott kevés a lassú kanyar, így nem volt akkora jelentősége. A Hungaroringről viszont várja, hogy megdobja a W14 teljesítményét és versenyképességét ez az alkatrész. 

„Amivel elégedettek lehetünk Silverstone-ból, hogy a pálya lassú részein nagyon versenyképesek voltunk, ez pedig egy pipa az új első szárny mellett. Feltételezem, hogy csak Magyarországon, egy olyan pályán, amely szinte teljes egészében lassú kanyarokból áll, már okosabbak leszünk. A korai jelek ígéretesek, úgy tűnik, az új első szárny úgy viselkedik, ahogyan vártuk. Remélhetőleg többet hoz az olyan pályákon, ahol szélesebb a lassú kanyarok skálája” – mondta Allison.

Szintén a Magyar Nagydíjról beszélt Oscar Piastri: a nagy fejlődést bemutató McLaren újonca csatlakozott Lando Norrishoz, aki már korábban kiemelte, hogy a lassú kanyarok valószínűleg nem kedveznek majd nekik, és egyelőre fogalmuk sincs, hogy mennyire lesznek jók a Hungaroringen. „Ausztria mindig is kedvezett a McLarennek, és Silverstone-ba is optimistán mentünk, hogy jobbak leszünk, mint korábban a szezonban, bár talán nem olyan jók, mint Ausztriában. Ehhez képest gyorsabbak lettünk. Szóval meglátjuk, mit hoz Magyarország. A magyar nyilván egy nagyon különböző pálya, forrónak ígérkezik, így talán fenn tudjuk tartani a legutóbbi tempónkat” – fejtegette a Wimbledon Radio Channelnek Piastri.

f1-alonso-aston



Szintén a McLaren fejlődéséről, és a folytatásról kérdezték Fernando Alonsót. Az Aston Martin kétszeres F1-es világbajnoka nem aggódik az utóbbi két versenyhétvégén tapasztalt visszaesés miatt, a McLarentől pedig egyáltalán nem tart, mert olyan messze van tőlük a tabellán, hogy nem kell vele komolyan számolni. Szavai ezen a linken olvashatók!

Nem túl boldog Valtteri Bottas: a finn F1-es pilóta az Alfa Romeo pocsék szezonjáról értekezett. Bottas szerint a többiekhez képest semmit sem fejlődtek, egyáltalán nem jutnak előrébb, az eredeti céljaikat sem tudták elérni, és a következő két futamra nem is hoznak magukkal fejlesztéseket. Mindezek alapján úgy érzi, hogy ideje arról beszélni, hogy átváltanak-e a 2024-es autó fejlesztésére.

Érdekes interjút adott Franz Tost, aki 18 évvel ezelőtt érkezett meg Faenzába, és egészen a mostani szezon végéig ellátja az AlphaTauri (illetve előtte a Toro Rosso) csapatfőnöki posztját. Beszélt a kinevelt világbajnokokról, az egész juniorprogramról és több más dologról is, az interjú itt olvasható!

Az Auto Motor und Sport mutatott rá, hogy fékhűtési problémák állhatnak a Haas idei szenvedésének hátterében. A túlhevülő fékek elrontják a gumimelegedést és ezzel a versenytempót is, ettől ilyen pocsék a csapat vasárnapi mérlege a biztató egykörös tempó ellenére. Részletek ezen a linken!

Gyászol a Sainz család: szerdán, 97 évesen elhunyt a spanyol motorsportos dinasztia pátriárkája, Antonio Sainz Rebollo. Annak ellenére, hogy fia kétszeres ralivilágbajnokká, unokája pedig Formula-1-es futamgyőztessé vált, az utódok nem nagyapjuktól örökölték az autósport szeretetét: Antonio Sainz üzletember és Bolívia tiszteletbeli konzulja volt, a versenyzés iránti különösebb érdeklődés nélkül. Isten nyugosztalja!

Befejezi az autóversenyzést Olekszandr Partisev, a mindössze 17 éves ukrán versenyző. A fiatal pilóta a Formula Regional Európa-bajnokságon szerepelt, akárcsak a tragikusan elhunyt Dilano van ’t Hoff. A végzetes kimenetelű második futamon ő is balesetet szenvedett, a holland pilótától függetlenül. Ezt követően Mugellóban már nem állt rajthoz, kedden, Van ’t Hoff temetése napján pedig a közösségi médiában jelentette be autósport-pályafutásának lezárását.

A végére pedig egy WEC-hír: Goodwoodban, a Festivel of Speed keretei között először mutatott renderelt képeket jövő évi LMDh-modelljéről a Lamborghini. Elárulták azt is, hogy a prototípus az SC63 nevet kapta. Ami korábbról is ismert: a Ligier-vel közösen fejlesztett modell 2024-ben két kategóriában versenyez, az Iron Lynx és Prema együttműködése a WEC Hypercar kategóriájában és az IMSA bajnokság GTP kategóriájában indít egy-egy egységet – Le Mans-i 24 óráson pedig várhatóan mindkét egység rajthoz áll. Ez utóbbi azt jelenti, hogy hat gyári pilótárára lesz szükség: közülük Romain Grosjean, Danyiil Kvjat, Mirko Bortolotti és Andrea Calderelli személye már ismert. A tesztprogram augusztusban kezdődik.

lamborghini-sc63-2

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: