DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Hírösszefoglaló

Vettel újra a Red Bullban, Raikkönen megint apa lett: a szerdai F1-es hírek

Szvoboda Bence halálhíre, gyári Ford-program a Dakaron, sikeresnek érzi magát a Ferrari, Schumacher nem kell a Red Bullnak: ez történt ma.

A nap legfontosabb és egyben legtragikusabb híre sajnos egy gyászhír: elhunyt Szvoboda Bence tízszeres magyar bajnok motokrosszversenyző. Szvoboda vasárnap súlyos balesetet szenvedett a pacovi versenypályán: a cseh bajnoki verseny első futamában elesett, s mögötte érkező versenytársa elgázolta. A versenyző életveszélyes sérüléseket szenvedett, csapata, a HTS Team már hétfőn is arról írt, hogy az agyi funkciói nem működtek. A szervezete végül ma 11 óra 50 perckor adta fel a küzdelmet a csapat tájékoztatása szerint. Mindössze 31 éves volt. Nyugodjék békében!

Folytassuk egy fontos F1-es hírrel: újra visszaül a Red Bullba Sebastian Vettel. A sportágtól visszavonult négyszeres világbajnok szeptemberben ismét Formula-1-es versenyautót vezet majd. A német klasszis a Nürburgringen tér vissza egy show erejéig, amelyet a Red Bull szervez: Vettel a bajnokságot nyerő 2011-es Red Bullba ül majd be a legendás német pályán. Mellette Daniel Ricciardo is ott lesz az eseményen, Vettel korábbi csapattársa, a Red Bull jelenlegi tartalékja a 2012-es autót viszi majd táncba.

f1-vettel-redbull



Sajtóhírek szerint Toto Wolff a Red Bull új nagyfőnökének, Oliver Mintzlaff is beajánlotta Mick Schumachert – csakhogy egy másik színtéren épp hadakozott egymással a két csapat. Egy német lap szerint Wolff és Mintzlaff találkozott is egymással a témában, de nem jutottak semmire. Dr. Helmut Marko a tőle megszokott éles reakciót adta az ezt firtató kérdésre: „Ostobaság volt, hogy Wolff úr akkor éppen ismét nyíltan ellenünk politizált az FIA-nál. Ezzel a téma le is került a napirendről. Miért kellene lecsapnunk Schumacherre? Ő egy Mercedes-pilóta, Wolff úr a felelős érte. Ha ilyen jókat gondol róla, miért nem engedi a saját csapatában versenyezni vagy használja a befolyását annak érdekében, hogy egy partnercsapathoz kerüljön, mint például a Williams?” – fogalmazott.

Meglepő nyilatkozat a Ferrari részéről: Jock Clear, a Scuderia főmérnöke a Marca hasábjain dicsérte a csapat barcelonai újításait: „A csomag nem hozott 5-7 tizedes gyorsulást, amiről korábban szó volt, inkább 2-3 tizedmásodperccel lettünk gyorsabbak. Ami viszont pozitívum, hogy ez a két tized Barcelonában is előjött, ami kegyetlenül előhozza az autók gyengeségeit. Barcelonában nem lehet elrejteni a gondokat. Szóval rendkívül pozitív, hogy a fejlesztéseink időt hoztak számunkra egy ilyen pályán. Az új fejlesztéseink egyértelműen sikeresnek nevezhetők, ez volt az Achilles-sarkunk” – utalt Clear az SF-23 vezethetőségére.

Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója a Beyond the Grid adásában ismét hangsúlyozta: nem fognak belenyúlni a szabályokba csak azért, hogy visszafogják a Red Bullokat, és mesterségesen kiegyenlítsék az erőviszonyokat. „Ez nem lenne korrekt, mert nem akarunk manipulált sportnak tűnni. Nem lenne sem korrekt, sem igazságos, nem látom magam előtt ezt a hozzáállást” – jelentette ki Domenicali.

Dave Robson, a Williams F1-es csapatának járműteljesítményért felelős vezetője mondta el a csapat montreali felvezetőjében, hogy csak Alexander Albon autójára szerelik fel az új felesztéseket a hétvégi Kanadai Nagydíjon. Mint mondta, több új frissítés is érkezik a Barcelonában sereghajtónak bizonyuló FW45-öshöz, de csak a brit-thai pilóta kapja meg ezeket, Logan Sargeant az eddigi specifikációval köröz majd. A csapat szerint Sargeantnek nem lesz könnyű dolga felvenni a ritmust a számára új pályán, és hogy megtanulja, hogyan kell kezelni a kerékvetőket a falak között ennél a sebességnél. A csapat úgy számol, hogy ez a pálya amúgy is jobban fekszik majd az autónak, mint Barcelona és Monaco, a fejlesztésekkel pedig egyértelmű előrelépést várnak.

0000095414_HiRes_0K23O5C0MV9GU80UXPVCW0H63KOX_resize

F1-es golftornát közvetíthet a Netflix Las Vegasból. A The Wall Street Journal értesülései szerint a Netflix arra készül, hogy betör az élő sportközvetítések világába, méghozzá nem kisebb eseménnyel, mint egy Las Vegas-i golfbajnoksággal, ahol F1-es személyiségek is játszani fognak. Ez nagyszerű reklám lenne a streamingszolgáltatónak, hiszen két rendkívül jól menő sorozatuk, az F1-es tematikájú Drive to Survive és a golfőrülteknek való Full Swing arcai köszönnének vissza. F1-es berkeken belül Carlos Sainz, Lando Norris és Alexander Albon gyakori vendégei a golfpályáknak, de Charles Leclerc és Zak Brown számára sem ismeretlen ez a közeg, így az idén ősszel debütáló Las Vegas GP-nek is nagyszerű reklámot tudnának ezzel a húzással produkálni.

Egy kis bulvár: újabb hölgytaggal bővült Kimi Raikkönen családja. Ahogy felesége, Minttu Instagram-történetéből kiderül, megérkezett a korábbi F1-es pilóta harmadik gyereke, Grace. A kislány a 8 éves Robin és a 6 éves Rianna testvére lett, 2-1-re billentve ezzel az arányt a lányok javára.

Gyári Dakar-programot indít a Ford: cél a 2025-ös győzelem. Az M-Sport és a Neil Woolridge partnerségében induló projekt több lépcsőből fog állni: a jövő évi viadalon egy olyan Ranger T1-essel állnak rajthoz, amely az előző generációs Rangerre épül és egy 3,5 literes EcoBoost motor hajtja. Ezzel a Ford kimondott célja a Dakar felfedezése és a tapasztaltszerzés lesz 2024-ben, majd ezt követően egy teljesen új Rangert fejlesztenek és építenek ezek alapján, amellyel viszont 2025-ben már az abszolút győzelmet vennék célba a legendás versenyen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: