A ládák lezárva, a hajózási dokumentumok előkészítve: jó nyolc tonnányi „vas” indult útnak a Formula E szezon első helyszínére. Ad Diriyah Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában található, ahol a mérnökök átvehetik a szezonnyitóra érkező két Audi e-tron FE05 versenyautót. Helyi idő szerint december 15-én 15 órakor a rajtlámpák idén először zöldre váltanak. Ez az első állomása annak a hosszú utazásnak, amely 2017-ben indult egy tisztán elektromos versenyautó fejlesztésének projektjével.
A csapatok konténerei és dobozai azonban nem csupán a versenyautókat rejtik: két teljes szett karosszéria és öt első szárnnyal szerelt orrkúp is érkezik tartalékként. Ezen kívül a sorozat és a német csapat logisztikai partnere, a DHL szállítja a szervizfelszerelést, a mérnökök eszközeit és az egyéb kopó alkatrészeket és tartozékokat. A fedélzeten szintén megtalálunk egy olasz kávéfőző gépet, egy sztereó hangrendszert és tizenkét esernyőt a nap és az eső elleni védelemre.
„Egy kicsit olyan, mint ahogy a rulettben mondják: Nincs több tét!” - nyilatkozta Allan McNish csapatvezető viccesen. „Új fejlesztésű karosszériánk lepecsételve, a szezon előtti tesztek teljesítve, a versenyautók pedig berakodva. Mikor újra kinyithatjuk majd a ládákat, az új szezon végre élesben is elrajtol. Az elmúlt néhány hónapban intenzíven készültünk erre a pillanatra, így most rendkívül izgatottak vagyunk.”
Az első versenyhétvége után a túra Marrakeshben folytatódik, majd Santiago de Chile, Mexikóváros, HongKong és a kínai turistaparadicsom Sanya következik a sorban. A versenyautók csak akkor indulnak vissza a csapatok központjába, amikor a Formula E sorozat áprilisban visszatér Európába. Ezt megelőzően közvetlenül egyik versenyhelyszínről a másikra szállítják majd a csapatok felszerelését, amelynek összetett logisztikai hátterét a DHL biztosítja légi, vízi és szárazföldi szállítással, a lehető leghatékonyabb módon. A versenyautók és egyéb eszközök együttes szállítása illetve az ideális útvonal és szállítási eszköz kiválasztása révén a szállítással összefüggő károsanyag-kibocsátást a DHL szakemberei a lehető legkisebb értékre szorítják vissza. A Formula E sorozatnak alapvetően az a célja, hogy lépésről lépésre csökkentse károsanyag-kibocsátását és hosszútávon kompenzálni tudja azt.
A szezon második felében Európába érkeznek majd a csapatok és Róma, Párizs, Monaco, Berlin és Bern városában mutatkoznak be a versenyzők illetve a maga a technológia. A több, mint 70 000 kilométert felölelő világjáró túra csúcspontja New Yorkban lesz, itt rendezik ugyanis 2019. július közepén a szezonzáró futamot.