Csütörtök délelőtt érkezett a hivatalos megerősítés a Red Bull részéről, hogy a Japán Nagydíjtól Yuki Tsunoda vezeti a Red Bullt, míg Liam Lawson visszakerül a Racing Bullshoz.
A japán versenyző négy szezont és két versenyt követően kapta meg a lehetőséget arra, hogy a Red Bullnál bizonyítson, miután Lawsont már két versenyhétvége után visszafokozta az energiaitalos istálló vezetése.
„Természetesen örültem a Red Bullhoz való csatlakozásnak, de amikor alaposan átgondoltam a dolgot, hogy hirtelen a Red Bullnál fogok versenyezni a Japán Nagydíjon... Irreálisnak tűnt az egész” – mondta Tsunoda.
„Nem akarom túlságosan fokozni az elvárásokat, de ezen a Japán Nagydíjon a dobogón szeretnék végezni. Ennek ellenére tudom, hogy nem lesz könnyű dolgom rögtön az elején.”
„Az elsődleges célom az, hogy megértsem az autót, és lássam, miként viselkedik a VCARB-hoz képest. Ha az FP1 után élvezni fogom a vezetését, akkor az eredmények is jönni fognak. Ha ez egy dobogós helyezést jelent, az hihetetlen lenne.”
Eddig nincs gond a beilleszkedéssel
Tsunoda ezt követően arra is kitért, hogy a szimulátorban szerzett benyomásai alapján nem találta problémásnak a Red Bull vezethetőségét.
„Körülbelül két napot töltöttem a szimulátorban, ebből kiindulva nem találtam túl nagy kihívásnak az autó vezetését.”
„Az volt a benyomásom, hogy az autó eleje nagyon érzékeny. Ha azt kérdezed, hogy trükkösnek éreztem-e az autó kezelhetőségét, akkor nem mondanám, hogy különösebben furcsa érzést keltett volna bennem, legalábbis, ami a szimulátort illeti.”
„Az általam használt beállítások valószínűleg eltérőek lesznek attól, amit Max használ. Szeretném saját magamnak beállítani az autót, jól megérteni azt, és az FP1-től kezdve fokozatosan egyre gyorsabb lennék” – tette hozzá a 24 éves versenyző.