Az F1 a jövőre bevezetendő erőforrás-szabályzat késői finomításairól fog tárgyalni.
Az elmúlt hetekben heves viták folytak az F1 motorszabályzatának jövőjéről, és felmerült, hogy a 2026-os erőforrásokat elhagynák, és visszatérnének a V10-es motorokhoz.
A Bahreini Nagydíj előtt csúcstalálkozót tartottak, ahol az FIA megerősítette elkötelezettségét a 2026-os erőforrás-szabályok mellett, ám a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint vezető beosztású személyek között olyan tárgyalások zajlanak, amelyek alapvetően megváltoztathatják a 2026-os egységek teljesítményét.
Eddig arról volt szó, hogy a belsőégésű és az elektromos komponensek között 50-50 százalékban osztják el a teljesítményt, de az elektromos rendszerrel kapcsolatos kérdőjelek miatt felmerült, hogy ez inkább 60-40 százalékra módosuljon a belsőégésű motor javára.
Az FIA közleménye szerint az F1 Bizottság csütörtökön „elvileg megvitatta a 2026-ra vonatkozó energiagazdálkodási stratégia finomításait, valamint olyan pénzügyi problémák kezelésére irányuló intézkedéseket, amelyekkel a 2026-ban alacsony teljesítményt vagy jelentős megbízhatósági problémákat tapasztaló erőforrás-gyártók szembesülhetnek”.
Hozzátette, hogy "mindezeket a témákat a megfelelő tanácsadó bizottságok szakemberei részletesebben is megvitatják majd.”
Miről beszéltek még a Bizottság ülésén?
Az aktuális szezonra vonatkozó sportszabályzatban is számos változtatás történt.
Ezek között szerepelnek azok a végső módosítások is, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a jövő hónapban megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjon kötelező kétkiállásos stratégiát lehessen bevezetni.
A lépés a monacói futam látványosságát ért kritikák miatt történt, mivel a szűk utcákon rendkívül nehéz feladat az előzés.
Frissítéseket hajtottak végre a parc fermé-engedélyekkel kapcsolatban „azzal a helyzettel kapcsolatban, amikor egy versenyző úgy dönt, hogy nem viseli a hűtőmellényt”, valamint a szállítmányok késleltetésével kapcsolatos szigorúbb intézkedésekkel kapcsolatban, ami a szezon korábbi részében Kínában jelentkezett.
Ezenfelül vizsgálatot indítanak a Japánban keletkezett fűtüzeket követően.
A Cadillac jövő évi érkezése előtt a pénzügyi szabályzatban módosítást eszközöltek az új belépők tőkeköltség-támogatására vonatkozóan.