Nyolcadikként rajtolhatott a Kínai Nagydíjon Andrea Kimi Antonelli, és szintén ebben a pozícióban intette le a kockás zászló – a két Ferrari kizárásával viszont a hatodik helyezést örökölte meg. Az olasz versenyző a többiekhez hasonlóan az egykiállásos taktikát választotta – ám elmondása szerint hatalmas kihívás volt életben tartani az abroncsokat. Utólag tudta meg a tényleges okát a megnehezített gumikezelésnek.
A Sky F1 portáljának nyilatkozva Antonelli elárulta: nem tudott a sérült padlólemezről, csak a leintést követően osztották meg vele a hírt. Az olasz szerint ezzel a fölösleges stresszelést akarták elkerülni a mérnökei: „Nem akarták elmondani nekem, gondolom azért, hogy ne pánikoljak – de már az első körtől éreztem, hogy valami nincs rendben. Tegnap az autó első kerekeivel bajlódtam, ma a hátsó abroncsokat volt kihívás életben tartani, ami egészen szokatlan.”
„Nehéz volt tartani a tempót, főleg azért, mert a hátsó abroncsokkal küzdöttem – az egész futam kihívás volt. Itt az idő fújni egyet, és Japánban erősebben fogunk visszatérni” – nyilatkozta Antonelli. „Meg kell még vizsgálnom azt is, mekkora mértékű volt a padlólemezem sérülése – mentálisan azonban jó lecke volt. Nehezen, de sok tapasztalatot szereztem: nem volt egyszerű hiba nélkül vezetni.”
Wolff ismét méltatta
A Mercedes csapatfőnöke Kínában is fiatal pilótája zsenijét hangoztatta: elmondása szerint bár Antonelli tisztában volt azzal, hogy valami probléma lehet a W16-ossal, panaszkodás nélkül teljesítette a futamot: „Kiminek súlyos padlólemez-sérülése volt. Nem értjük az okát: valószínűleg ráhajtott Charles elhagyott elsőszárny-alkatrészére.”
„Hatalmas lyukakat találtunk az autó alján – ennek figyelembe vételével a nyolcadik helyezése, illetve az, hogy panaszkodás nélkül teljesítette a futamot remekül mutatja a tehetségét és az érett gondolkodását. Abszolút megérdemelte a nap pilótája kinevezést” – hangsúlyozta Toto Wolff még a Ferrari-kizárás előtt, hogy a nézők kedvence a fiatal olasz lett.