Sérült padlólemezzel teljesítette a szezonnyitó Formula-1-es Ausztrál Nagydíj utolsó köreit a futamot megnyerő Lando Norris: Andrea Stella szerint ezzel teljesítményt veszítettek – igaz, egyébként sem lepődtek meg, hogy Max Verstappen erős teljesítményt nyújtott a melbourne-i esőben.
Norris győzelemmel indította a 2025-ös F1-es idényt, és bár a hétvége nagy részében úgy tűnt, a McLaren tempófölényben a riválisokhoz képest, az utolsó újraindítást követően a vizes pályán Verstappen ott tudott maradni a brit közelében, és másodpercen belül ért célba hozzá képest.
A wokingiak csapatfőnöke viszont a leintést követően elárulta: ez annak is volt köszönhető, hogy nem volt teljesen ép Norris alatt az MCL39-es: „Az egyik problémánk az volt a verseny utolsó köreiben, hogy Landónak elég csúnyán sérült a padlólemeze” – idézi Stellát a MotorsportWeek.com portál. „Még nem hallottam a számokat, de aerodinamikai teljesítményt veszített, ami azt jelentette, hogy nem tudta kihasználni az autó teljes tempóját.”
„Úgyhogy a helyzet feszültebbé vált, mint normális esetben történt volna Lando autójának sérülése miatt. Azt hiszem, láthattuk Oscarral abban a néhány körben, hogy milyen erős valójában a tempója, visszaszerzett három vagy négy pozíciót. Szóval szerintem normál körülmények között nem lett volna ennyire nehéz Lando számára.”
Abban egyelőre nem biztos a McLaren, mikor szedte össze a sérülést Norris: „Nem vagyunk biztosak abban, hogy abból származott-e, amikor lement a sóderágyba az eső megérkezésekor, vagy az újraindítást követő lesodródásából. Ezt majd az adatok alapján tudjuk felmérni, hogy hol látjuk az aerodinamikai teljesítmény csökkenését.”
Nem lepődtek meg Verstappenen
Stella ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a padlólemez-sérülés nélkül sem érte váratlanul őket, hogy a regnáló világbajnok közel tudott hozzájuk kerülni, nem írják le a holland által jelentett fenyegetést:
„Sosem jelent meglepetést Verstappen és a Red Bull tempója. Ők Verstappen és a Red Bull, szóval tudják, hogyan csináljanak gyors autót, hogyan versenyezzenek gyorsan, és hogyan menjenek jól ilyen trükkös és változó körülmények között. Szóval nem meglepetés, hogy Verstappen közel volt hozzánk és harcban volt a győzelemért a futam utolsó méteréig.”
„Úgy gondolom, a verseny korai szakaszaiban kissé keményen használhatta az abroncsait, hogy megpróbáljon Landóval maradni, és ezért veszített aztán tempót az első etapjában, így tudtunk akkortájt egy bokszkiállásnyi előnyt kiépíteni. De szerintem minden győzelemért harcoló pilóta megpróbálkozik ezzel, és aztán meglátja, mi történik a gumikkal.”
„Úgyhogy összességében nem meglepő, de mint mondtam, várnunk kell még néhány versenyt, hogy lássuk, valójában mi is a helyzet az erőviszonyokkal.”