A Ferrari benézett stratégiai döntése mellett a nem megfelelő kommunikáció is hátráltatta Lewis Hamiltont az Ausztrál Nagydíjon, amelyet a tizedik helyen, két pozícióval csapattársa, Charles Leclerc mögött zárt a hétszeres világbajnok. Riccardo Adami versenymérnök és pilótája feltűnően nem értették meg egymást a csapatrádión, amelynek az lett a következménye, hogy Hamilton többször is frusztráltan reagált Adami utasításaira, tanácsaira.
Az alábbi beszélgetés a futam során hangzott el a páros között, amelyet a Crash.net szakoldal idézett:
Hamilton: Mondd meg nekem, hol vagyok lassú. Küszködöm a vezethetőséggel. Az autó elég izgága.
Adami: 11-es és 12-es kanyar. Használhatod a K1-et, ha közel vagy.
Hamilton: Hagyd rám, kérlek.
Adami: Elérhető a K1.
Hamilton: Igen, tudom. Kérlek, bízd rám!
Amikor Adami ismét tanácsokkal próbálta ellátni a britet, ő frusztráltan válaszolt: „Kérlek, hagyd! Csak bízd rám a DRS-t, nincs vele gond.”
Később Adami ismét tanácsolta a K1-es beállítás használatát, mire ismét elutasító választ kapott pilótájától: „Nem vagyok elég közel! Nem vagyok elég közel. Ha elég közel leszek, használni fogom.”
Emellett az eső intenzitásáról sem kapott megfelelő tájékoztatást mérnökétől a Ferrari-versenyző, amit szóvá is tett Adaminak: „Azt hittem, azt mondtad, hogy nem fog nagyon esni. Elszalasztottunk egy hatalmas lehetőséget.”
Később a következőket nyilatkozta a szituációról a brit: „Azt mondták, csak rövid eső várható, én pedig úgy éreztem, ki tudok majd tartani, mivel a pálya nagy része száraz volt. Nem mondták, hogy több eső várható, de aztán hirtelen szakadni kezdett. Kicsit hiányzott az információ a végén.”