DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 9. vasárnap
F1

Ocon mérnöke: Szomorú, hogy eddig nem volt női versenymérnök az F1-ben

Esteban Ocon oldalán kezdi meg a munkát 2025-ben a Formula–1 történetének első női versenymérnöke. Az érintett szerint szomorú, hogy ő lesz az első nő ebben a szerepkörben, ám egyúttal nagy lehetőséget is lát a kinevezésében.

Alaposan átalakította pályán dolgozó csapatát az Ayao Komatsu által vezetett Haas istálló: a japán csapatfőnök két korábbi teljesítménymérnököt nevezett ki a versenymérnöki posztokra, Laura Müller Esteban Ocon, Ronan O’Hare pedig Oliver Bearman mellett fog dolgozni.



Laura Müller történelmet ír a mostani kinevezéssel, hiszen az F1 történetének első női versenymérnöke lesz.

A felkészülési időszak és a bahreini teszt alatt Müllernek volt lehetősége arra, hogy megismerkedjen francia versenyzőjével, akinek a beilleszkedése zökkenőmentes volt a mérnöknő elmondása alapján. Mindezek mellett természetesen Müller számos kihívással találta szemben magát, hiszen a teljesítménymérnöki szerepekörből kellett betanulnia versenymérnöknek.

„A felelősségi köröm teljesen megváltozott. A teljesítménymérnököknek elég nehéz dolguk van a Haasnál, de abban a munkakörben végig egy buborékban mozogsz, ahol csak te vagy és az autó. Versenymérnökként sokkal több koordinációs feladata van az embernek és folyamatosan döntéseket kell hozni. Az a tény, hogy ismerem az autó körül dolgozó csoportokat és embereket, segít abban, hogy jobb döntéseket hozzak. Úgy érzem, nagy előny volt számomra az, hogy teljesítménymérnökként dolgoztam már korábban a csapatnál” – mondta Laura Müller.

Legnagyobb tanulságok a felkészülés során

„Személy szerint sokat tanultam arról, hogy miként kommunikáljak jobban Estebannal, és hogyan hozzuk ki a legtöbbet egymásból. Emellett kiemelendő a csapattal való együttműködés és annak a megértése, hogy milyen jelzéseket adjunk a technikusoknak. Ezek voltak számomra a legnagyobb tanulságok.”

Müller ezt követően arról is beszélt, hogy milyen érzés számára az F1 első női versenymérnökének lenni: „Arra szeretnék koncentrálni, hogy jó munkát végezzek és a legtöbbet hozzuk ki az autóból. Elég szomorú számomra az, hogy én vagyok az első női versenymérnök a sportban. A probléma viszont szerintem csak a reprezentáltság. Ha felbukkanok majd a TV képernyőjén, és annak a hatására lányok és fiatal hölgyek el tudják hinni, hogy ők is eljuthatnak ide, annak nagyon fogok örülni” – tette hozzá Ocon mérnöke. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: