A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe nem zárja ki, hogy a későbbiekben több Formula-1-es istállót is ellátsanak hajtáslánccal, egyelőre azonban arra fókuszálnak, hogy 2026-tól az Aston Martinnal érjenek el sikereket.
A Honda hivatalosan 2021 végén távozott az F1-ből, de valójában a Red Bull (és a testvércsapata) technológiai partnereként továbbra is segítették az energiaitalosokat motorfronton, amit az első év után már névleg is felvállaltak.
Jövőre azonban szakítanak a felek: a Red Bull Powertrains a Ford támogatását fogja élvezni, míg a Honda a hosszú évek óta Mercedes-erőforrásokat használó Aston Martinnal bútorozik össze, gyári státuszba léptetve elő Lawrence Stroll alakulatát.
A japán gyártó exkluzív gyári partnere lesz az Astonnak 2026-tól, de van-e esély arra, hogy több csapat is az ő motorjukat használni? Watanabe nem zárta ki, hogy a jövőben bővítsék a projektet:
„Egy versenyvállalat vagyunk, szóval ha van lehetőség több csapatot is motorral ellátni, akkor erre fogunk törekedni. Nem zárunk ki semmit” – idézi a HRC-elnök szavait a RacingNews365.com portál.
„Ugyanakkor egyelőre az a fő célunk, hogy jó munkakapcsolatot alakítsunk ki a gyári partnerünkkel, az Aston Martinnal. Jelenleg nincsenek terveink a bővülésre és több csapat ellátásra, még nem tartunk ezen a ponton. Egyelőre az egyetlen kérésem Kakuda [Tetsushi Kakuda, a Honda F1-es projektvezetője – a szerk.] felé, hogy biztosítsa, hogy győzni tudunk az Aston Martinnal.”
„Jelenleg még mindig számos csapatot látunk el motorokkal, de amint rendeződnek a dolgok és megvalósíthatóvá válik, akkor meg kell fontolnunk a bővülést. Mindazonáltal pillanatnyilag nem fontolgatjuk ezt aktívan. Kakuda maga is arra kért minket, hogy hagyjuk a jelenlegi projektre összpontosítani” – tette hozzá Watanabe.