DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 9. vasárnap
F1

„Sosem veszítettük el a hitünket” – Cadillac

Büszkék a GM és a TWG Motorsports vezetői az FIA és az F1 bejelentését követően – és mostantól még nagyobb lendülettel dolgoznak a 2026-os debütálásig!

Pénteken végre hivatalos bejelentést tett arról az FIA és az F1, hogy elfogadták a General Motors és a TWG Motorsports közös projektjének, a Cadillac F1 Teamnek a jelentkezését, amely így 2026-ban tizenegyedik csapatként csatlakozik a mezőnyhöz.

A bejelentés kapcsán pedig természetesen nemcsak Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke és Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szólalt meg, hanem a projektben érdekelt felek felsővezetői is, akik egyaránt kiemelték, hogy büszkék az újabb lépcsőfokra, és mostantól még nagyobb ütemben fognak dolgozni a jövő évi debütálás előtt.

f1-cadillac-video-1



„Az elmúlt évben kart karba öltve dolgoztunk azon a GM-mel, hogy szilárd alapot fektessünk le egy rendkívüli Formula-1-es csapat számára” – mondta el Dan Towriss, a TWG vezetője. „Most, hogy 2026 már a látókörünkben van az FIA és a Formula One Management mai végső jóváhagyását követően, felgyorsítjuk az erőfeszítéseinket: kibővítjük a létesítményeinket, finomítjuk a csúcstechnológiánkat, és folytatjuk a legkiválóbb tehetségek összegyűjtését.”

„Nagyon örülünk, hogy immár hivatalos a Cadillac Formula 1 Team érkezése, miközben a csapat felgyorsította a munkáját” – fogalmazott Mark Reuss, a GM elnöke. „Hihetetlenül hálásak vagyunk az FIA és a FOM vezetőségének támogatásáért, illetve a TWG-vel való együttműködésünkért. Az izgalom csak fokozódik, ahogy közeledünk ahhoz, hogy az F1 presztízzsel bíró globális színpadán mutathassuk meg a GM mérnöki szakértelmét.”

Azt már néhány hónapja bejelentették, hogy a korábban a Manort is irányító Graeme Lowdon lesz a majdani istálló F1-es csapatfőnöke, így a Cadillac közleményében ő is megszólalt: „Nem is lehetnék ennél büszkébb az egész Cadillac Formula 1 Teambe fektetett erőfeszítésekre. Ez a bejelentés a következő lépcsőfok ahhoz, hogy ott legyünk a rajtrácson, és folytatjuk az erőfeszítéseinket afelé, hogy egy teljesen gyári csapatot építsünk.”

„A hosszú és alapos jelentkezési folyamat során soha nem veszítettünk ütemet a terveinket illetően, ahogy a küldetésünkbe vetett hitet sem” – utalt arra Lowdon, hogy igencsak rögös út vezetett a mostani bejelentésig, hiszen az F1 sokáig nem akart tizenegyedik csapatot. „Alig várjuk, hogy versenyezhessünk és adhassunk a rajongóknak egy új csapatot, akiknek szurkolhatnak.”

Miközben az is már eldőlt, hogy jövőre még a Ferrari hajtásláncait és váltóit fogja használni a Cadillac csapata, a háttérben már zajlanak a munkálatok a motorrészlegen is, amelynek élére Russ O’Blenest nevezték ki – ő így nyilatkozott:

„Folytatódik az erőforrásunk előkészítése és fejlesztése, és keményen dolgozunk azon, hogy kiemelkedő tehetségeket szerződtessünk. Ahogy egyre több tapasztalt mérnöki szakemberrel bővülünk, várjunk, hogy a közeljövőben beindíthassuk az első V6-os motorunkat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: