Áramszünet borzolta a kedélyeket az idei első F1-es tesztnapon Bahreinben. A délután folyamán egyszer csak minden elsötétült a pályán, és piros zászlóval megszakították a gyakorlást – a csapatok zseblámpával dolgoztak a garázsban, még az a szerencse, hogy egyébként nem volt teljességgel sötét, még nem éjszakai fényviszonyok között történt mindez.
Maga a tesztnap egyébként a csapatok részéről gond nélkül lezajlott: extrém megbízhatóságot mutattak az autók, hiszen semmilyen komolyabb műszaki hiba nem történt – és vezetői is alig, délelőtt Liam Lawson forgott meg a Red Bull-lal, délután pedig Isack Hadjar a Racing Bullsszal, ezek voltak a legérdekesebb események néhány elfékezést leszámítva.
A megbízhatóság és a kevés hiba miatt a körszámok is rendben voltak, az áramszünet miatt kieső egy órát pedig utólag hozzátették a teszthez, egy órával tovább tartott a munka – így nem lehetett ok panaszra: egyedül az Aston Martin tűnt kicsit „lustábbnak”, hiszen délelőtt Fernando Alonso teljesítette a legkevesebb kört az egész mezőnyben, és délután ugyanezt mondhattuk el Lance Strollról is.
Egyébként mind a 20 pilóta kapott fél-fél napot, senki sem nézte végig az egész gyakorlást a garázsból – igaz, aki délután került sorra, értelemszerűen kevesebb lehetőséghez jutott.
A délután folyamán (amikor egy kisebb eső is elérte a pályát, bár nagy zűrzavart nem okozott) végül Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak a McLarennel, így a világbajnok istálló a csendesebb kezdés (délelőtt Oscar Piastriról nem nagyon eshetett szó) után magabiztosan zárta az első napot. A tempó mellett a körszámokkal sem volt különösebb gond, hiszen a wokingiak is bőven 100 megtett kör fölé jutottak, bár ezen a listán nem ők zártak az élen.
Sokáig vezetett a Mercedes (előbb Andrea Kimi Antonelli, aki a délelőtti etapot az élen zárta, majd George Russell is), illetve jó ideig állt az élen Charles Leclerc is a Ferrarival, egyik csapat sem lehet elégedetlen sem a munkamennyiséggel, sem a tempóval. Ugyanezt el lehet mondani a Red Bullróé is, Max Verstappen révén ott tudtak lenni az élmezőnyben, és némi meglepetésre a Williams autója is erősnek tűnt a többiekéhez képest, mert délelőtt Alexander Albon, délután pedig Carlos Sainz fért be vele a legjobbak közé.
A javuló pálya miatt értelemszerűen a délutáni műszak zárt az összesített köridő-táblázat első részében.
A Haasok érdekes napot teljesítettek, a körszámokkal nem volt gond, de ők voltak az egyetlenek, akik tényleg csak körbegurultak a pályán, és az idejük ennek megfelelően messze elmaradt a többiekétől. A körszámok viszont megvoltak: Esteban Ocon nyerte az "egyéni" számot ebben a tekintetben, hiszen elérte a 80 kört, de Oliver Bearman is 70 fölé ment, így ők futották ma a legtöbbet.
A gyakorlás csütörtökön magyar idő szerint reggel 8 órakor folytatódik.
A tesztnap végeredménye:
Helyezés | Pilóta | Csapat | Köridő | Körszám |
1. | Lando Norris | McLaren | 1:30,430 | 52 |
2. | George Russell | Mercedes | +0,157 | 68 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | +0,244 | 74 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | +0,448 | 69 |
5. | Carlos Sainz | Williams | +0,525 | 66 |
6. | Pierre Gasly | Alpine | +0,923 | 72 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +0,998 | 78 |
8. | Liam Lawson | Red Bull | +1,130 | 58 |
9. | Alexander Albon | Williams | +1,143 | 63 |
10. | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | +1,190 | 78 |
11. | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1,201 | 74 |
12. | Gabriel Bortoleto | Stake | +1,260 | 58 |
13. | Lewis Hamilton | Ferrari | +1,404 | 70 |
14. | Jack Doohan | Alpine | +1,411 | 68 |
15. | Fernando Alonso | Aston Martin | +1,444 | 46 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,519 | 40 |
17. | Oscar Piastri | McLaren | +1,654 | 66 |
18. | Nico Hülkenberg | Stake | +1,739 | 55 |
19. | Esteban Ocon | Haas | +3,170 | 86 |
20. | Oliver Bearman | Haas | +5,092 | 72 |