Az F1 75 elnevezésű évindító londoni show reggelén ülésezett az F1 Bizottság, amelynek legérdekesebb döntése a Monacói Nagydíjat érinti: a tervek szerint kötelezővé teszik a több bokszkiállást a hercegség utcáin zajló futamon.
Monte-Carlo utcái sosem arról voltak híresek, hogy könnyű rajtuk előzni, a modern Formula-1-es autókkal viszont gyakorlatilag már a lehetetlen kategóriába tartozik sikeres manővert végrehajtani a legendás helyszínen. Emiatt az utóbbi években többször is unalmas vonatozásba fulladt a nagydíj, amelyet legfeljebb az időjárás tudott felpezsdíteni.
Az F1 Bizottság kedd reggeli ülésén – amelyet az FIA együléses szériákért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis, valamint az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali vezetett – emiatt napirendi pontként szerepelt az, hogy egyedi szabályokat hozzanak a Monacói Nagydíjra.
Az FIA közleménye szerint a felek, azaz az FIA, a FOM és a csapatok vezetői arra jutottak, hogy a verseny izgalmassá tétele érdekében kötelezővé teszik a több bokszkiállást a monacói futamon.
Jelenleg a szabályok mindössze annyit írnak elő minden nagydíjon, hogy száraz verseny esetén legalább kétféle slick abroncsot fel kell tenni az autóra – magyarán egy bokszkiállás garantált. Tavaly ezt is „megspórolták” a csapatok, mivel a Sergio Perez és Kevin Magnussen között történt ütközés miatti piros zászló alatt a többség letudta „ingyen” a maga kerékcseréjét.
A közlemény hozzáteszi, hogy a javaslatokat a következő hetekben tárgyalják tovább az F1 Sporttanácsadói szervezetében.
További bejelentések és szabályváltozások
A monacói változtatás mellett több olyan szabálymódosítást is megerősített az F1 Bizottság a közleményében, amelyről már eddig is tudni lehetett.
Ide tartozik a szárnyak hajlékonyságára vonatkozó tesztek szigorítása: mint írtunk róla, a hátsó szárnyaknál már a szezon elejétől, az elsőknél az F1-es Spanyol Nagydíjtól, azaz az idény harmadától változnak a terheléses tesztek.
Emellett véglegesítették a pilótákat hűtő eszközre vonatkozó előírásokat, beleértve azt, hogy mikor kell őket használni, valamint pontosították a nagydíjak és sprintek rajtprocedúráira vonatkozó szabályokat, különös tekintettel a megszakított startok esetére – amit alighanem a tavalyi interlagosi incidens váltott ki, amikor Lando Norris vezetésével extra felvezetőkörre ment el a mezőny, miközben azt nem rendelték el Lance Stroll kavicságyas incidense után.
Egy fontos új változás azonban szerepel még a közleményben: nevezetesen az, hogy eltörölték a szezonban felhasználó váltókra vonatkozó korlátozást. Az indoklás szerint a jelenlegi váltórendszerek megbízhatósága miatt a korlátozás idejétmúlttá vált.
Hozzáteszik: mint mindig, az összes változtatást jóvá kell majd hagynia az FIA Motorsport Világtanácsának.