DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 5. vasárnap
F1

Munkába állt a Cadillacnél az F1 műszaki főnöke

Kidolgozta a 2026-os szabályrendszert, 2026-ban pedig az új csapat tanácsadója lesz Pat Symonds – akinek csaknem hatvanéves emlékei vannak a General Motors az autósportban.

Január 1-jén kezdetét vette Pat Symonds megbízatása a Formula-1-hez 2026-ban csatlakozó Cadillacnél. A 70 éves szakembert még májusban jelentette be a szokatlan végrehajtó mérnöki tanácsadó poszton az akkoriban Andrettiként futó, indulási joggal még nem rendelkező gárda – röviddel azután, hogy Symonds távozott a Formula-1 vezető műszaki igazgatói posztjáról, amelyet 2018 óta töltött be, és minőségében többek között a 2022-es és 2026-os szabályrendszer kidolgozásáért felelt.

Symondsnak kertészkedési szabadságot kellett vállalnia a váltás miatt, amely az óév utolsó napjával járt le. Ennek apropóján az elismert szakember, a Williams, a Renault és a Benetton egykori műszaki igazgatója szokatlan felületen, a LinkedIn-en posztolt.



„Örömmel jelentem be, hogy ma, január 1-jén hivatalosan felveszem új szerepköröm a Cadillacnél, ahol csapatunkat építjük a 2026-os Formula-1-es világbajnoki részvétel érdekében. Izgalmas kihívás, mivel ha a 2026-os előszezonbeli tesztelés követi a 2014-es mintát (amikor utoljára volt új erőforrásunk), akkor kevesebb mint 400 napunk maradt, amíg pályára gurul az autó” – írta Symonds.

Csaknem 60 éves emlékei vannak a GM-ről a versenypályán

„A General Motors motorsport-tradíciói messzire nyúlnak, emlékszem, amikor fiatal fiúként láttam a Chaparral 2F győzelmét a BOAC 500 versenyen, Brands Hatch-ben. A Chaparral mögött álló Jim Hall mindig megemlítette a GM hozzájárulását ehhez a programhoz” – nosztalgiázott Symonds.

Ezzel a nosztalgiával pedig egészen messzire nyúlt vissza: a Brands Hatch pályán rendezett, hatórás szóban forgó versenyt az 1967-es évben nyerte meg a General Motors által segített Chaparral. A volán mögött Mike Spence és az 1961-es Formula-1-es világbajnok, Phil Hill ült – ennyire történelmi távlatokról vannak személyes emlékei Symondsnak.

„Ennél frissebb a Chevrolet és Cadillac márkájuk versenyképessége a sportautózásban, amellett, hogy az IndyCar motorszállítói. Le Mans-tól Talladegáig, sportautóktól stock carokig tudják, hogyan kell nyerni. Ugyanakkor a motorsportok csúcsaként teljes mértékben tisztelik az innovációt és kiválóságot, amelyre az F1-ben szükség van, és szükség is lesz, hogy felépüljön egy csapat, amely a más szériákban elért sikereket megismételheti.”

Bejegyzésében Symonds kijelentette, milyen „ijesztő, de jól dokumentált” feladat Formula-1-es autót megépíteni, főleg a jelenlegi, pontosan ismert és közeli határidők mellett, miközben az új, silverstone-i bázis kialakítása is zajlik.

Régi kollégákkal dolgozik együtt újra a Cadillacnél

Figyelemreméltó, hogy a Cadillac-projekt eddig ismert vezetőinek többsége dolgozott már együtt Symondsszal a múltban, kezdve a csapatfőnökkel, Graeme Lowdonnal, aki a Virgin/Marussia csapatát irányította, ahol Symonds tanácsadó volt.

A Cadillac műszaki igazgatóját, Nick Chestert, valamint műveleti igazgatóját, Rob White-ot pedig még a renault-s időkből ismeri: a francia csapat két konstruktőri világbajnoki címéből vették ki részüket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: