A 2026-ra vonatkozó új szabályok a futóművek és az aerodinamika jelentős átalakításával járnak, amelyeken a csapatok január 1. óta szabadon dolgozhatnak. Az F1-ben az elmúlt 12 év legnagyobb erőforrás-változása is megtörténik, ami olyan gyártókat vonzott a rajtrácsra, mint az Audi és a Ford. Ezek az erőforrások most már évek óta készülnek.
Az elmúlt hetekben azonban a motorokról szóló beszélgetések a rajongók által kedvelt V10-es erőforrások visszatérésének lehetősége körül forogtak, bár az F1 fenntarthatósági céljainak megtartása mellett. A hírek szerint az egyik felmerült forgatókönyv alapján a 2026-ra vonatkozó új szabályokat törlik a V10-es motorok visszatérésének érdekében.
Horner kifejtette, hogy bár egyes pletykák szerint a Red Bull szorgalmazza a módosítást, mert ő maga nem áll jól a Forddal közös motorjával, de ezen híreszteléseknek semmi valóságalapjuk nincs.
„Azt hiszem, jelenleg minden csapat elkötelezett a 2026-os évre, szóval meg kellene értenünk, hogy miről is van szó” – idézi Hornert a Racingnews365.com.
„Most már van egy erőforrás üzletünk, motorokat futtatunk a próbapadokon. Voltak olyan spekulációk, hogy késleltetést szorgalmazunk. Ez egyáltalán nem így van. Fel vagyunk készülve és készen állunk 2026-ra. Ez a tervünk.”
Horner mindenesetre nem látja, hogy a 2026-os szabályozást egy új projekt miatt félreállítanák.
„Nagyon meglepődnék” – tette hozzá.
„Nagyon későre jár. Van egy irányítás, van egy folyamat, vannak szabályok. A motorokkal kapcsolatban nyilvánvalóan nagy elkötelezettséget vállaltunk.”
„Rengeteg szó esik a jövőről, a jövő motorjairól, és úgy gondolom, hogy inkább előbb, mint utóbb kell egy terv, hogy mi lesz az út, nem csak a jövő évre, hanem az F1 következő 10 évére” – mondta.