Idén ötödik alkalommal ülésezett az F1 Bizottság: ezúttal az FIA genfi irodáiban került sor a csapatok képviselőivel zajló megbeszélésre, amelyet Nikolas Tombazis, a Nemzetközi Automobil Szövetség együléses szakágért felelős igazgatója és Stefano Domenicali F1-vezérigazgató vezetett.
2025: Hűtőeszköz igen, újoncsprint nem
Az érintett témákat és a meghozott döntéseket taglaló közlemény szerint az F1 Bizottság számos technikai változtatást hagyott jóvá a 2025-ös idényre, amelyek közül a versenyzőket hűtő felszerelés és rendszer bevezetését emelték ki: ezeket akkor használhatják, pontosabban tehetik kötelezővé, ha veszélyesnek minősítik a hőséghelyzetet az adott futamon. Mindez a tavalyi Katari Nagydíj után vált témává, ahol a mezőny nagy része ájulás közeli állapotba került a versenyen.
A sportszabályzatot illetően az F1 Bizottság a legutóbbi Sao Pauló-i Nagydíj tanulságai alapján átdolgozta azt a protokollt, amelyet akkor kell alkalmazni a start előtt, ha egy autó nem tud rajthoz állni. A közlemény konkrétan a „rajtrács összezárásáról” ír: a Motorsport információi szerint konkrétan ez azt jelenti majd, hogy amelyik autóról 75 perccel a start előtt kiderül, hogy nem tud elindulni, mint az történt Alexander Albonnal Brazíliában, már nem fogják belevenni a végleges rajtrácsba, amelyet egy órával a start előtt adnak ki.
Ami még érdekesség, hogy az újoncsprint ötletét is újra elővette a Bizottság: a közlemény szerint továbbra is érdeklődnek az elképzelés iránt, amely extra lehetőséget biztosítana az F1-be igyekvő fiatalokban az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után, ám 2025-ben csak továbbgondolják a koncepciót azzal a céllal, hogy 2026-ban rendezzenek egy ilyen futamot – azaz jövőre sem láthatunk még ilyet.
A pénzügyi szabályzat kapcsán csupán annyit fogadtak el 2025-re, hogy kiterjesztik a fenntarthatósági kezdeményezésekkel kapcsolatos költségek kizárását a költségplafon hatálya alól.
Haladnak a 2026-os F1-es szabályzattal
A közlemény kitér a 2026-os szabályrendszerrel kapcsolatos folyamatokra is: ennek kapcsán megjegyzik, hogy jelentős előrelépések történtek. Az átfogó keretét a szabályoknak a Motorsport Világtanács első 2025-ös ülésén prezentálják majd, a technikai szabályzat véglegesítésének viszont már a következő megbeszéléséig le kell zárulnia.
Egy konkrét érdekességet azért említenek: a sportszabályzatot úgy fogják módosítani, hogy nemsemleges nyelvezetet használnak benne, ezzel „kiemelve az FIA elkötelezettségét az inkluzivitás mellett”.