Egy hete a Formula-1-es USA Nagydíjon hét pontból álló fejlesztési listát jelentett le a McLaren, ám a felsorolásból hiányzott a jelenlegi szabályrendszer szerint épített autók egyik kulcsterülete, a padlólemez. Ráadásul a wokingiak már régóta nem nyúltak hozzá jelentősen az autó aljához, hiszen a Miamiban bevetett verzióval is versenyképesek voltak.
Mexikóvárosban aztán megérkezett a régóta várt újítás: az FIA fejlesztéseket összegző dokumentuma alapján a padlólemez felülete „erőteljesen átdolgozott”, geometriai változtatásokkal minden területen, ettől pedig a csapat megnövekedett aerodinamikai hatást vár minden körülmények között.
Az új padlólemezt ezen a hétvégén egyelőre csak a Max Verstappennel szemben 57 pontos hátránnyal rendelkező, de az egyéni vb-címre még esélyes Lando Norris autójára szerelték fel, Oscar Piastriéra nem.
A brit pedig ütőképesnek is tűnt a módosítással az edzéseken, valamint a kvalifikáció első két fázisában, a legfontosabb Q3-ban azonban kikapott Carlos Sainz Ferrarijától és Verstappen Red Bulljától is, így a harmadik rajthelyet kaparintotta meg a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíjra.
Az időmérő után Norrist természetesen a padlólemezről is kérdezték, ám a pilóta igyekezett hűteni a kedélyeket: szerinte az újítás a várakozásoknak megfelelően működik, de valójában nem hoz olyan sokat a konyhára.
„Pontosan ezt hozza, amire a csapat számított. Szóval segít, de ha egy két-három tizedmásodpercet jelentő fejlesztésről lenne szó, akkor szerintem könnyedén elsők lennénk” – nyilatkozta Norris az FIA top 3-nak szervezett sajtótájékoztatóján a Formula.hu jelenlétében.
„De apróságokról beszélünk. Sokkal kevesebbről, mint amit valószínűleg a kívülállók gondolnának. Amikor fejlesztésekről beszélünk, általában egy-két-három tizedre gondolunk, de ez még annyi sincs.”