DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök
F1

Marko elmondta, miért így küldték el Ricciardót

Megvolt az oka, hogy csak az utolsó futama, az F1-es Szingapúri Nagydíj után jelentették be a távozását – ahogy annak is, hogy miért volt szükség minderre.

Múlt héten jelentették be, hogy Liam Lawson váltja Daniel Ricciardót a Visa Cash App RB autójában a hátralévő hat 2024-es Formula-1-es nagydíjra. Egy ideje persze már sejteni lehetett, hogy ez fog történni, de így mégis úgy teljesítette utolsó versenyét Szingapúrban a többszörös nagydíjgyőztes ausztrál, hogy még nem volt hivatalos a távozása.

Ezt sokan méltatlannak találták Ricciardo számára, Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója azonban a SpeedWeek.com hasábjain vezetett rovatában leírta, mi történt úgy a bejelentés, ahogy:

f1-ricciardo-visarb-szingapur-3_1



„Daniel Ricciardo távozását azért a szingapúri hétvége után jelentettük be, mert voltak olyan kereskedelmi megállapodásaink, amelyek erre köteleztek minket. Őt magát a megfelelő időben informáltuk, és – az ő szavait használva – megbékélt magával. Azt is gondolom, hogy a leggyorsabb kör megfutása illő búcsúteljesítmény volt.”

Marko azt is újfent elmondta, miért szerződtették eleve a Red Bull kötelékeibe a McLarentől való elküldése után Ricciardót, és végül miért nem tudta befutni azt a pályát, amit neki szántak ezzel:

„Megkapta azt a második esélyt, amelyet senki más nem adott volna meg neki. És ez annak lehetőségével történt meg, hogy visszatérhet a Red Bull Racinghez is, ha elég jól teljesít. Az RB-t mindig is átmeneti megállónak szántuk.”

„De a szükséges teljesítményt csak kétszer szállította: a miami sprinten elért negyedik hellyel, és tavaly Mexikóval. Ezt leszámítva viszont a tempó nem volt meg, ahogy a kiegyensúlyozottság sem. Hiányzott az a teljesítmény, ami a Red Bull Racinghez való előléptetést indokolta volna. És ez lett volna az egésznek az értelme.”

f1-ricciardo-visarb-szingapur-4

„Ha tudtuk volna, miért nem volt olyan jó a teljesítmény, mint kellett volna, mindent megtettünk volna, hogy változtassunk ezen. De már nem volt meg benne ugyanaz a gyilkos ösztön. Az ellentmondást nem tűrő előzéseiről, az utolsó pillanatos féktávjairól volt híres, de már ez sem volt meg nála többé.”

 

Mik a tervek Lawsonnal?

Lawson idei autóba ültetése mellett sokan a szerződéses kötelezettségek mellett azt is oknak sejtik, hogy az új-zélandi akár Sergio Perez helyére is esélyes lehet 2025-re, amennyiben a mexikói formája nem javul, a fiatal pilóta pedig jól teljesít. Erre Christian Horner Red Bull-főnök erőteljesen utalt is, és bár finomabban, de Marko is hasonlóra célzott:

„Felmérjük, hogyan teljesít Yuki Tsunodához képest, aztán meglátjuk, mi lesz. A Formula-1-hez méltó teljesítményt kell nyújtania, ahogy azt tette az előző nagydíjszereplései során is” – írta a szakember, aki a rovatban megjegyezte: vannak tehetséges fiataljaik, mint Ayumu Iwasa vagy Isack Hadjar, és épp az idei beugrók, Oliver Bearman és Franco Colapinto remeklése mutatja, hogy bár kockázatos lépés lehet, de érdemes bízni az ifjoncokban.

Arról egyébként, hogy miért muzsikálnak újabban ilyen jól a fiatal újoncok az F1-ben, a Pitwall Talk legutóbbi adásában mi is hosszasan beszélgettünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: