Fontos mérföldkőhöz érkezett a Pirelli kedden, ugyanis első alkalommal vitték pályára a 2026-os új szabályrendszerre szánt Formula-1-es abroncsokat. Mint arról a két év múlva esedékes szabályváltozások kapcsán már írtunk, a 18 colos kerekek ugyan maradnak, ám az abroncsok némileg – konkrétan elöl 25, hátul 30 milliméterrel – szűkebbek lesznek.
A Pirelli ezeknek a gumiknak az első prototípusát vitte pályára, de fontos ebben hangsúlyozni, hogy az abroncsok még sokat fognak változni, ugyanis az FIA még nem véglegesítette teljesen az előírásokat az autók és a karosszériák paramétereire vonatkozóan.
Éppen ezért a gumikat érő terhelés is módosulni fog, ám ahogy a gumigyártó a közleményében hangsúlyozza: a tervezési és szimulációs munkák mellett roppant fontos, hogy a pályán is igyekezzenek a lehető legtöbb adatot begyűjteni.
A feladatukat ugyanakkor nehezíti a tény, hogy nemcsak hogy nincsenek még készen a 2026-os F1-es szabályok, a csapatok 2025. január 1-jéig nem is dolgozhatnak az új előírások szerint tervezett autókon. Viszont a nemrég hozott szabálymódosítás értelmében az istállók készíthetnek úgynevezett öszvérautókat, amelyek valamelyik utóbbi években használt versenygép 2026-os specifikációhoz közelebb hozott módosítását jelentik.
A Pirelli most első körben az Aston Martin segítségét vette igénybe ezen a fronton, a silverstone-i alakulat egy módosított 2023-as autót bocsátott a gumigyártó rendelkezésére.
Az olasz cég beszámolója szerint az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája, a korábbi Formula-2-es bajnok Felipe Drugovich volt a szerencsés, aki először kipróbálhatta a 2026-os gumik első változatát. Az ifjú brazil kedden összesen 670 kilométert teljesített a barcelonai pályán, a munka pedig a Pirelli közlése szerint szerdán is folytatódni fog az F1-es Spanyol Nagydíjnak otthont adó katalán helyszínen.