DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Marko már feladta a Red Bull konstruktőri vb-címét

A Red Bull F1-es tanácsadója nemigen lát esélyt a helyzet visszafordítására – és ha Austintól nem javulnak, Verstappen címvédése is veszélybe kerülhet.

Annak köszönhetően, hogy Oscar Piastri megnyerte a futamot és Lando Norris a 15. helyről startolva is negyedik lett a McLarennel a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, miközben a Red Bull csak egy ötödik helyet gyűjtött Max Verstappen révén Sergio Perez Carlos Sainczal történt utolsó előtti körös ütközése révén, bekövetkezett az, ami egy ideje már várható volt: a wokingiak átvették a vezetést a konstruktőri világbajnoki értékelésben.

f1-verstappen-baku-redbull-1



De nem is csak szimplán az élre állt az ilyen magasságokban több mint tíz éve nem járó alakulat, hanem rögtön 20 pontos előnyre is szert tett a címvédő energiaitalosokkal szemben – akiktől egyébként a Ferrari sincs messze a vb-tabellán.

Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója pedig a német Sky Sportsnak nyilatkozva ki is mondta, hogy a csapat gyakorlatilag letett arról, hogy a csapatok között megvédje a vb-elsőségét:

„Hogy őszinte legyek, igen” – felelte az erre irányuló kérdésre a 81 éves szakember, hozzátéve: „A pozitívum, hogy Oscar Piastri közel van pontokban Lando Norrishoz, így a McLarennél hiába vannak csapatutasítások, emiatt nem lesz olyan hamar világos a helyzet.”

f1-verstappen-baku-redbull-2

Persze ez utóbbi inkább Verstappen egyéni címvédését segíthető elő. A hollandnak azonban szintén fogyott az előnye Norrisszal szemben – igaz, csak három ponttal – annak ellenére is, hogy kilenc hellyel előrébbről vághatott neki a bakui futamnak.

Marko úgy érzi, az RB20-asban van potenciál a padlólemez-fejlesztésnek köszönhetően, de Verstappen beállításaival elszúrták ezt. A fejlődés viszont még a következő nagydíjon sem lesz érezhető, hiszen a napokban a tavaly is mumus Szingapúr következik, de az őszi szünet utáni USA Nagydíjon már muszáj lesz előrelépniük, különben Verstappen negyedik vb-sikere sem garantált:

„Max nem is tudta igazán működésre bírni. A gumik csődöt mondtak, a fékek hőmérséklete pedig megemelkedett. Van potenciál az autóban, de még mindig nagyon érzékeny a beállításokra. A fejlődés még Szingapúrban sem lesz látható, szóval meglátjuk, hogyan vészeljük át azt a versenyt, de Austintól már tényleg jobb teljesítményre lesz szükségük. Különben a pilóták világbajnoksága is veszélybe kerül.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: