Nem éppen úgy alakult Andrea Kimi Antonelli F1-es debütálása, ahogy azt a Mercedesnél várták: a fiatal olasz élete első szabadedzésének vágott neki Monzában, az első gyorsköre rögtön az élre repítette, a másodikat azonban már nem tudta befejezni – a Parabolica bejáratánál elúszott alatta a W15 és a falban végezte.
Így nemcsak balesetet szenvedett, de végül érdemi munkát sem tudott végezni, ami a csapatot is hátrányba hozta – ezzel együtt természetesen a csillagosok azonnal igyekeztek 100%-os támogatásukról biztosítani.
„A padlólemezeket hasonlítottuk össze, az ő autóján volt az egyik fajta, Lewisén egy másik, volt két szett puha gumija, szóval csak annyi tanácsot kapott, hogy menjen ki és élvezze” – mondta az eset után Bradley Lord, a Mercedes kommunikációs igazgatója a Sky Sportsnak.
„Sajnálatos, ami történt, de a határon ment, az első körétől nyomta, amit jó volt látni, ez része a tanulási folyamatnak. Támogató környezetet kell kapnia, és pontosan ezt is adjuk neki. Ez a baleset nem változtat semmin” – tette hozzá Lord.
„Egy fiatal pilóta számára ez része a fejlődési folyamatnak. Sokat dolgozott a gyárban a mérnökökkel a szimulátorban, megértette, hogy hogyan működik az autó, és mindent, amire szüksége van a vezetéséhez. Emellett pedig több ezer kilométert tesztelt már idén a 2022-es autóval” – árulta el a kommunikációs igazgató.
Wolff: Jövőre is lesz még ilyen
A Mercedes csapatvezetője sem tulajdonított túl nagy jelentőséget a történteknek.
„A legfontosabb, hogy nincs baja, mert 45 G-vel csapódott be. Nagyon fiatal még, és felkészültünk abba, hogy a jövőjébe fektessünk, ezek pedig megtörténnek. Meg fognak történni jövőre is, de lesznek kiemelkedő pillanatok, és amit ma láttunk, az alapján azzal lesz bajunk, hogy hogyan lassítjuk le, és nem azzal, hogy hogyan gyorsítjuk fel. Ez a másfél köre elképesztő volt” – mondta Toto Wolff.