DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Miért nehezebb előzni a 2024-es F1-es szezonban?

James Vowles szerint nem a turbulens levegő a legfontosabb tényező: a Williams F1-es csapatfőnöke más okot lát a háttérben.

A mezőny kiegyenlítődése miatt nehéz az előzés a mai F1-ben – véli James Vowles, a Williams csapatfőnöke. A Belga Nagydíjon volt különösen látványos az, hogy mennyire nem lehetett előzni még a Kemmel végén sem, de Vowles szerint ennek nem(csak) az az oka, hogy a fejlesztések hatására a 2022-ben bevezetett új szabályok ellenére is egyre nagyobb hatással bír a turbulens levegő, hanem az, hogy az autók között már minimálisan különbségek.

„Spában általában nagyon könnyű előzni, ott vannak a hosszú egyenesek, a Les Combes előtt különösen igaz ez, és mégsem láttunk sok manővert. Nagy gumikülönbségre volt szükség az előzéshez, és néha még az sem volt elég, láthattuk ezt például az élen a két Mercedes között” – mondta Vowles a Williams weboldalán.

0000134845_HiRes_0EVRVL50HLWIEK0FBBOO40C9ELWY_resize



„De ez nem feltétlenül a turbulens levegő miatt van így, szerintem inkább azt látjuk, hogy a mezőny ennyire szoros, sokkal szorosabb, mint korábban. Most már nem tizedmásodpercek, hanem ezredmásodpercek vannak az autók között, és így sokkal nehezebbé válik az előzés. Nagyon nagy gumikülönbség kell hozzá. Szóval nehezebb előzni, mint korábban? Szerintem nem. A csapatok közelebb vannak egymáshoz? Igen. És szerintem ez okozza a problémát” – fogalmazta meg gondolatait a csapatfőnök.

Spában Lando Norris sem tudott mit kezdeni Max Verstappennel, holott jóval gyorsabbnak tűnt, illetve Lewis Hamilton sem bírt George Russell-lel, hiába közelített rá nagy tempóban – a Williams pedig Alexander Albonnal tapasztalta meg mindezt, aki Lance Strollt nem tudta legyűrni még DRS-sel sem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: