DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Piastri: Nagyot léptem előre, de lehet még fejlődni

Elégedett a második F1-es idényében mutatott javulással a McLaren ausztrálja, de ő is tudja: voltak elszalasztott lehetőségeik.

Oscar Piastri tavaly mutatkozott be a Formula-1-ben, és bár alapvetően pozitív volt egyből a teljesítménye, néhány területen – mindenekelőtt gumikezelésben és versenytempóban – azért egyértelműen hátrányban volt a csapattárs Lando Norrisszal szemben.

A második szezonjára azonban fejlődött a fiatal ausztrál, közelebb került Norrishoz, amit az is mutat, hogy mindketten egy-egy győzelemmel rendelkeznek. Piastri elégedett is volt az előrelépésével – minderről a Speedcafe hasábjain beszélt:

f1-piastri-mclaren-spa-2



„Úgy vélem, szép fejlődést értem el olyan dolgokban, amelyekben javulni akartam a tavalyi évhez képest. Szerintem jó munkát végeztem a tavaly év végén kitűzött célokkal való megküzdésben és egyértelmű előrelépést tettem néhány területen közülük – igazából azt mondanám, minden területen. Természetesen van még tér a fejlődésre, de úgy gondolom, szépet léptünk előre.”

Piastri ugyanakkor azt is elismerte, hogy mindenekelőtt a legnagyobb előrelépést a McLaren produkálta az autójával, amelyet az utóbbi versenyeken sokan már a leggyorsabb konstrukciónak tartanak, megelőzve a Red Bullt is:

„Úgy gondolom, a legnagyobb pozitívum az volt mind a csapat, mind személyes szempontból, hogy a csapat olyan autót adott Landónak és nekem, amely képes a győzelmekre. A legfőbb pozitívum, hogy sikerült előretörnünk a versenyben egy hihetetlenül gyors autóval. Ez tényleg a legfontosabb.”

 

Az elszalasztott lehetőségek

f1-piastri-mclaren-spa-1_1

Ahogy a konstruktőri vb-tabellán már csak 42 pontos hátrányban lévő McLaren, valamint az összetettben második Norris kapcsán is sokszor elhangzik, hogy voltak eldobott lehetőségeik, ezt Piastri is hajlandó elismerni saját magáról:

„Olyan érzésünk van, hogy volt néhány elszalasztott lehetőség, amelyek az irányításunk kívül estek. Mint például Miami [ahol neki rosszul jött ki a safety car, ellentétben Norrisszal – a szerk.], a pályahatárok Ausztriában – oké, technikailag az rajtam múlt, de ahogy törölték a körömet, úgy nem igazán.”

„Aztán volt néhány, amit mi szúrtunk el, Silverstone például a legutóbbi eset. Kanada is egy kicsit, és bizonyos mértékig Imola is az időmérős büntetéssel. Szóval nagyrészt biztató, de úgy érzem, megvan a potenciál ahhoz, hogy még jobban teljesítsünk, és nyilván nagyon izgalmas ebben a helyzetben lenni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: