Csupán negyedóra telt el a 17 órakor induló második szabadedzésből a Magyar Nagydíj első nagy balesetéig: Charles Leclerc a 4-es kanyar zöld-fehér, magasított kerékvetőjére hajtva vesztette el az irányítást, majd egy lendületes megforgással száguldott keresztül az aszfalton csapta oda a Ferrarit – elsőként bal hátsó sarkát – a gumifallal nem védett szalagkorlátnak.
Az edzés piros zászlóval állt a mentés idejére – a szalagkorláton is dolgozni kellett. Jó hír, hogy az elemet nem kellett cserélni, így megúsztuk egy 15 perces leállással.
A megszakítás pillanatában a két Red Bull vezette az eredménylistát a Hungaroring ekkor még közel 50 Celsius-fokos aszfaltján, a korábbi specifikációval köröző Sergio Perezzel az első helyen: 1:18,568-as köre már a hétvége legjobbja volt. A Red Bullok a csaknem komplett mezőnyhöz hasonlóan közepes abroncson teljesítették gyorskörüket. A piros zászlót követően már a piros jelzésű, azaz lágy gumikon gurult ki a mezőny: fél óránál jöttek a kvalifikációs szimulációk.
A gyorskörök alapján a fejlesztést egyedüli csapatként nem hozó McLaren jött ki az élen: Lando Norris 1:17,788-at teljesített a lágyon, 0,243 másodperccel felülmúlta Max Verstappent és 0,397-tel az egyetlen talpon maradt Ferrarit, az FP1-en leggyorsabb Carlos Sainzot.
Az edzés első felében leggyorsabb Perez a negyedik helyig csúszott vissza, az ötödik George Russell lemaradása már fél másodperc feletti volt: ő és csapattársa, Lewis Hamilton Kevin Magnussent fogta közre, ezúttal a dán kezdett ígéretesen az Ausztria óta remeklő Haasszal.
Nyolc csapat versenyzői is befértek az első tíz helyre, Ricciardo, Albon és Alonso folytatták a sort – míg Norris az élen végzett, csapattársa nem rakott össze látványos gyorskört, Oscar Piastri csak 13. helyen fejezte be a második szabadedzést. A McLarenek gumitaktikájában volt egy látványos különbség a többiekhez képest: míg a többség közepes abroncsot használt az edzés elején és végén, a versenyszimulációk során, a két papaja autón kemény volt ezekben a fázisokban.
Másik baleset nem volt, de ugyanazon a kerékvetőn történt egy Leclerc-éhez nagyon hasonló incidens: Guanyu Zhou szintén megforgott, de nem a szalagkorlát, hanem az 5-ös kanyar irányában sodródott tovább, és csúszott át a pályán Sergio Perez előtt – a kínai a mexikói riválist hibáztatta, amiért útban volt és kizökkentette, de a Red Bull jócskán előtte volt még, a hibát inkább az edzést utolsó helyen záró Zhou számlájára kell írni.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:17.788 | 23 | |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:18.031 | +0.243 | 19 |
3 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:18.185 | +0.397 | 22 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:18.255 | +0.467 | 22 |
5 | George Russell | MERCEDES | 1:18.294 | +0.506 | 19 |
6 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:18.315 | +0.527 | 23 |
7 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:18.363 | +0.575 | 19 |
8 | Daniel Ricciardo | RB HONDA RBPT | 1:18.371 | +0.583 | 19 |
9 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:18.514 | +0.726 | 21 |
10 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:18.519 | +0.731 | 22 |
11 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER FERRARI | 1:18.586 | +0.798 | 24 |
12 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:18.611 | +0.823 | 20 |
13 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:18.618 | +0.830 | 20 |
14 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:18.754 | +0.966 | 24 |
15 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:18.791 | +1.003 | 24 |
16 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:18.888 | +1.100 | 23 |
17 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:19.179 | +1.391 | 24 |
18 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:19.286 | +1.498 | 8 |
19 | Yuki Tsunoda | RB HONDA RBPT | 1:19.606 | +1.818 | 12 |
20 | Zhou Guanyu | KICK SAUBER FERRARI | 1:20.067 | +2.279 | 24 |