DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Dühítő, 10-15-ször kellett állítgatnom egy körben” – Leclerc a motorhibáról

A műszaki problémával körönként egy másodpercet veszített Charles Leclerc Kanadában, nem maradt más esély, mint az újraindítás a bokszban és a slick gumira váltás.

Kettős kieséssel zárta a Kanadai Nagydíjat a szezon eddigi nyolc nagydíján mindkét autóval pontot szerző Ferrari. A katasztrófa előszele az időmérő volt a kettős Q2-es kieséssel. Ennélfogva Charles Leclerc a 11. helyről rajtolt, a futam elején pedig járt a kilencedik helyen – hamarosan azonban a motor rendellenes működéséről számolt be, innen pedig csak hátrafelé vezetett az út.

„Nem tudom, mi történt. Először hat tized hátrányt jelentett, aztán néha 1,2 másodpercet, néha 1,5 másodpercet, néha 1 másodpercet. Nem tudtam, mennyi lóerőt fogok kapni” – magyarázta a meghibásodás jellegét a futam után médiának nyilatkozó Leclerc. A motorhibát úgy jellemezte: a pálya minden szakaszán problémája volt, amikor csak a gázra lépett.

„Először is, nagyon nehéz volt így vezetni. És frusztráló, hogy az egyenesben megelőzött mindenki. Dühítő is, 10-15-ször kellett állítgatnom a kör közben, hogy működjön minden... Elég jó munkát végeztünk a futam első felében, hogy mindezt menedzseljük egy nagyon nedves pályán. Azt hittük, pontszerző helyen végezhetünk, amint felszárad a pálya” – beszélt arról a Monacói Nagydíj nyertese, hogy ezen a ponton még reménykedtek a kármentésben.



Leclerc visszaesett az utolsó helyre második bokszkiállása során: hosszan állt a szervizben, mivel a csapat újraindítással orvosolta a motorgondot. A problémán ez javított, az SF-24 azonban slick abroncsot kapott, mivel már ekkor olyan nagy hátrányba került, amelyet csak egy merész taktikai húzással lehetett volna ledolgozni. A száraz pályás gumi azonban nem volt alkalmas a pályán, amely éppen ekkor kapott újabb adag csapadékot, vissza kellett cserélni a köztest, így az utolsó helyezett körhátrányba került.

„Ez is bosszúsággal töltött el, de ez volt a legjobb döntés, amit abban a pillanatban meghozhattunk. Tudtuk, hogy nem fogunk pontot szerezni a motorproblémával, bármi is történjék, ezért slicken kellett megpróbálnunk valamit. Jobban frusztrált az alaphelyzet, a motor teljesítménye az egyenesben, mint ez a döntés. Ha működött volna, ez lett volna az egyetlen esélyünk pontot szerezni kilencedik-tizedik helyen” – mondta Leclerc.

Az időjárási körülmények azonban megfosztották az utolsó esélytől, a reménytelen futam pedig bokszba hívással ért véget.

Inkább unalmas legyen az F1 egy domináló Ferrarival

Két hete Leclerc a szezon leglaposabb futamán szerzett fölényes győzelmet, vasárnap Montrealban ismét fordulatos oldalát csillogtatta meg a Formula-1 három csapattal az élmezőnyben. A monacói nem tud őszintén örülni az izgalmaknak.

„Ez jó a Formula-1-nek, de nekünk magunkkal kell foglalkoznunk. Inkább legyen unalmas az F1 egy domináló Ferrarival, mint izgalmas, miközben mi szenvedünk. Munka vár még ránk, és egy ilyen hétvégén, mint ez, is ott kell lennünk, maximalizálnunk kell a pontokat. Ebben voltunk nagyon jók egészen mostanáig” – mondta Leclerc, aki marad a világbajnokság második helyén, de 21-ről 56 pontra nőtt hátránya, Lando Norris pedig hét egységgel érkezett meg mögé.

„Úgy vélem, a Red Bull ereje még láthatóbb lesz egy olyan pályán, mint a barcelonai. De várjunk és meglátjuk. Mögöttük szerintem szoros lesz a helyzet” – tért ki arra, mire számít a soron következő Spanyol Nagydíjon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: