Mindkét szabadedzést a Ferrari húzta be pénteken Imolában, úgy fest, hogy működik a jelentősen, több ponton is átszabott autó. Hogy pontosan mi is változott a Scuderiánál, azt ebben a cikkünkben szedtük össze, mindenesetre a nap folyamán Jock Clear, a csapat vezető teljesítménymérnöke is beszélt ezekről:
„Nyilván láthatóak a változások, a padlólemez, a hátsó gumik környékén, a hátsó szárny alatt, ezeken a területen. De őszintén szólva ez egy természetes fejlesztési csomag, nem változtattunk az irányzékon, ez a csomag egy kisebb változást hoz abban, amit mi az autó súlyozásának hívunk” – mondta Clear.
„Lesznek olyan sebességi tartományok, ahol egy kicsit nagyobb, és lesznek olyanok, ahol valószínűleg egy kicsit kisebb előnyt jelent majd, szóval ahogy mondjuk, egy kicsit felborítja a képletet” – tette hozzá a szakember.
Mit céloztak a változtatások?
A Ferrari a tavalyi kiszámíthatatlan, nehezen vezethető autó után idénre már egy sokkal kiegyensúlyozottabb verzióval állt elő, és a fejlesztések ezen az úton vezetnék tovább a csapatot.
„Még mindig a kisebb egyensúly-ablakot célozzuk. Kevesebb egyensúly-változást kapunk a kanyarok során a bejárattól a közepén át a kijáratig, amitől alapvetően egy kiegyensúlyozottabb autónk lesz, ami nagyobb önbizalmat ad a pilótának, és emiatt nagyobb tempóra képes. Ahogy már mondtuk sokszor, kicsit jóindulatúbbá akarjuk tenni az autót” – magyarázta Clear.
„A fejlesztések kicsit tisztábbá teszik a légáramlást a hátsó kerekek körüli részen, és a diffúzor körül. Ez egy kicsit pedig a hátsó szárnyat is működésbe hozza, ami leszorítóerő eredményez.”
Clear azt is elmondta, hogy a főbb pontokra koncentráltak a fejlesztéseknél – oda, ahonnan teljesítményt tudnak még kinyerni, és hogy az aerodinamikailag milyen hatással van más területekre, azzal csak később foglalkoztak.