DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„Felhagyott a kísérletezéssel” – Marko Perezről

A Red Bull F1-es tanácsadója szerint a mexikói idén már hasonló beállításokat használ, mint Verstappen. A szakember azt is elmondta, milyen autó kedvez neki.

A tavalyi botladozás után nem kezdte rosszul az idényt Sergio Perez: bár az eddigi két időmérőn és versenyen egyaránt kikapott Max Verstappentől, Bahreinben és Szaúd-Arábiában is másodikként intették le a regnáló világbajnok mögött, bebiztosítva ezzel a Red Bull kettős győzelmét.

f1-perez-verstappen-redbull-1



Egy éve a mexikói ugyancsak jól nyitotta az idényt, annak középső fázisában veszítette el látványosan a fonalat. A Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban most más a kiindulási helyzet, ugyanis mint azt a SpeedWeek.com szakportálon vezetett rovatában elárulta: Perez immár hasonló beállításokkal vág neki a nagydíjhétvégéknek, mint Verstappen – márpedig eddig ez nem volt így:

„Idén már nem kísérletezik, hanem többé-kevésbé ugyanazokkal az alapbeállításokkal kezd, mint Max. Inkább csak nüánszokban térnek el abban, hogy miképp állítják be az autójukat” – írta Marko, akinek a múlt héten rövid ideig megkérdőjeleződött a jövője az energiaitalosoknál.

 

Milyen F1-es autó passzol Perezhez?

f1-perez-verstappen-redbull-2

Marko azt is elárulta, hogy Perez azokat a versenygépeket szereti igazán, amelyeknek stabil a hátsó része és kezesen viselkednek. Csakhogy a szakember szerint az ilyen autók ritkán igazán gyorsak: ez volt a helyzet például a 2022-es szezon elején is Marko szerint, majd ahogy a súlycsökkentéssel együtt gyorsabbá és agresszívebbé vált a Red Bull, úgy kedvezett egyre kevésbé a viselkedése a mexikói stílusának.

„Checo gyors szokott lenni az olyan autókkal, amelyeknek jó volt a természete. De a jó természetű autók ritkán gyorsak” – magyarázta a 80 éves tanácsadó. „2022-ben kedvezett neki, hogy az autónk túlsúlyos volt. Ennek eredményeképp ugyanis jobb természete volt az autónak, inkább alulkormányzott volt és stabil volt a hátulja.”

„Viszont nem volt gyors: a Ferrari voltaképpen gyorsabb volt nálunk a szezon első felében. Csak a stratégiai és Charles Leclerc vezetői hibái billentették a javunkra a mérleg nyelvét. Most az autónk rendkívül gyors, és a tény, hogy Max mindenkinél jobban kezeli, ha ideges az autó hátulja, a rendkívüli tehetségének köszönhető, és ez jelenti a különbséget.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: