Max Verstappen egyetlen századdal előzte meg Oscar Piastrit a Q3 hajrájában, ezzel egy rendkívül kiélezett időmérő edzésen húzta be második dzsiddai pole-pozícióját. George Russell erős teljesítménnyel rukkolt elő, de egy bő tizeddel lemaradt a rajtelsőségről, Lando Norris pedig összetörte a McLarent, és csak a tizedik lett.
Q3: Norris összetörte, Verstappen behúzta
A rajtelsőségről döntő szakaszban a két McLaren, Verstappen és Russell engedhette meg magának azt a luxust, hogy már az első próbálkozásra is egy új szett abroncsot rakjon fel – ezt Piastri nem igazán tudta kihasználni, hiszen már az első szektorában is hagyott időt. Norris viszont még rosszabbul járt, hiszen odacsapta az autót a gyorskörén, így érkezett a piros zászló, méghozzá másodpercekkel azt követően, hogy az ausztrál 1:27,560-nal teljesítette első mért körét.
Az újraindítás után tehát csak az egyetlen állva maradt McLaren szerepelt a köridőlistán. Sainz, Gasly és Verstappen azonnal a pályára siettek, úgy döntöttek úgy tehát, hogy két mért kört futnak, ezek közül az elsőt a piros előtt „kicsit használt” szetten. Nos, ez a kicsit használt gumi is elég volt ahhoz, hogy a lehető legkisebb különbséggel, egyetlen ezred lemaradással az élre álljon!
És aztán jöhetett a végjáték, melyet a Mercedesek kezdtek meg, hogy nehogy ismét úgy járjanak, mint Norris balesetekor, amikor Russell egy potenciálisan pole-esélyes kört szakított meg, de mindenki más is igyekezett a pályára. Ez a végjáték pedig elképesztő volt: Russell az élre állt, Piastri adott neki egy tizedet, de ezzel nem volt vége, a slusszpoént ugyanis egyetlen százados előnnyel Verstappen rakta oda!
Q2: Újra nincs Racing Bulls a Q3-ban
A második szakaszban az első próbálkozásokra sokan használtakon jöttek ki, de többen, így Verstappen, Gasly és a McLarenek csak egy szettet használtak el a Q1-ben, azaz egyből új abroncsokat dobhattak fel. Az első gyorskörök után ők is álltak az élen (Gaslyt leszámítva természetesen), Norris három zöld szektorral is a leggyorsabb volt, körideje mindössze 9 ezreddel maradt el az abszolút pályacsúcstól –Verstappen 48 ezredre volt tőle, míg a hibázó Piastri két tizedre.
Persze ebben a szakaszban még nem a mezőny eleje volt igazán érdekes, hanem a vége, a kiesőzónában Albon, Bearman, Hadjar, Alonso és Lawson tartózkodtak az utolsó gyorskörök előtt. És végül ott is maradtak, bár a thai egy ponton úgy tűnt, hogy simán Q3-as lesz, de hét ezreddel az épphogy bejutó Hamilton mögé szorulva kiesett, míg Lawson annak örülhet, hogy Hadjart sikerült megelőznie.
Q1: Kettős Sauber-kiesés, Ocon nagyon kikapott
Az időmérő első szakaszában is folyamatosan javultak a körülmények ennek köszönhetően tudtak sokan második gyorskörükben a már használt abroncsokon is javítani az elsőre elért idejükön. Mielőtt a hajrára a legtöbben feltettek volna egy friss szettet, a kiesőhelyeken a múlt héten remeklő Alpine két versenyzője, továbbá Lawson, Ocon és Bortoleto állt – a végjátékot Albon kezdte meg, aki úgy hozta fel a Williamst a negyedik helyre, hogy a falat is érintőre vette.
Sokan nem akarták az utolsó pillanatra hagyni a döntést, mivel a falak közelsége miatt itt az átlagosnál is nagyobb az esély arra, hogy egy sárga (vagy piros) zászló belerondít a tervekbe, így a szokottnál előbb kezdtek érkezni az utolsó gyorskörök – amely menetre végül az élen álló Norrison kívül mindenki kijött.
A Sauber lett az egyetlen csapat, mely mindkét versenyzőjét elveszítette, Bortoleto ráadásul meg is forgott utolsó köre kezdetén, kiesett továbbá a Bearmantől bő fél másodpercet kapó Ocon, valamint Stroll és Doohan számára is véget ért az időmérő 18 perc után – bár a kanadait arra utasította a csapat, hogy maradjon az autóban, hátha valaki körét még elveszik, amire végül nem került sor…
Az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
1. |
Max Verstappen |
Red Bull–Honda RBPT |
1:27,294 |
- |
2. |
Oscar Piastri |
McLaren–Mercedes |
1:27,304 |
+0,010 |
3. |
George Russell |
Mercedes |
1:27,407 |
+0,113 |
4. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:27,670 |
+0,376 |
5. |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:27,866 |
+0,572 |
6. |
Carlos Sainz |
Williams–Mercedes |
1:28,164 |
+0,870 |
7. |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:28,201 |
+0,907 |
8. |
Yuki Tsunoda |
Red Bull–Honda RBPT |
1:28,204 |
+0,910 |
9. |
Pierre Gasly |
Alpine–Renault |
1:28,367 |
+1,073 |
10. |
Lando Norris |
McLaren–Mercedes |
- |
- |
11. |
Alexander Albon |
Williams–Mercedes |
1:28,109 |
+0,815 |
12. |
Liam Lawson |
Racing Bulls–Honda RBPT |
1:28,191 |
+0,897 |
13. |
Fernando Alonso |
Aston Martin–Mercedes |
1:28,303 |
+1,009 |
14. |
Isack Hadjar |
Racing Bulls–Honda RBPT |
1:28,418 |
+1,124 |
15. |
Oliver Bearman |
Haas–Ferrari |
1:28,648 |
+1,354 |
16. |
Lance Stroll |
Aston Martin–Mercedes |
1:28,645 |
+1,351 |
17. |
Jack Doohan |
Alpine–Renault |
1:28,739 |
+1,445 |
18. |
Nico Hülkenberg |
Sauber–Ferrari |
1:28,782 |
+1,488 |
19. |
Esteban Ocon |
Haas–Ferrari |
1:29,092 |
+1,798 |
20. |
Gabriel Bortoleto |
Sauber–Ferrari |
1:29,462 |
+2,168 |