DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Elterjedhet a Magnussen-taktika az F1-ben?

Alexander Albon attól tart, hogy a tíz másodperces büntetés nem elég visszatartó erő, ha egy szabálytalan előzéssel garantálható a csapattárs pontszerzése.

A Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj egyik legérdekesebb csatája a pontszerzőzónán kívül zajlott. Miután Kevin Magnussen tíz másodperces büntetést kapott azért, mert összeért Alexander Albonnal, akit kis híján a falra passzírozott, Yuki Tsunoda mellett úgy ment el, hogy levágta a pályát, amiért ugyancsak tíz másodperces büntetéssel sújtották.

f1-magnussen-dzsidda-albon-2



Csakhogy utána a dán szándékosan visszafogta a tempót, így a mögötte beszoruló japán, valamint a Williamsek és Esteban Ocon – Magnussennel egyetemben – akkora hátrányt szedett össze, hogy a kései kerékcseréje után Nico Hülkenberg a boly elé, a tizedik helyre tért vissza a bokszból, ezzel pedig megszerezte a Haas idei első pontját.

A stratégia kapcsán kifakadt a Visa Cash App RB vezetősége, a sportigazgató Alan Permane sportszerűtlennek nevezte Magnussenék taktikáját, és jelezte: beszélni fognak az FIA-val annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló.

Az ügynek Alexander Albon is a kárvallottja volt, aki ugyan okos húzásnak nevezte azt, amit a Haas csinált, de jelezte, hogy elterjedhet az F1-ben ez a taktika, mivel mint látható volt, a tíz másodperces büntetés nem elég visszatartó erő, ha közben pontot lehet garantálni a csapattársnak – mindeközben viszont az ellene történt manőver kapcsán elégségesnek ítélte azt, amit Magnussen kapott, már csak a pálya jellegzetessége miatt is:

f1-magnussen-dzsidda-albon

„Szerintem az igazságos volt” – mondta előbbi incidens kapcsán a RaceFans.net által idézett Albon. „Előfordul az ilyesmi, egy kisebb leszorítás. Nem igazán tetszik az, ahogy azt a kanyart kialakították, kicsit kiáll feléd a fal, és ez szerintem eléggé megtévesztő. Több helyet kell hagynod, mint azt érzékelnéd amiatt, ahogy kiáll a végén. Lesimíthatnák egyenesre, úgy szerintem egyszerűbb lenne. Szóval nincs harag.”

„A másik már kissé pimaszabb volt, a Yuki-eset miatt kapott tíz másodperc. Úgy értem, gyakorlatilag garantáltál egy pontot a csapattársadnak egy tíz másodperces büntetésért cserébe. Miért ne csinálnánk meg ezt ezután máshol? Nem gondolom, hogy az öt helyett tíz másodperc korrekt. Úgy vélem, vissza kellene adnod a pozíciót, aztán úgy folytatni” – vetette fel javaslatként a megduplázott időbüntetés helyett a Williams versenyzője.

„Szerintem bármelyik csapat beáldozná az egyik versenyzőjét, ha ezzel garantálhatja a pontszerzést. Talán a topcsapatok nem tennék meg ezt, de a középcsapatok, akiknek minden pontszerzési lehetőséget ki kell használniuk, minden alkalommal megtennék ezt. Szerintem több pilótát is láthatunk majd, aki így tesz, hogy bebiztosítsa a csapattársának a pontszerzést.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: