DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Reakciók a második tesztnapra – csütörtöki F1-es hírek

A leggyorsabb Sainz szerint a Red Bull a referencia, Perezt meglepte az új koncepció, téma volt a Ferrari, Mercedes és VCARB fejlődése, előkerült a Horner-ügy ma Bahreinben.

Carlos Sainz volt a leggyorsabb csütörtökön Bahreinben, adódtak kisebb gondok a Red Bullnál, Hamilton jól ment a Mercedesszel. A mai tesztnap összefoglalója itt olvasható, az alábbiakban pedig azt vesszük sorra, a bokszutca különböző pontjain hogyan értékelik az eddigi bahreini történéseket!

Előrelépés a Ferrari és a Mercedes 2024-es autója

„Akárcsak tegnap, ismét optimális napunk volt a pályán” – nyilatkozta a tesztnap leggyorsabbja, Carlos Sainz. A Ferrari mindent kipipálhatott csütörtöki futástervén: „Teljesen új autónk van, ami rögtön megfelelő ablakban volt. A teljes beállításon végigmentünk, és úgy tűnik, az autó jól reagál.”

„A teljesítményünkre vonatkozóan még nincs ötletem, de azt elmondhatom, hogy a Red Bull nagyon gyorsnak tűnik” – fogalmazott Sainz, visszhangozva Charles Leclerc-t, aki szintén arról beszélt, érzése szerint a címvédő csapat lesz a referencia.



Először a teszt során a Mercedes is megvillantotta magát, az utolsó órában Lewis Hamilton az eredménylista harmadik helyére elegendő köridőt rakott össze:

„Produktív nap volt a mai, rengeteget tanultunk a W15-ről, mind hosszabb etapokon és egykörös munka során” – mondta a csütörtöki nap végén Hamilton. „Egyértelműen előreléptünk az idei autóval, sokkal jobban vezethető.”

A két csapatnál hasonló mintázat figyelhető meg: míg a tavalyi évben visszatérő témát jelentett a szűk működési tartomány és kiszámíthatatlanság, a két istálló versenyzői egybehangzóan arról beszéltek, vezethetőség tekintetében sokkal jobb az SF-24 és W15, mint az elődök. Ezzel a témával ebben a cikkben foglalkoztunk.

„A tavalyi autót igazi kihívás volt vezetni, Lewis és én sem bíztunk benne, az volt az érzés, hogy minden egyes kanyarban meg fog harapni minket” – nyilatkozta erről George Russell Szahírban. „Most viszont támadni lehet a közepes és gyors kanyarokat anélkül, hogy a hátulja kitörne.”

Perezt is meglepte a Red Bull új koncepciója

Carlos Sainzhoz legközelebb az egész nap vezető Sergio Perez jutott az RB20-szal – a beosztást menetközben módosították, eredetileg Max Verstappennel osztoztak volna a délelőttön és délutánon –, a mexikói hét tizedmásodperc lemaradásban volt, de eggyel puhább keveréken. A Red Bullnak ezúttal nem volt hibátlan napja, a jobb első fék lángra kapott, a hajtás pedig elment, de Perez a problémákat nem említette nap végi nyilatkozatában:

„Összességében elmondható, hogy a jó irányba tettünk meg egy lépést az autóval” – kezdte, ugyanakkor azt is hozzátette, a Red Bull nem akkora favorit, mint azt sokan emlegetik: „Abban hiszek, hogy a dolgok sokkal szorosabbak, mint azt gondolják. De nem igazán figyeljük a riválisokat, jelenleg a saját programunk foglal el minket. Holnap egy fokkal jobb képet kapunk.”

Érdekes az is, amit Perez a Red Bull idei újításairól mondott, az extrém változások őt is meglepték: „Nyilván volt egy nagyon domináns tavalyi autónk. Szerintem mind arra számítottunk, hogy hasonló koncepcióval folytatjuk, de a Red Bull mindig meglep minket, a gyárban pedig nagyon bátrak voltak a srácok.”

Hol áll a mezőnyben az RB?

Az első két napon látványosan szerepelt a Visa CashApp RB csapata, Daniel Ricciardo szerdán negyedik lett az eredménylistán, csütörtökön pedig az ötödik helyen végzett. Ennek ellenére mindkét nap arról nyilatkozott, habár a VCARB célja a középmezőny legjobb csapatává válni a szezon folyamán, valószínűleg még nem tartanak ebben a pozícióban.

„Szerintem attól függetlenül, hol vagyunk az eredménylistán, valahol középen állunk” – mondta Ricciardo csütörtökön. „Tudom, hogy valószínűleg nem leszünk pole-pozícióban jövő héten. De szeretném azt gondolni, hogy még mindig a középmezőnyben harcoló csoportba tartozunk. Ha a szezon elején Q3-ban leszek és pontot szerzek vasárnap, az már jó kezdésnek számít.”

Ricciardo és Yuki Tsunoda is kiemelte, a VCARB (akkor még AlphaTauri) rendhagyó módon fejlesztési csomagot vitt 2023 utolsó versenyére: azzal a frissítéssel már az idei szezonnak ágyaztak meg, ezért a jelenlegi autó az akkori verzió folytatásának érződik.

Alonsót kérdezte a Formula.hu

A Netflixre érkező új Drive to Survive-évadban Lawrence Stroll, az Aston Martin vezére úgy fogalmazott, hogy a világ legjobb F1-es csapatát fogja összehozni – ez hallható a kiadott előzetes videóban is.

Kollégánk, Mészáros Sándor erre kérdezett rá a második bahreini tesztnap sajtótájékoztatóján Fernando Alonsónál: ő reálisnak tartja a főnöke célkitűzését?

„Nagyot kell álmodni, de egyúttal reálisan is kell látni a helyzetet. Ehhez idő kell, ez nem kérdés, a mezőny ugyanis nagyon erős” – mondta Alonso a Formula.hu kérdésére. „Viszont az is igaz, hogy amikor a Red Bull jött az F1-be, ők is mertek nagyot álmodni, és nekik is idő kellett, hogy a sportág legjobb csapata legyenek.

Megjelent Magyarország motorsportmagazinjának legfrissebb száma, benne a 2024-es F1-es szezon felvezetésével:

A Horner-ügyet is érintették a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján

Mivel Christian Hornernek is részt kellett vennie a csütörtöki csapatfőnöki sajtótájékoztatón Bahreinben, így természetesen nem kerülhette ki a kérdést az ellene zajló vizsgálattal kapcsolatban – igaz, ezúttal is érezhető volt, hogy minden résztvevő igyekszik kiemelt óvatossággal kezelni a témát, és nem erre fókuszálni. Zak Brownt, a McLaren vezérigazgatóját is megkérdezték erről a témáról, a wokingiak első embere pedig el is mondta a véleményét – tulajdonképpen hasonlóan fogalmazott, mint szerdán Toto Wolff ugyanebben a témában. Bővebben.

Horner a Red Bullt övező másik forró témához is hozzászólt: egyáltalán nem tud egyetérteni azzal az érvvel, hogy nem helyes a nagycsapat és a VCARB közös tulajdonosa, sőt mi több, a cégcsoportnak inkább elismerés járna.

„A Red Bullt inkább megtapsolni kellene azért a támogatásért és elkötelezettségért, a számos munkahelyért, amit a jó, de főleg rossz időkben biztosítottak” – mondta a sajtótájékoztatón Horner. Megemlítette, mennyi erőforrást fektettek abba, hogy a kisebb csapat is átvészelte a 2008-as gazdasági válságot, majd a Covid időszakát.

A tesztnap pillanata: hat autó egymás mellett az újraindítás-szimuláció során

Russell híváslistája és Binotto új állása

Egyéb F1-es hírek a napról: George Russell arról beszélt a Formula.hu részvételével zajló mai sajtótájékoztatón a bahreini F1-es tesztnapon, hogy nemcsak Toto Wolff, de ő maga is kap telefonhívásokat az utóbbi időben azzal kapcsolatban, hogy ki legyen, ki lehetne a csapattársa 2025-ben, amikor Lewis Hamilton már a Ferrarinál fog vezetni. Részletek.

Mattia Binottót nevezték ki az olasz elektronikai árukkal foglalkozó cég, a TEXA elektromos erőforrás fejlesztési részlegének ügyvezető igazgatójává – jelentették be a minap. Binotto több évtizeden át dolgozott a Ferrari Formula-1-es csapatánál, 2019 és 2022 között pedig csapatfőnökként irányította a maranellói istállót, amely a vezetése alatt néhány győzelemig és konstruktőri világbajnoki ezüstéremig jutott. Az olasz szakember elmondta: a TEXA-ban mindenekelőtt a „stratégiai bátorság” volt vonzó számára, ezért vállalta el a feladatot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: