DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Haas ultimátuma: Nem végezhet utolsóként az F1-es csapat

A Haas F1-es csapatfőnöki tisztségét átvevő Ayao Komatsu elárulta, hogy a hirtelen váltás ellenére vannak elvárásai a csapat teljesítményével szemben a tulajdonosnak.

Derült égből villámcsapásként érhette a legtöbb F1-es rajongót, mikor január elején a Haas bejelentette, hogy Günther Steiner távozik a Formula-1-es csapat éléről, helyét pedig az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu veszi át.



Steiner az egyik első interjújában elmondta, hogy a két ünnep között kereste meg őt Gene Haas azzal a hírrel, hogy nem hosszabbítja meg az év végén lejáró szerződését, így az olasz kénytelen távozni a Haastól.

Elvárások

A csapat az előző három szezonból kettőt is sereghajtóként zárt, s bár Komatsu elmondta, hogy vannak elvárásai a tulajdonosnak, konkrétan nem árulta el, mire gondolt az amerikai, de a szavaiból egyértelműen ki lehet következtetni, hogy idén az utolsó hely elkerülése lesz a japán csapatfőnök feladata.

„A bajnokságot illetően van egy konkrét elvárása Gene Haasnak” – kezdte Komatsu a Sky Sports-nak. „Ugyanakkor ezt előbb majd a dolgozókkal szeretném megbeszélni, mintsem a közvélemény elé tárni” – fogalmazott sejtelmesen a japán, akinek aztán a következő mondataiból már könnyen ki lehet találni, mi a Haas célkitűzése 2024-ben.

Gene Haas nem szeretné, ha idén is utolsóként zárnának

„Ez egy verseny, és senki sem élvezi, ha ő az utolsó. Innen természetesen már csak előre van.”

Más szemmel

Komatsu kinevezésével egy sokkal inkább mérnöki szintű megközelítésű vezető került az F1-es csapat élére, szemben Günther Steinerrel, aki inkább üzleti érzékéről volt híres.

„Én nyilvánvalóan más szemmel nézem a dolgokat és kissé máshogy is közelítem meg azokat. Még ha sok esetben meg is van kötve a kezünk, meg vagyok róla győződve, hogy ez a csapat jobb teljesítményre képes, máskülönben el sem vállaltam volna ezt a munkát. Sok területen fejlődhetünk még.”

„Tavaly minden egyes versenyen ott ültem a pit wallon, és rendkívül rossz élmény volt az egész. Szombaton legtöbbször nagyjából versenyképes pozícióba kvalifikáltuk magunkat, de tudtuk, hogy az autó gumikezelése miatt vasárnap csak hátrafelé fogunk menni. Kellemetlen volt, és Gene-nek maximálisan igaza van, nem ezért vagyunk itt, szóval az én feladatom az lesz, hogy javítsunk ezen.”

Azt, hogy mit kell tudni a Haas új csapatfőnökéről, ebben a cikkünkben foglaltuk össze!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: