DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hülkenberg: Audi és folytatás 2029-ig?

Még egyszer nem mehet félre ennyire egy szezon a Haas számára, erről beszélt Hülkenberg, aki el tudja képzelni, hogy az évtized végéig az F1-ben maradjon.

Nico Hülkenberg várakozáson felül teljesített a 2023-as szezonban, amikor három év szünet után újra egész évre szóló szerződést kapott a Haastól – de hiába szerepelt remekül az időmérőkön, a csapat gumikezelési problémáit ő sem tudhatta legyőzni.

hulk-canada-2



A Haas mindent megpróbált, a szezonhajrában még egy teljesen átdolgozott autót is bevetettek, de az ötlet visszafelé sült el, s a teljesítmény nem hogy javult volna, de inkább még romlott is – így aztán a német vissza is tért a régebbi verzióhoz.

„Kijózanító volt és riasztó” – idézte fel akkori érzéseit az AMuS-nak nyilatkozva. „Be kell látnunk, hogy nincs rendben, hogy ennyi munkát fektetünk az autó átalakításába, és aztán a végeredmény majdnem ugyanaz lesz. Jövőre jobban kell teljesítenünk" – mondta a német, aki elmondása szerint „nem akar előre inni a medve bőrére” azért, mert partnerük, a Ferrari megoldani látszik a gumikopási problémákat, és ez rájuk is pozitívan hathat.

hulk-spa

Hülkenberget arról is megkérdezték, szerinte miért okozott ekkora nehézséget a Haas számára az, hogy előrelépjenek a 2023-as szezon során – úgy gondolja, ennek nem csak egyetlen oka volt: „Több dolog is közrejátszik: a csapat mérete, a költségvetés, az infrastruktúra, az állomány minősége egyaránt.”

Audi és folytatás 2029-ig?

Mivel Hülkenberg jelenleg az egyetlen német versenyző a mezőnyben, s kimondottan jó formában teljesítette a 2023-as szezont, nem csoda, hogy szóbahozták a Sauber felett az irányítást fokozatosan átvevő, s 2026-tól gyári csapatot üzemeltető Audival.

Amikor megkérdezték, valós opció lehet-e számára, hogy a 2025-ös idényt már a Saubernél kezdje meg, válaszában arra utalt, hogy ez akár a Haas teljesítményétől is függhet: „Ezt csak az idő fogja megmondani. Meglátjuk, hogyan alakul a következő szezon. Versenyképes lesz-e az autónk? Kik milyen feladatokat kapnak? Most nem tudnék magabiztos választ adni.”

hulk-hun

A 36 esztendős pilóta nem érzi, hogy kora akadályt jelentene: „Fernando és Lewis jó nagykövetei a tapasztalatnak, hiszen megmutatják, hogy idősebb korban is lehetsz gyors” – mondta, s ezek után az sem meglepő, mit mondott arról, hogy el tudná-e képzelni, hogy 2029-ben, azaz Alonsóhoz hasonlóan 42. születésnapja után is versenyezzen:

„Most 36 éves vagyok, és ebben a pillanatban azt mondom, hogy igen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: