DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ferrari: Nem a taktika, a tempó hiányzott

Frederic Vasseur csapatfőnök szerint bármilyen stratégia rossznak bizonyult volna Sainzcal az F1-es Abu Dhabi Nagydíjon a konstruktőri ezüstért vívott csatában.

A hétvégi Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíj egyik legfőbb kérdése az volt, hogy a Mercedes vagy a Ferrari kaparintja-e meg a konstruktőri világbajnoki ezüstérmet. Bár Charles Leclerc második lett Sergio Perez büntetését követően, és ezzel egy hellyel megelőzte George Russellt, a csapattársaik között azonban fordított volt a sorrend: Lewis Hamilton kilencedikként végzett, míg Carlos Sainz a Q1-es kiesés után nem tudott pontot szerezni, így végül az Ezüst Nyilaké lett a csapatok második helye.

Sainz esetén érdekes alakult a stratégia, ugyanis bár a kemény abroncsokon startolt, már a 20. körben kihozták kereket cserélni, ám ekkor újfent egy kemény szettet raktak fel neki. A Ferrari egészen az utolsó előtti körig várt a második kiállással, amivel kicsúszott a pontszerzők közül, s így végül inkább célba sem vitték a spanyolt, a motorral kapcsolatos problémára hivatkozva.

f1-sainz-ferrari-abudhabi-1



Frederic Vasseur szerint azonban nem a furcsa taktikával volt a gond Abu Dhabiban, hanem azzal, hogy Sainz oldalán hiányzott a tempó vasárnap:

„Ha a 20. körben ki kell állnod, nincs más lehetőséged, mint egy újabb szett kemény abroncsot felrakni, hiszen közepes keveréket teszel fel, akkor a 30. körben újra be kell jönnöd a bokszba” – magyarázta a csapatfőnök. „A terv pedig az volt, vagy nem tudom, lehet-e tervnek hívni, de az volt a lehetőség, hogy felrakjunk két keményet, aztán várjunk egy esetleges biztonsági autóra vagy piros zászlóra.”

„A gond az, hogy nem a taktikával volt gond, hanem a tempóval. Nem volt meg ma a tempónk, és ilyen esetben bármilyen stratégia rossz” – fogalmazott Vasseur, hozzátéve, hogy jobb tempó esetén eredetileg a 35. kör környékén akarták csupán a bokszba hívni Sainzt.

f1-sainz-ferrari-abudhabi-2

Arra a kérdésre, hogy nem lett-e volna kifizetődőbb a közepes keveréken rajtolnia a spanyolnak, így felelt a csapatvezető: „Mindig újra lehet futni a versenyt és ezt mondani, de nem gondolnám. Úgy vélem, a probléma a tempóval volt, nem a kemény vagy közepes keverékű gumival. Ugyanolyan gumikkal volt pályán, mint Charles. Volt egy problémánk, azt meg kell értenünk, de egyáltalán nem a stratégia volt az.”

 

Nem Abu Dhabin úszott el az ezüst

A maranellóiak élén első F1-es idényét teljesítő Vasseur azt is megjegyezte, hogy összességében nem a szezonzárón múlt, hogy néhány ponttal lemaradtak a Mercedestől:

„Nyilvánvaló, hogy ma hiányzott a tempó Carlosnál, ez világos, és meg kell értenünk ennek az okát. De őszintén szólva, nem ma hiányzott valami. Ha megnézzük a bajnokságot, voltak kemény hétvégéink. Ott volt Miami és Zandvoort tempó tekintetében, és voltak olyan versenyek, ahol megbízhatósági problémáink voltak, és ezek mind fájdalmasabbak voltak, mint a mai.”

 

„Ma csapatként erős volt a tempónk, szombaton pedig a pole-ért harcoltunk. Szinte az egész versenyen a Red Bull-lal küzdöttünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: