DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Egy hupli okozta Norris balesetét?

A kórházat is megjárt brit szerint leért az autója alja a falnak csapódása előtt, míg a McLaren F1-es főnöke jelezte: ki kell simítani azon a ponton az aszfaltot.

Nem elég, hogy az időmérő váratlanul pocsékul sikerült a McLaren számára a dupla Q1-es búcsúval, az egyik autójuktól már az első körökben elköszönhettek a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjon. Lando Norris ugyanis a harmadik körben, a balos 11-es kanyarban veszítette el uralmát az autója felett, amellyel falnak ütközött.

A brit versenyzőt a becsapódás ereje miatt előbb a pályán található orvosi központba, majd pedig a közeli kórházba szállították elővigyázatossági vizsgálatok céljából, de később visszatérhetett a paddockba a csapatához.

f1-norris-lasvegas-crash-video



Ekkor a sajtónak is nyilatkozott Norris, aki elmondta, hogy mi történt: „Egyszerűen csak leért az autó alja a verseny elején, elment a hátulja és eltaláltam a falat. Nem így akartuk befejezni a hétvégét, főleg az Oscar által mutatott biztató tempó fényében. Nagy köszönet az orvosi csapatnak, hogy megvizsgáltak, és persze a csapatnak, akik kemény munkát kell most az autóra fordítaniuk” – idézi a pilótát RaceFans.net szakportál.

 

Stella: Ki kell simítani a huplit!

A McLaren csapatvezetője, Andrea Stella még Norris visszatérte előtt ugyancsak arról beszélt, hogy egy hupli okozhatta a fiatal versenyző incidensét, azon ülhetett fel az MCL60-asa: „Van ott egy hupli azon a ponton, és láthattuk, hogy minden autó szikrázik, ahogy áthajtanak azon a huplin. Úgy vélem, hogy a hupli és a hideg gumik kombinációja meglephette őt.”

f1-norris-lasvegas-crash-2

„Úgy gondolom, ha továbbra is éjszaka fogunk itt versenyezni, akkor azt a huplit orvosolni kell, mert mindig hűvös lesz, rossz lesz a tapadás, és ettől trükkössé válik az a kanyar. Már a hétvége folyamán is láthattunk ott túlkormányzottá váló autókat. Szóval függetlenül az időbeosztástól, erősen javasoljuk, hogy simítsák ki azt a bukkanót” – vélekedett Stella.

A csapatfőnök azért megjegyezte, hogy önmagában a bukkanó még nem feltétlenül vezetett volna a nagy tempójú balesethez, abban más tényezők is szerepet játszhattak:

„Legyünk igazságosak, az a hupli mindenki számára egyforma, szóval ez függ a sebességedtől, az abroncsaid állapotától, valószínűleg attól is, hogyan helyezted ott az autódat, mennyire vagy közel az előtted haladóhoz. Számos tényező közrejátszik. Talán Lando úgy érezte, elég tapadása van. De nagyon trükkös, biztos vagyok benne, hogy minden versenyző beszélni fog róla. Meg kell ezt oldani.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: