DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő
F1

Russell furcsállja a durva gumikopást

A Mercedes F1-es pilótája szerint a háromkiállásos stratégia sem elképzelhetetlen Suzukában – de még így is bizakodóbb volt, mint Hamilton.

Olyan pénteket teljesített a Mercedes, mint amilyet idén már többször láthattunk tőlük: nem túl erőset. Különösen Lewis Hamilton küszködött az első két szabadedzésen, a délutánit mindössze a 14. pozícióban zárta a hétszeres világbajnok.

Csapattársa, George Russell ugyanakkor ötödik lett a második tréningen, hat és fél tizedmásodperccel az éllovas Max Verstappen, de alig bő három tizeddel a második Charles Leclerc mögött. Nem meglepő, hogy a fiatalabb brit némileg optimistább hangot is ütött meg, amikor értékelte a Formula-1-es Japán Nagydíj első napját:

f1-russell-mercedes-suzuka-day1-1



„A Red Bull visszatért a normál kerékvágásba, ami szerintem nem egy óriási meglepetés” – idézi Russell szavait a Motorsport.com szakportál. „Nem vagyunk messze a második helytől. Úgy gondolom, két tizedmásodperc van benne. Szóval remek csata lesz a Ferrarikkal és Landóval. Ugyanakkor olyanok is odakeveredhetnek, mint Albon, mint azt gyakran láthatjuk az időmérőkön.”

Russell azért megjegyezte: úgy érzi, jelenleg fél lépéssel a Ferrarik és a McLaren mögött állnak, de a Mercedes rendre előre szokott lépni szombatra.

 

Akár három kiállás is lehet az F1-es Japán Nagydíjon?

Ha a Red Bull feltámadása nem is, van azért egy tényező, ami váratlanul érte Russellt a suzukai szabadedzéseken, ez pedig a gumikopás. A brit pilóta nagyon alacsony tapadásról számolt be a pénteki nap végén:

f1-russell-mercedes-suzuka-day1-2

„Úgy tűnik, nagyon jelentős a gumikopás, ez nagyon furcsa Suzukában. Ezen a pályán az egyik legjobb vezetni a világon, idén viszont úgy érződik, mintha az aszfalt tényleg feltöredezett volna, az autó pedig csúszkál az aszfalton. Ez kissé furcsa érzés az összes versenyzőnek, és ez járul hozzá a gumikopáshoz.”

Mindezek fényében Russell azt sem tartja kizártnak, hogy hiába szállította a Pirelli majdnem a három legkeményebb keveréket Japánba (a C1-es, a C2-es és a C3-as van használatban a hétvégén, de van még egy C0-s opció is, amelyet idén még nem láthattunk élesben, s amely a tavalyi C1-esnek felel meg), az is előfordulhat, hogy akár háromkiállásos stratégiákat láthatunk majd a vasárnapi versenyen:

„Jelenleg úgy tűnik, közelebb lehetünk a három kiálláshoz, mint az egyhez a gumikopás miatt, hogy ezt kontextusba helyezzük. De úgy gondolom, vasárnap mindenki két kiálláson lesz. Meglátjuk” – tette hozzá a Mercedes pilótája.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: