DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

McLaren: Carlos nélkül elbuktuk volna a dobogót

A wokingiak F1-es főnöke, Andrea Stella a Mercedesek második kiállása után már elkönyvelte, hogy Lando Norris kicsúszik a top 3-ból Szingapúrban.

Lando Norris a negyedik helyről vághatott neki a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjnak, ám a futam során két pozíciót is javított. Előbb Charles Leclerc került ki a képből előle, amikor az első kerékcserénél a monacói időt veszített a bokszban a forgalom miatt, majd az utolsó harmadra fordulva George Russell a mclarenes elől állt ki második szervizelésére a virtuális biztonsági autós fázis alatt.

Ez volt azonban az a pont, amikor Andrea Stella csapatvezető úgy érezte, elbukták Norris dobogóját. Már a verseny előtt is tudni lehetett ugyanis, hogy a Mercedesnek maradt egyedül eggyel több vadonatúj közepes keverékű szett abroncsa, stratégiájuknak pedig tökéletesen alájátszott az Esteban Ocon műszaki hibája miatt életbe léptetett VSC-fázis.

f1-norris-sainz-szingapur-1



Russell és a csapattárs Lewis Hamilton is nagy tempóban zárkózott fel Norrisra és az előtte autózó Carlos Sainzra – Stella így emlékezett vissza a történtekre:

„Amikor láttam, hogy bejönnek a vadonatúj közepes gumikért, azt gondoltam, hogy meg fognak előzni minket” – idézi a wokingiak F1-es főnökét a Motorsport.com portál. „Az új közepes volt a megfelelő abroncs arra a helyzetre, figyelembe véve az etap hosszát.”

„Valójában mi is fontolóra vettük a bokszkiállást, de mi csak használt lágyat tudtunk volna felrakni, és aggódtunk amiatt, hogy 16-17 kört kellett volna megtennünk teljes gázzal rajtuk” – magyarázta Stella. „Úgyhogy úgy döntöttünk, inkább kint maradunk a pályán. Egy biztonsági autós fázis esetén kereket cseréltünk volna, de egy virtuális safety carnál nem.”

f1-norris-sainz-szingapur-2

Stella a Mercedesek közeledését látva már elkönyvelte magában, hogy Norris lecsúszik a dobogóról, ám ekkor jött a csavar Sainz ravasz taktikája révén: a Ferrari versenyzője ugyanis szándékosan engedte egy másodpercen belül magához a McLaren-pilótát, hogy a brit is nyitható hátsó szárnnyal védekezhessen a sokkal nagyobb tempót autózó Russellék ellen.

„Az utolsó három körben azt gondoltam, talán meg tudjuk csinálni. De nem hiszem, hogy sikerült volna a Carlosszal való együttműködés nélkül” – fogalmazott Stella. „Nevezzük ezt így, mert Carlos igazából a saját érdekeit szem előtt tartva akarta DRS-távolságon belül tartani Norrist.”

„Szóval amikor Lando a védekezés közben kikerült ebből a zónából, szerintem Carlos szándékosan bevárta őt, hogy DRS-t adhasson neki. Szóval ez némileg csapatmunka volt két korábbi csapattárs között annak érdekében, hogy mindkét istálló remek eredményt érjen el.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: