DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Alonso: A hetedik hely lett volna a maximum

Jól viselkedett az autó, de hiányzik néhány tized: így összegzett az Aston Martin spanyolja a kilencedik rajthelyet hozó időmérő után az F1-es Belga Nagydíjon.

Egyelőre Spa-Francorchamps-ban sem látszik megtörni a lefelé ívelő tendenciát az Aston Martin: a pénteki száradó pályás kvalifikáción Fernando Alonso és Lance Stroll a kilencedik és tizedik helyeken végzett. Mike Krack csapatfőnök még a belga hétvége előtt fogalmazott úgy, hogy a múlt hétvégi Magyar Nagydíj bizonyította, hogy rossz irányba mehettek a fejlesztésekkel az utóbbi időben, Alonso felvetéséről a megváltozott gumiszerkezet kapcsán pedig csak annyit mondott, hogy „könnyű kifogás lenne”.

Maga Alonso is úgy nyilatkozott az F1-es Belga Nagydíj helyszínén, hogy valójában nem annyira vészes az Aston formahanyatlása, mint amilyennek látszik – azt viszont a kvalifikáció után is elismerte, hogy ismét hiányzott néhány tized:

f1-alonso-aston-spa



„Stresszes volt, ez nem kétséges” – fogalmazott a vizes-száradó időmérő kapcsán a spanyol. „Minden egyes kör egy új játék volt, folyamatosan alkalmazkodni kellett a tapadási szinthez, meg kellett bíznod az autóban, hiszen olyan tempóval mentünk át kanyarokon, amilyen gyorsan egyik körben sem előtte. Úgyhogy ez kicsit találgatás is volt.”

„Minden etapból továbbjutottunk, és ez volt a fő cél. A Q3-ban próbáltunk összerakni egy kört, de ismét nagyon szoros a mezőny – Verstappent leszámítva. Csak egy vagy két tizedre vagyunk a hetedik helytől, ami valószínűleg a maximum volt ma.”

„Szerintem jól viselkedett az autó, a megfelelő visszajelzéseket adta, amikor kipróbáltam valamit. Úgyhogy az autó jól teljesített ma, de így is hiányzik ez a néhány tizedmásodperc egyes ellenfeleinkhez képest, különösen egy körön. Remélhetőleg vasárnap fel tudunk zárkózni.”

Amikor felvetették, hogy az Aston rendszerint erősebb versenytempóban, mint egy körön, Alonso így reflektált az esélyekre vonatkozóan: „Meglátjuk. Nem volt teljesen száraz a pálya, szóval nem tudjuk pontosan az autó egyensúlyát. Másrészt pedig mindenki némileg vakon vág neki a vasárnapi futamnak a gumikopás tekintetében. Azt hiszem, ma a leghosszabb etap kétkörös volt, szóval ennyi információnk van csak – de ez mindenkire igaz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: